داماشی ها با شکستی دور از خانه در هفته سیزدهم، برابر نفت نوین آبادان به کار خود در نیم فصل مجازی لیگ دسته دو پایان دادند.
در ادامه مطلب اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، عملکرد آماری لاجوردی پوشان شهر رشت پیش از تعطیلات نیم فصل را با این توضیح مورد بررسی قرار خواهیم داد که نیم فصل واقعی مرحله مقدماتی رقابت های لیگ دسته دو، هفته یازدهم بوده است.

داماشی ها در سیزده بازی گذشته خود با دریافت 10 گل خورده، در کنار دو تیم شهرداری کاشان صدرنشین و پتروکیان شوشتر کمترین گل خورده و بهترین خط دفاعی را داشته اند؛ اما در بخش تهاجمی این تیم با به ثمر رساندن 12 گل، پس از دو تیم قعرنشین بادران نوین و نفت نوین آبادان و همچنین تیم شهرداری فومن که یک بازی کمتر از داماش انجام داده، در رتبه چهارم کمترین گل زده قرار گرفته است.

جدول رده بندی هفته سیزدهم لیگ دو - گروه ب

با وجود آنکه داماش گیلان در قیاس با سالیان گذشته به لحاظ مدیریتی و کادرفنی صد درصد و به لحاظ بازیکن بیش از 75 درصد متفاوت شده است، اما روند کسب امتیاز در بازی های خانگی و خارج از خانه این تیم تقریبا تفاوت خاصی نداشته است!
همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، تیم داماش که طی سیزده هفته، رامیز محمداف (هشت هفته) و هادی طباطبایی(پنج هفته) را در راس سکان هدایت خود در اختیار داشته است، در شش بازی خانگی خود توانسته است که با کسب چهار پیروزی، یک تساوی و یک شکست از هجده امتیاز ممکن به سیزده امتیاز برسد. سیزده امتیازی که شاید اگر اشتباهات بی نظیر و مهلک مهرداد خسروی داور دیدار داماش گیلان و شهرداری ارومیه نبود، امروز می توانست شانزده امتیاز باشد.
داماشی ها در شش بازی خانگی خود با 10 گل زده، حدود 84 درصد از تمامی گل های خود در سیزده بازی را به ثمر رسانده اند.

amalkard-Dakhel-13-ywHYWZc

اما همانطور که گفتیم داماش در بازی های خارج از خانه، نمایشی کاملا متفاوت داشت! یک پیروزی، دو تساوی و چهار شکست حاصل کار لاجوردی پوشان شهر باران در بازی های دور از خانه است. در جدول آماری زیر مشاهده می کنید که داماش در هفت بازی تنها دوبار توانسته است که دروازه حریفان خود را باز کند! اینکه چرا تیم داماش در بازی های خارج از خانه تا به این حد دچار فقر گلزنی است، معضلی است که شاید هواداران تیم بیشتر امیدوارند به جای پاسخ، راه حلی برای برطرف شدن آن اندیشیده شود.
از چهار شکست خارج از خانه داماش، دو شکست برابر تیم های انتهای جدولی بادران نوین تهران و نفت نوین آبادان بوده است. جالب اینکه در این بین بادرانی ها تنها پیروزی خانگی شان را نیز در با گل دقیقه پایانی برابر داماش بدست آورده اند و در مقابل سایر حریفانشان در خانه نتوانسته اند به این مهم دست پیدا کنند. 

amalkard-Kharej-13-BOQxSKO

حسین نظیری (3 گل)، سامان نورمحمدی (2گل)، آرمین منفرد دوست، شروین بزرگ، هادی سهرابی، علی یونسی، مجید هوتن، محمد مختاری و کنعان طاهر نژاد (هر کدام یک گل) بازیکنانی هستند که 12 گل داماش را در سیزده هفته گذشته به ثمر رسانده اند.

 

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان