چند سالی است که ذخیره مدافعان صاحب نامی نظیر ابراهیمی، مختاری، نظیفکار و … بود اما تمام مربیان از آینده درخشان وی می گفتند. در نیمه فصل اول هم فرصت چندانی برای بازی کردن به دست نیاورد تا آنکه در ترکیب داماش قرار گرفت و علاوه بر عملکرد خوبش در دیدارهای اخیر به عنوان مدافع پیش تاخته دو گل هم برای داماش شهرباران به ثمر رساند. در ادامه مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با سامان فرزام پور را می خوانید…

 

 

varesh-sport.com: در ابتدا بیوگرافی کاملی از خودت بگو…

مجتبی (سامان) فرزام پورهستم متولد7فروردین 71. از 11 سالگی عضو تیم های پایه ای پگاه شدم و تا به الان حدود 13 سال در تیم های مختلف پایه ای وبزرگسال داماش حضور داشتم و با اکثر مربیان پایه از جمله سید محمود جعفری، هادی پور، علی ناصح ، سعید متقی طلب ، حمید رستمی ، حسن پاکدل، زاهد ویشگاهی کار کرده ام. همچنین در تیم ملی دانش اموزی زیر نظر عبدالله مرغوب به فعالیت پرداختم و پس ازآن در رده بزرگسال با مربیان چند سال اخیر داماش به فعالیت پرداختم.

 

متن کامل مصاحبه را در ادامه مطلب بخوانید

varesh-sport.com: آیا در هیچ کدام از رده های تیم های ملی حضور داشتی؟

بله.در سن نونهالان ونوجوانان همیشه در اردوهای تیم ملی بودم ولی متاسفانه در روزهای آخر خط می خوردم. در اردوی آخر تیم ملی نوجوانان برای مسابقات سوریه جز 35 بازیکن نهایی گزینش شده بودم که به دلیل نقص مدارک اعزام نشدم و درسال 90 هم جز بازیکنان تیم ملی دانش آموزی در بازی های ترکیه بودم.

 

varesh-sport.com: حضورت در تیم بزرگسالان داماش درچه زمانی صورت گرفت؟

در رده های پایه همواره جزو بهترین بازیکنان تیم بودم اما در رده بزرگسال اعتماد لازم به من نشده بود تا اینکه درسال 89-90 باسرمربیگری ماریان پوشنیک در لیست تیم داماش قرار گرفتم که در پایان همان سال به لیگ برتر نیز صعود کردیم. اما امسال شرایط به گونه ای رقم خورد که فرصت عرض اندام به من رسید و امیدوارم عملکرد مثبتی داشته باشم تا شرمنده هواداران خونگرم مان نشده باشم.

 

varesh-sport.com: کدام مربیان در طول دوران حضورت درداماش کمک بیشتری به تو کردند ؟

از لحاظ فنی عبدالله مرغوب و حمید رستمی بیشترین کمک را در این چند سال به من کردند.

 

varesh-sport.com: عبدالله مرغوب هم پس از استعفای هرندی بیشتر در کنار تیم بود. حضورش رو چطور ارزیابی کردی؟

آقای مرغوب باحضورش در کنار تیم تلاش زیادی برای رفع نقاط ضعف تیم انجام داده و من به شخصه به آینده تیم امیدوارم.

 

varesh-sport.com: درچند بازی در پست دفاع راست به کار گرفته شدی آیا علاقه ای به حضور در این پست داری یا خیر؟

من دوبازی در پست دفاع راست فیکس بودم .به نظرمن یک دفاع باید توانایی حضور در تمامی پست های دفاعی رو داشته باشه اما خب پست مورد علاقه من همان دفاع آخر هست.

 

سامان فرزام پور

 

varesh-sport.com: در چند بازی که به میدان رفتی آمار خوبی از خودت در گلزنی به جای گذاشتی و دوگل (که البته یک گل با شبهاتی روبرو بود) به ثمر رسوندی؟

گل هایی که زدم لطف خدا بود و از سوی دیگر انگیزه ی زیادی را برای اثبات خودم داشتم که بتوانم گل بزنم و خودم را ثابت کنم در خصوص آن گل هم توپ با سرم کمی سایش داشت و باعث گمراه شدن دروازه بان شد میلاد قربانزاده و مهیار نوری که به صحنه نزدیک بودن هم میتوانند در این خصوص شهادت بدهند اما به هر حال مهم سه امتیاز بازی بود که کسب شد.

 

varesh-sport.com: اخیرا مرتضی ابراهیمی هم به جمع کادرفنی اضافه شده و تمرینات جداگانه ای را با مدافعین انجام میدهد، در این خصوص شرایط را چگونه میبینی؟

به هر حال آقا مرتضی نیازی به تعریف من ندارد؛ یکی از بهترین و پرسابقه ترین مدافعین ایران بودند و باعث افتخارم بود که پارسال کنارشان حضور داشتم و چیزهای زیادی از آقا مرتضی یاد گرفتم. الان هم ایشان به عنوان یکی از الگوهای اخلاقی و فنی من هستند و با آمدنشان در این مدت کم کمک زیادی برای رفع مشکلات خط دفاعی مان انجام دادند.

 

varesh-sport.com: الگوی خودت در فوتبال داخلی وخارجی…

در فوتبال ایران به بازی مرتضی ابراهیمی ،محمدمختاری وپژمان منتظری علاقه دارم ودر خارج کشور هم نستا ، جان تری و تیاگو سیلوا الگوی من هستند.

 

varesh-sport.com: در بین بازیکنان تیم با کدام یک رابطه نزدیک تری داری؟

به علت حضور چندین ساله ام در تیم های مختلف داماش با اکثر بازیکنان رابطه خوبی دارم به خصوص سعید اسماعیل پور و محمدرستمی…

 

varesh-sport.com: حرف پایانی…

همه ما بازیکنان میدانیم که در این فصل شرایط طوری رقم خورد که نتوانستیم انتظار هواداران را برآورده کنیم و هواداران مان از روند نتایج تیم به حق دلخور بودند، اما واقعا مشکلات از همه نظر(بی پولی ومصدومیت) زیاد بود فقط امیدوارم در این چند بازی که برایمان خیلی حیاتی است پشت مان باشند تا ما هم بتوانیم دلشان را شاد کنیم و داماش را به آن جایگاهی که بالا تر از آن را مسلما استحقاقش را داشت برسانیم.

 

مصاحبه: سینا معتدل

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان

 

 

سامان فرزام پور، مداع داماش، damash،