varesh-sport.com : آقای قاسمپور ضمن خوش آمد به شما به عنوان اولین سوال از سوابق مربیگریتون بفرمائید.

من از سال 73-74 کارم رو در عرصه مربیگری شروع کردم. اول با تیم پاس به عنوان بازیکن مربی و بعد به عنوان بازیکن در فجرسپاسی بودم . بعد از اون به بهمن کرج و نفت آبادان رفتم که کار اصلی مربیگری من نیز از تیم نفت شروع شد . سه چهار سالی هم در کشور امارات مربیگری کردم که تیم های الامارات و حتا رو از دسته پایین تر به لیگ برتر آوردم.

 

varesh-sport.com : اگر اشتباه نکنم در امارات یه سری مشکلات و درگیری براتون پیش اومد که از اونجا خارج شدید..

درگیری که نه یه سری مشکلاتی پیش اومد که ترجیح دادم دیگه اونجا کار نکنم ضمن اینکه یه سری دخالت هایی وجود داشت که اونجایی ها عادت دارند و میگن پول میدیم و دخالت میکنیم که اینها هم تاثیر گذار بود وگرنه اونجا همه چیز برنامه ریزی شدست و مشکلات حاشیه ای و مالی بوجود نمیاد.

 

varesh-sport.com : چطور شد که به عنوان سرمربی داماش گیلان انتخاب شدید؟

خب من پیش از این جزو خانواده داماش بودم و به عنوان مربی با تیم داماش درود قرارداد داشتم که اون تیم واگذار شد و بعد از اون اینجا به من پیشنهاد شد که شرایط رو برای کار مناسب دیدم و حالا سرمربی این تیم هستم.

 

varesh-sport.com : یعنی شما به این علت به داماش گیلان اومدید که قبلا با تیم داماش قرارداد داشتید؟!

نخیر! من که قراردادم با تیم داماش درود در لیگ پایین بوده و اون قرارداد خود به خود لغو شد ولی خب چون در مجموعه داماش بودم و از اینجا هم شناخت داشتم و حدود دو هفته قبل هم به عنوان مشاور به اینجا اومده بودم شرایط رو بررسی کردم و تیم رو دیدم و با توجه به شرایط به تیم پیوستم. البته اون موقع قصد و نیتی در کار نبوده که به عنوان سرمربی باشم و قرار بود که کمک فکری داشته باشم اما به هر حال شرایطی رقم خورد که مدیریت تصمیم گرفت یک جا به جایی انجام بده که به بنده پیشنهاد داده شد.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com : با توجه به این که هفت هفته از رقابتها گذشته و داماش اونطوری که باید نتونسته نتیجه بگیره شما مشکلات این تیم رو در چه قسمت هایی می بینید؟

اجازه بدید که مشکلات تیم رو نگم چون وقتی که در مصاحبه بیاد تیم های دیگه می بینند و خوب می فهمند مشکلمون چیه…

 

varesh-sport.com : ولی خب شما تو مصاحبه هاتون از یه پست هایی حرف زدید!

نه من از پست خاصی اسم نبردم ، من گفتم مجموعه کار دفاعی تیم ما ضعیف هست ولی نوشتند دفاع های تیم ضعیف هست ! خوب تیمی که توی هفت بازی یازده تا گل می خوره یه مشکلی داره دیگه … ما هم دنبال این هستیم که این مشکلات رو انشالله در زمین حلش کنیم .

تیم ما تیم بدی نیست منتهی توی یکی دو تا از پست ها یه مشکلاتی داره که توی این پست ها نیاز به جذب بازیکن خوب داریم.

 

varesh-sport.com : برای بازیکن لیگ برتری تو لیست جا داریم؟

بله هم برای بازیکن لیگ برتری جای خالی داریم و هم بازیکن خارجی

 

varesh-sport.com : یکی از صحبت هایی که همیشه در داماش وجود داره اینه که آقای مهندس عابدینی در کار تیم دخالت فنی دارند، آیا شما به عنوان یک مربی که تجارب خوبی هم داره چنین اجازه ای رو میدید یا نه؟

من نمیدونم این چیزی که شما میگید تا چه حد صحت داره ولی آقای عابدینی در مصاحبه های خودشون به کرات گفتند که من به عنوان مدیرعامل نظرشخصی خودم رو به مربی میگم که حالا مربی اگر بخواد میتونه ازش استفاده بکنه. باید بگم که نه خود آقای عابدینی بلکه اگر از همکاران یا اشخاص دیگه ای مثل شما هم نظری داشته باشند و بگن در اینجا مشکلی داریم بنده گوش میدم و اگر به صلاح تیم بود استفاده میکنم وگرنه در غیر اینصورت من هر جا که کار کردم خودم تصمیم گیرنده بودم نه هیچکس دیگه.

 

varesh-sport.com : پس یعنی چیزی به شما تحمیل نمیشه؟!

من اصلا جایی که فکر کنم به بنده مسئله ای میخواد تحمیل بشه کار نمی کنم و اینو مطمئن باشید! یکی از اون چیزهایی که در مورد امارات وجود داشت همین بود.. اونجا عربها پول می دادند و میگفتند ما پول دادیم و چرا این رفت و چرا اون یکی نرفت که ما هم همین ها رو دیدیم و ول کردیم و اومدیم!

 

varesh-sport.com : با وضعیتی که در حال حاضر وجود داره آینده تیم داماش رو چطور میبینید؟

ببینید پیش بینی از الان سخت هست و ما با یه سری مشکلات مواجه هستیم که سعی داریم برطرفشون کنیم… شاید عمده ترین مشکلمون مشکلات روحی و روانی باشه . وقتی تیمی در هفت تا بازی یازده تا گل میخوره اون اعتماد به نفس بازیکن از دست میره و همیشه این استرس رو با خودش داره که الان گل می خوریم ، الان بازی رو می بازیم و این فکر ها و استرس ها همیشه نتیجه منفی میده . امیدوار هستیم که این استرس رو بتونیم از بین ببریم و اعتماد به نفس رو در بین بچه ها بتونیم ایجاد کنیم .

 

varesh-sport.com : قرار هست که کمکی هم به شما اضافه بشه؟

آقای حسین کاشی نژاد که با من در داماش درود هم بودند و در یکی دو جای دیگه با هم کار کردیم به تیم اضافه شدند.

 

varesh-sport.com : کمک خارجی چطور؟!

نه… البته باشگاه هم در شرایطی نیست که ما بخوایم مربیان دیگه ای رو اضافه کنیم و فعلا هم نیازی نمی بینیم.

 

varesh-sport.com : و افشین ناظمی هم هستند با شما؟

بله هستند با تیم…

 

varesh-sport.com : شما که مشکل خاصی ندارید؟

نه … وقتی من دو- سه روز هست که اومدم چه مشکلی میتونم با ایشون داشته باشم یا ایشون با من؟

 

varesh-sport.com : بازی با راه آهن رو چطور میبینید؟

خب بازی سختی هست و البته همه بازیها سخت خواهد بود و هیچ بازی ساده ای نداریم . ما امیدواریم که بتونیم از امتیاز میزبانی نهایت استفاده رو بکنیم و برنامه هایی رو که برای این بازی در نظر گرفتیم رو پیاده کنیم تا به اون نتیجه دلخواهی که مدنظر هست دست پیدا کنیم.

 

varesh-sport.com :  ودر پایان چه صحبتی با هواداران داماش شهر باران دارید ؟

ما سعی میکنیم حرف هامون رو توی زمین بزنیم و انشاالله تلاش میکنیم با نتایجی که بدست میاریم اونها رو راضی کنیم . امیدواریم کماکان از تیم تا دقیقه 90 حمایت بشه چرا که فوتبال بر روی ثانیه و لحظست و هر لحظه ممکن هست در زمین یک اتفاقی بیفته و گلی بزنیم یا گلی بخوریم که این نیاز به صبوری هواداران داره . امیدوار هستم که این حمایتشون از تیم رو کماکان دریغ نکنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار