خیلی خوشحالیم که در این مرحله به عنوان تنها نماینده لیگ یک و لیگ دو حضور داریم. این موضوع حاصل زحمات و تلاشی است که بچه های تیم انجام دادند.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، سیامک فراهانی سرمربی داماش گیلان در نشست خبری پیش از بازی داماش گیلان و سایپا تهران که ظهر امروز برگزار شد، با بیان عبارت فوق گفت: از روز اول هدف ما صعود به لیگ یک بود، علی ایحال الان که در این مرحله حضور داریم، با تمام وجودمان تلاش می کنیم که بتوانیم مردم شهر و تماشاگرانمان را خوشحال کنیم. انشالله بتوانیم که در وهله اول یک بازی خوب و در خور شان مردم رشت را به نمایش بگذاریم و در وهله بعد اگر خدا خواست، بتوانیم صعود کنیم. 

 وی ادامه داد: ما در ابتدا به مسابقات جام حذفی به عنوان مسابقات تدارکاتی جدی نگاه می کردیم، تا زمانی که به بازی ماشین سازی رسیدیم. آنجا بود که به بچه ها گفتیم دیگر بحث مردم رشت و هوادارانمان است. بازی با سایپا یا بازی قبل با ماشین سازی دقیقا برایمان حساس ترین بازی هاست. همیشه گفته ام که نگاه ما به لیگ یک بوده است اما الان که در این مرحله هستیم، وظیفه مان است که برای مردم مان با تمام وجود بجنگیم. اینجا دیگر نمی توانیم شانه خالی کنیم. مردم از ما انتظار دارند و ما هم باید تمام تلاشمان را انجام بدیم و آنچه در چنته داریم را نشان بدهیم.  

سرمربی داماش گیلان در خصوص تفاوت سطح لیگ تیم های داماش و سایپا عنوان کرد: این یک واقعیت است که سایپا در لیگ برتر و نماینده ایران در آسیا است. سایپایی ها هم اکنون هم در رتبه هفتم یا هشتم جدول لیگ برتر هستند. ما دو سطح از آن ها پایین تر هستیم، ولی نگاه ما به این بازی این است که فارغ از صعود یا مرحله ای که در آن حضور داریم، با تمام وجودمان تلاش کنیم و آن چیزی که در توان کل مجموعه است را ارائه دهیم، اما این واقعیت را هم نمی توانیم نادیده بگیریم. تلاشمان را می کنیم که ابتدا پیش خودمان و سپس در برابر تماشاگرانمان شرمنده نباشیم. 

 

سیامک فراهانی در خصوص حمایت هواداران داماش گیلان در بازی های این تیم گفت: همه شما بهتر از من می دانید که اگر تماشاگران داماش نبودند، الان من اینجا ننشسته بودم و تیم داماشی هم وجود نداشت. این هواداران بودند که داماش را نگه داشتند. اگر آن ها نبودند اصلا مائی وجود نداشتیم. شما می دانید که در لیگ دو شهرستان هایی دور افتاده هم شرکت دارند و وقتی می بینیم که آنجا هم تعدادی هوادار با پیراهن داماش حضور دارند، نمی توان احساسی جز غرور را حس کرد. 

وی ادامه داد: یک چیزی که به آن افتخار می کنیم، ریشه ای است که ما داریم. ریشه ها را نمی شود نادیده گرفت. داماش درست است که در لیگ دو است، اما اصالت و ریشه ای که دارد خیلی قوی تر از بسیاری تیم هاست که در رده های بالاتر هستند.

وی افزود: ما متکی هستیم به ریشه و تماشاگرانمان. من تنها قولی که به پشت گرمی بازیکنانمان می دهم این است که تمامی تلاش شان را می کنند. خیلی دوست داریم که شگفتی ساز شویم و خیلی دوست داریم که سال های آینده از ما صحبت کنند. من فکر می کنم تمام مردم رشت هم به این مسئله افتخار کنند که یک تیم از لیگ دو بتواند به فینال برسد. 

فراهانی در خصوص نقل و انتقالات داماش در فرجه میان فصل لیگ دو گفت: با توجه به مصدومیت هایی که در طول فصل نصیب تیم ما شد، در فرجه نقل و انتقالات سه بازیکن گرفتیم که الحمدالله شرایطشان خوب است و آرام آرام دارند به ترکیب تیم اضافه می شوند. در خصوص خروجی ها هم فقط آقای امیر تیزرو از جمع ما جدا شدند که جا دارد اینجا از وی به خاطر زحماتش تشکر کنم. بحث مشکل کاری ایشان طور ی بود که یه مقدار هماهنگ شدن ایشان با ما در تایم های تمرین سخت بود و در یک تفاهم دو طرفه از ما جدا شد.

وی در خصوص غایبین دیدار برابر سایپا اظهار داشت: محمد رستمی، محمد طالبی و حامد اکبری پور به این بازی نرسیده اند که انشالله هفته های آینده به تیم اضافه می شوند. آقای خدابنده لو هم که حداقل 20 روز دیگر کار دارد و  خدا را شکر محرومی هم برای این دیدار نداریم. 

سرمربی داماش گیلان در پایان در خصوص شیوه بازی تیمش برابر سایپا گفت: اگرچه تفاوت سطح وجود دارد اما تفکر بازی مان به مانند سایر دیدارهای خانگی لیگ دو است. رویکرد دفاع اتوبوسی و تدافعی نداریم و دوست داریم فوتبالی را ارائه بدهیم که خودمان سرمان بالا باشد. 

لازم به ذکر است، علی دایی سرمربی سایپا تهران به دلیل تاخیر در سفر سایپا به شهر رشت، در این کنفرانس خبری حضور نداشت.