با پایان رقابت های فوتبالی ایران در فصل 97-98 که با قهرمانی قرمزپوشان تهرانی در لیگ برتر و جام حذفیهمراه بود، اکنون وضعیت سوپرجام یکی از ابهامات این روزهای فوتبال ایران است. این در حالی است که این روزها تمرکز داماشی ها بر کسب سهمیه لیگ یکی معطوف شده است و از طرفی سایت “بانک ورزش” در گزارشی داماش گیلان فینالیست تاریخ ساز جام حذفی را به همراه سپاهان اصفهان نائب قهرمان لیگ برتر، شایسته حضور در سوپرجام برابر پرسپولیس تهران قلمداد کرده است و چنین نوشت:

 

تکلیف سوپرجام روشن نیست. پرسپولیس هر دو جام داخلی را برده، اما مسوولان سازمان لیگ می‌گویند آیین‌نامه چنین شرایطی را پیش‌بینی نکرده و معلوم نیست تیم دبل‌کننده در سوپرجام باید مقابل کدام تیم قرار بگیرد؛ نایب‌قهرمان لیگ یا فینالیست شکست خورده حذفی؟

به همین بهانه هم این بازی بار دیگر روی هوا رفته و باید دید این بار چه داستانی برایش در نظر گرفته خواهد شد. در این غائله اما پای داماش گیلان هم وسط است. مدیران این تیم در فینال جام حذفی به خاطر پافشاری‌شان برای گرفتن حق هواداران رشتی مورد ستایش همه ایرانیان قرار گرفتند. حالا وقت آن رسیده که آنها فاز بعدی این حق‌جویی را اجرا کنند.

وقتی آیین‌نامه سوپرجام تعیین نکرده که کدام تیم باید مقابل دبل‌کننده قهرمانی قرار بگیرد، این یعنی داماش هم 50 درصد شانس دارد که یک طرف برگزاری سوپرجام امسال باشد.

در برخی کشورهای دنیا مثل اسپانیا در صورت دبل قهرمانی، این فینالیست شکست‌خورده جام حذفی است که سوپرجام را برگزار می‌کند. الان هم داماش نباید در مقابل نادیده گرفته شدن حقش سکوت کند. وقتی آیین‌نامه در این مورد حفره دارد، چرا باید سپاهان به عنوان نایب‌قهرمان لیگ شانس بیشتری برای حضور در سوپرجام و بازی با پرسپولیس داشته باشد؟

بهتر است داماشی‌ها الان هم با همان حرارت شب فینال پیگیر حقوق‌شان باشند تا این تصور به وجود نیاید که هدف اصلی آنها در آن شب، صرفا ایجاد وقفه در جریان مسابقه و به هم ریختن تمرکز پرسپولیسی‌ها بوده است./ بانک ورزش