در یک سال اخیر بارها از سوی جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نقل قول‌ها و مصاحبه‌هایی در مورد بازسازی سکوها و چمن ورزشگاه عضدی و افتتاح هرچه سریع‌تر این استادیوم انجام شد؛ اتفاقی که تا مرحله‌ای جلو رفت و حال سکوهای باقی‌مانده، دارای صندلی‌هایی جدید هستند و چمن عضدی نیز بعد از سال‌ها دوباره به حالت چمن طبیعی بازگشته است. اما حالا پس از یک دیدار افتتاحیه نمادین، انگار بار دیگر این ورزشگاه خاطره‌انگیز به حال خود رها شده است!

تصاویر اخیر مشاهده شده از چمن عضدی، گواه از خراب شدن مجدد این چمن می‌دهد و همینطور شنیده می‌شود که این استادیوم برای انجام بازی‌های رسمی دارای بالغ بر ۲۰ ایراد است! در عین حال در گمانه زنی‌ها اعلام شده است که تیم داماش در لیگ یک نیز احتمالا باید در چمن مصنوعی فرسوده ورزشگاه سردار جنگل که در شان و شخصیت هیچ بازیکن فوتبالی در هیچ سطحی نیست بازی کند.

همه این‌ها در حالی است که همین دو سال پیش که ملوان انزلی در لیگ دسته یک حضور داشت، به غیر از میلیاردها هزینه اولیه، تنها ۳۰۰ میلیارد ریال (به ارزش آن زمان!) بابت اتمام بازسازی استادیوم سیروس قایقران اختصاص داده شد تا شرایط برای میزبانی‌های آینده این تیم چه در لیگ یک و چه در لیگ برتر مهیا شود. البته آن استادیوم نیز قطعا نیاز به بازسازی داشت و این حق ملوانی‌ها بود و امری پسندیده است که به ورزش دیگر شهرهای استان هم توجه شود، اما چرا وقتی تنها نماینده مرکز استان در لیگ یک در شرایطی مشابه قرار گرفته است، خبری از پیگیری‌های لازم نیست؟!!

در هر صورت عضدی به این دلیل افتتاح نشد که تعدادی پیشکسوت دورهمی فوتبال بازی کنند و چند تیم هم در آنجا تمرین کنند؛ هدف این است که این استادیوم در مسابقات رسمی به کار تیمی مانند داماش بیاید. هیچ تیمی سزاوار این رنج نیست که در زمین سردار جنگل فوتبال بازی کند و امیدواریم پیگیری‌های لازم برای بازگشت داماش به خانه حقیقی‌اش مهیا شود.

نگارنده: علی رهبر