بزرگترین رویداد کشتی جهان به شهر باران های نقره ای می آید

 

به گزارش وارش اسپرت-پایگاه تحلیلی و خبری ورزش گیلان، دکتر علی افتخاری مشاورعالی دبیرکل کمیته ملی المپیک و عضو فدراسیون جهانی کشتی در گفتگو با گیل خبر اعلام کرد: طی مذاکره ای که با لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی و دکتر بنی تمیم سرپرست با دانش فدراسیون کشتی ایران داشته ایم شهر رشت در سال ٢٠١٩ میلادی میزبان جام جهانی کشتی خواهد بود.

 

افتخاری افزود: با مساعدت دکتر سالاری استاندار حامی ورزش و همکاری اداره کل ورزش و جوانان گیلان هزینه های میزبانی این رویداد جهانی پیش بینی و تامین شده است. این مسابقات معتبرترین رویدادی است که در تاریخ ورزش گیلان برگزار می شود.

 

وی همچنین افزود: طی مذاکراتی که با آقای لالوویچ رییس فدراسیون جهانی داشته ام و مورد موافقت ایشان قرار گرفته است در خلال برگزاری جام جهانی از فردین معصومی و ابراهیم مهربان دو چهره ی مدال آور، پرافتخار و محبوب کشتی گیلان که سال ها در میادین آسیایی و جهانی با کسب عناوین متعدد قهرمانی سبب اهتزاز پرچم مقدس کشورمان و عزت و افتخار ایرانیان شده اند تجلیل و تقدیر بعمل خواهد آمد.

 

گفتنی است اخذ میزبانی جام جهانی کشتی به عنوان معتبرترین رویداد ورزشی تاریخ ورزش گیلان و حضور کشورهای صاحب نام کشتی جهان و قهرمانان نامی این رشته پرطرفدار سبب حصول دستاوردهای متعددی در بخش های ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری برای شهر رشت و استان گیلان خواهد شد.