در حالی که حضور داماش در فینال جام حذفی در آخرین اظهار نظر از سوی این باشگاه منوط به پیگیری حقوق تضییع شده این تیم در لیگ دو اعلام شده است، داور مشهدی و بازنشسته فوتبال ایران با اظهاراتی تند نسبت به احتمال میزبانی مشهد در فینال جام حذفی موضع گیری کرده است. 

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان به نقل از ورزش سه، احسان اصولی رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده در تلاش است فینال جام حذفی را به مشهد ببرد. این اظهار نظر اما با واکنش محسن ترکی مواجه شده است و او می گوید به دلیل همین صحبت های غیرکارشناسی است که تاکید بر ورود فوتبالی ها دارد.

ترکی حرف هایش را اینگونه آغاز می کند و می گوید: اصلا مگر چنین چیزی ممکن است؟! در اولین اظهار نظر یک مدیر غیرفوتبالی اظهار شاهد یک نظر جالب هستیم. به هیچ وجه مشهد نمی تواند میزبان جام حذفی باشد، حتی اگر مکاتبات داشته باشند و بتوانند این کار را بکنند.

ترکی ادامه داد: با توجه به اینکه پدیده دنبال آسیایی شدن است و قهرمان جام حذفی هم مستقیم به آسیا می رود، درست نیست فینال در مشهد برگزار شود. وقتی بازی جام حذفی در مشهد برگزار شود، قطعا از پرسپولیس یا سپاهان حمایت می شود این یعنی گردن داماش را بریدیم و گذاشتیم کنار. غیرممکن است در مشهد بازی را برگزار کنیم. این متاسفانه از آن اظهارنظرهایی است که غیر فنی است و راجع به آن تفکری نشده است.

داور بازنشسته فوتبال کشور حرف هایش را ادامه داد و اضافه کرد: مشکل این است که عدالت فوتبال با انجام بازی در مشهد رعایت نمی شود. بازی باید در مکان بی طرف باشد. با این روش داماش ذبح می شود. البته بنده هم به عنوان یک مشهدی دوست دارم تیم شهرم آسیایی شود ولی باید عدالت برقرار شود؛ این عدالت نیست.

سوال ما از ترکی این بود که پرسپولیس و سپاهان در هر شهر دیگری هم ممکن است هوادار داشته باشند و تغییر شهر شاید کمکی به تغییر شرایط نکند. ضمن اینکه ورزشگاه خرمشهر هم شرایط خوبی ندارد. او بیان کرد: من اصلا نمی گویم چرا در خرمشهر برگزار نمی شود. در شهر دیگری برگزار کنند. در کرمانشاه برگزار شود یا در سیستان و بلوچستان اما برگزاری مسابقه در مشهد عادلانه نیست. انتقال بازی به شهر دیگر ممکن است ولی ورزشگاه امام رضا شرایط بسیار خوبی برای میزبانی دارد. ترکی در پاسخ به این نگرانی گفت: خب چرا در اهواز برگزار نکنیم. شهر بی طرف است و کسی هم ناراحت نمی شود.

وی حرف هایش را ادامه داد: پدیده یکی از بهترین تیم های لیگ بوده و همین حالا می توانست مدعی قهرمانی باشد. مطمئنم می تواند سهمیه آسیایی بگیرد ولی برای شهر خودمان نباید روی حق مردم دیگر و شهر دیگر پا بگذاریم.