پس از اتفاقات چند روز گذشته داماش به سراغ محمد رستمی بازیکن کهنه کار تیم داماش رفتیم تا از شرایط خودش و چگونگی اوضاع مجموعه تیم داماش سوالاتی رو بپرسیم؛

 

*در ابتدا از نحوه بازگشتت به داماش برایمان بگو و همینطور موضوع بازوبند کاپیتانی. 

در ابتدای فصل با خواست آقای میثاقیان و تماس رضا مهدوی در حالی که با تیم ون پارس قرارداد داخلی داشتم، فسخ کردم تا به داماش در مسیر صعود به لیگ یک کمک کنم. من در لیگ دو بازی نمی‌کنم مگر آنکه پای داماش در میان باشد.
البته در ابتدای کار یک سری سو تفاهمات جزئی با برخی هواداران وجود داشت که سعی در حل آن داشتم و خدا را شکر به درستی این موضوعات حل شد. من برای بستن بازوبند کاپیتانی به داماش نیامدم و به همین دلیل کاپیتانی را نپذیرفتم و برای اثبات این موضوع در همان بازی نخست بازوبند را به سعید طالبی برگرداندم.


*لیگ دو با صعود داماش همراه بود. از وضعیت بازیکنان در این شرایط نامشخص چه خبر؟

طی روزهای گذشته با اکثر بازیکنان بومی دیدار داشتم و علی‌رغم اینکه بیشتر بازیکنان از تیم‌های مختلف پیشنهاداتی دارند، منتظر مشخص شدن وضعیت مالکیتی داماش هستند تا فصل آینده را نیز در رشت و داماش بمانند. برخی از بازیکنان غیر بومی هم پیشنهاداتی را داشته اند که با من مشورت کردند و بنده نیز به آنها توصیه کردم تا مشخص شدن اوضاع داماش صبر کنند، اما اگر شرایط برایشان مقدور نیست که خب تصمیم نهایی با خودشان است.

*وضعیت کلی داماش در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را چطور ارزیابی می‌کنی؟ امسال مربی‌های بزرگی در داماش حضور داشتند. 

از ابتدای فصل تمام بازیکنان هم قسم شدند که تمام تلاش خود را برای صعود داماش به لیگ یک انجام دهند و خدا را شاکریم که در این مسیر شرمنده هواداران خونگرم داماش نشدیم.

حضور اکبر میثاقیان در رشت اتفاق خوبی بود؛ سرمربی که با جدیت خاص خودش تمام سعیش را برای پیشرفت تیم بکار بست اما متاسفانه شرایط فوتبال گاهی پیچیده می‌شود و یک سرمربی به بن بست می‌رسد. در آن برهه اتفاقات و مکالماتی هم بین باشگاه و آقای میثاقیان پیش آمد که منتج به قطع همکاری شد. آمدن آقای پیوس به داماش هم با انرژی مثبت و روحیه بالای تیمی همراه شد و از لحظه ورود ایشان تیم به ثبات در چند بازی پایانی رسید و خدا را شکر داماش در مسیر صعود حفظ شد.

جا دارد به نوبه خودم از هر دو سرمربی که با تلاش خود شرایط صعود داماش را مهیا کردند تشکر داشته باشم.

 

*شرایط مالی و مدیریتی چطور بود؟

قبل از هر چیزی باید بگویم که آقای زحمتکش به تنهایی تیم را ساپورت کردند اما خب این انتظار به حقی است که به‌ عنوان تیمی که صعود کرده است، کل مطالبات باقی‌مانده اعضای تیم و کادرفنی طبق قول و وعده پرداخت شود.
تاکنون به طور میانگین حدود ۳۰ درصد از قراردادها پرداخت نشده و پاداش‌های بازی‌های پایانی و صعود هم پرداخت نشده است.

 

*تا این لحظه آیا باشگاه پیامی مبنی بر شروع تمرینات یا پرداخت مابقی مبالغ برای تیم انجام نداده؟

خیر. تا به این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده است. البته تا شروع مسابقات هنوز وقت باقی مانده است. در پاسخ به سوال دوم هم باید عرض کنم که پس از اتمام مسابقات هیچ مکالمه رسمی بین باشگاه و بازیکنان انجام نشده است.

 

*اگر موضوعی مانده که به آن نپرداختیم،  شما به مصاحبه اضافه کنید.

به عنوان بازیکن قدیمی داماش اما کوچکترین عضو این مجموعه، از تمامی هواداران دوست‌داشتنی و با معرفت داماش که در سرما و گرما و زیر بارش شدید باران تیم را تنها نگذاشتند و همواره کنار بچه‌های پرتلاش تیم بوده اند تشکر می‌کنم. همچنین از مجموعه عوامل تیم که در این فصل از ابتدای مسابقات با جان و دل برای داماش تلاش کرده اند سپاسگزارم.

امیدوارم مسئولین شهر رشت هم هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف شرایط مالکیتی تیم رسیدگی لازم را داشته باشند تا داماش برای فصل آینده با کمترین مشکلات مهیا حضور در لیگ یک شود و بتواند در قامت یک تیم مدعی و در شان اسم داماش وارد مسابقات شویم.

 

مصاحبه: سید علی هاشمی

منبع: وارش اسپرت