برگزاری فینال جام حذفی ، اوج بی کفایتی فدراسیون فوتبال ایران بود . فدراسیونی که رایحه بی عدالتی او سالهاست به مشام میرسد و مدتهاست مشروعیت و صلاحیت خود را از دست داده است .  

فدراسیونی که قادر نیست فینال جام حذفی را با نظم و ترتیب و درخور شآن برگزار و ۳۰۰ نفر هوادار تیم داماش را در ورزشگاه فولاد شهر اهواز ساماندهی کند بهتر است عطایش را به لقایش بسپارد و این در حالیست که کشور آذربایجان در همسایگی ایران فینال لیگ قهرمانان اروپا ، ترکیه سوپر کاپ اروپا و قطر جام جهانی را برگزار میکند اما متاسفانه فدراسیون ما هنوز اندر خم برگزاری یک فینال داخلی است .

 

علاقمندان فوتبال در ایران و سراسر جهان در یک روز تاریخی و بیاد ماندنی ، دادخواهی به سبک “داماش” را در دادگاه علنی مستطیل سبز فولاد شهر اهواز بصورت زنده و مستقیم تماشا کردند . دادگاهی که ناتوانی ، فساد ، عدم کفایت ، کج فهمی و بد فهمی های فدراسیون را به تصویر کشید .

مطالبه گری قانونی ، بحق و شجاعانه مدیران داماش ، عدالت خواهی را به فوتبال ایران دیکته و تا دیروز اگر همه از بی عدالتی فدراسیون به ستوه آمده و صرفا شعارش را سر میدادند ، داماشیها اجرای صحیح قانون و حق جویی را در حضور طرفداران فوتبال پرسپولیس ، داماش و میلیونها بیننده تلویزیونی ، به فدراسیون فوتبال درس دادند.

 

مدیران داماش پس از ناحقی دیدار با نیروی زمینی تهران و آن اشتباه فاحش داوری و عدم صعود این تیم به لیگ یک ،  عزم خود را جهت احقاق حقوق قانونی خود جزم نمودند . برای حضور در فینال جام حذفی شرط گذاشتند و انرا به فدراسیون تفهیم کردند . فدراسیون از مدیران دلجویی و قول جبران داد اما زخمهای برجای مانده از بی عدالتی فدراسیون با این قول و فعلها التیام نیافت و در یک روز با شکوه برای فوتبال ایران و در یک فرصت مناسب زمانی و مکانی ، بهترین موقعیت برای عقده گشایی داماش گیلان به نمایندگی از فوتبال گیلان و ایران ، علیه فدراسیون ناکارامد بود تا در  دادگاه سبز عدالت ، دادخواهی و صدای اعتراض خود را از این حجم از فساد و بی توجهی در فوتبال ایران به گوش مقامات عالی ای اف سی برساند .

برای رفتار و اقدام عدالتجویانه داماش گیلان ، به احترامش باید ایستاد و دست زد .

 

نگارنده: فرهاد خراسانی

پیشکسوت حقوقدان باشگاه داماش

www.Varesh-Sport.com