قبل از بازی روز پنجشنبه با علی احمدی سراوانی مدیر روابط عمومی باشگاه داماش گیلان،در مقر باشگاه گفتگویی را انجام دادیم و سعی کردیم از هر دری با ایشان صحبت کنیم.توصیه میکنم که حتما این مصاحبه رو مطالعه کنید.مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با آقای سراوانی اکنون در پیش روی شماست.

 

*یه بیوگرافی کوتاه از خودتون برامون میگید!؟

علی احمدی سراوانی ، سال 74_75 سرپرست استقلال رشت بودم اما به دلیل اینکه یه روزنامه به نام خزر رو افتتاح کردیم یه مدتی رو از فوتبال دور شدم تا کار اون روزنامه رو به سرانجام برسونم و البته هنوز هم به عنوان سردبیر اون روزنامه فعالیت میکنم. از سال 81 و با پیشنهاد آقای افشاریان به عنوان روابط عمومی به پگاه سابق برگشتم و هنوز در خدمت همین تیم با نام داماش گیلان هستم.

 

*مطمئنا شما خیلی پیگیر قضیه طومار بودید،چی شد که باشگاه به خواست هواداران جواب مثبت داد؟!

وقتی که صنعت تصمیم گرفت این تغییر نام انجام بشه، طبیعی بود که هواداران اعتراض هایی رو انجام بدن.در این مدت که آقای عابدینی به سفر خارج از کشور رفته بودند طوماری از طرف هواداران جمع شد و افرادی هم مثل شما در سایت ها انتقاد کردند که همه ی اینها رو پرینت گرفتم و با قائم مقام باشگاه صحبت کردم. وقتی که حاج آقا از سفر خارج از کشور برگشتند از اینکار استقبال کردند.شاید شما فقط چند بار ّبا آقای عابدینی برخورد داشتید و یا از تلویزیون ایشون رو دیدید اما آقای عابدینی خیلی عاطفی هستند و به شهر رشت هم خیلی علاقه دارند. علاقه ای که ایشون دارند و غصه هایی که ایشون بابت کمبود های شهر رشت می خورند در جلساتی که داریم به وضوح دیده میشه به خاطر همین تمام تلاش رو کردند تا این تغییر نام انجام نشه و در واقع نقش اساسی رو آقای عابدینی داشتند.

 

برای مطالعه ادامه این گفت و گو بر روی ادامه مطلب کلیک کنید…

 

*رنگ فیروزه ای چی شد؟آیا امکان داره که مثل پگاه سابق این رنگ هر سال کمرنگ تر بشه؟!!!

حالا ما با تغییر رنگ یه مقدار کنار بیایم تا ببینیم چی میشه!!

 

*به نظر تیم امسال خیلی خوب بسته شده.چرا سال قبل اونقدر بد یارگیری شده بود؟

آقای عابدینی تمام سعیشون رو کردند تا آقای دست نشان به رشت بیان که به هر حال یه سری مشکلات پیش اومد این قضیه انجام نشد.بعد تصمیم گرفتند تا آقای کریمی رو بیارند که فکر میکنم مردم رشت هم راضی بودند،اما یه سری مشکلات برای آقای کریمی به وجود اومد که نتونست خودش رو به تیم برسونه و کمک هاش هم نتونستند به اون صورت تیم رو خوب ببندند.

ایشون چند سال لیگ 1 نبودند و فکر میکردند می تونند با این بازیکنا موفق باشند.17 تا بازیکن با خودشون آوردند و آقای عابدینی هیچگونه دخالتی نکردند. ما 18 تا اردو در فصل گذشته رفتیم که فکر نمیکنم بارسلونا هم اینقدر اردو رفته باشه. هرنوع امکاناتی که آقای فیروز کریمی میخواستند ما حاضر کردیم. واقعا نمیدونم چرا اینطور شد!

 

*از بسکتبال و کاراته بگید که چه شرایطی رو دارند؟

در مورد بسکتبال یه سری مشکلات رو با فدراسیون داریم که قائم مقام باشگاه رفت و با آقای مشحون (رئیس فدراسیون) صحبت کردند که ان شاالله این مشکلات حل میشه. ما تو رشت مشکل سالن استاندارد داریم که اگه این سالن 6 هزار نفری افتتاح نشه ورزش های سالنی رشد نمیکنند.

 

* راستی فوتسال و فوتبال ساحلی چی شد؟

حالا ما این بسکتبال و کاراته رو بزرگ کنیم… ولی جز برنامه های ما هست.

 

*یه سوال که دوست دارم صادقانه و رک و راست جواب بدید! سیاست باشگاه در قبال دیگر تیم شهر رشت یعنی سپیدرود چیه؟!

ما هر کمکی که از دستمون بر بیاد انجام میدیم براش.

 

*سقف قرار داد بازیکنان چقدر بود؟!

میشه گفت نزدیک و حتی در حد لیگ برتر..

 

*دلیل اینکه داماش در گیلان نسبت به سایر استان ها اینقدر سرمایه گذاری کرده چیه؟

همونطور که گفتم آقای عابدینی به رشت خیلی علاقه دارند و البته باید در نظر داشته باشیم که مدیران صنعت گیلانی هستند . ما زمینی خریدیم و میخواهیم کمپ درست کنیم، اونوقت دهدار گیر میده،شهردار گیر میده و… همه پول میخوان! نمیگم غیر قانونی میخوان این پول رو اما استاندار باید وارد بشه و این مشکل رو حل کنه.

 

*دهقان تو تمرین به بعضی هوادارا فحاشی کرد؟!

کار خیلی اشتباهی بود و البته ما هم جریمه سنگینی کردیم و عذر خواهی هم کردند.

 

*ولی جلوی هواداران عذرخواهی نکردند؟

چرا عذر خواهی کرد و شما هم کمکش کنید و اینقدر سخت نگیرید..

 

*شنیدیم قراره انجمن هواداران تشکیل بشه. دلیلتون برای تشکیل کانون چیه؟

به نظر ما اگر یه کانونی رو تشکیل بدیم میتونیم توی فرهنگ سازی استادیوم ها تاثیر خوبی رو داشته باشیم.

 

*تیم والیبال به خاطر مسائلی که همه میدونند موقتا به لنگرود میره و اونجا بازی میکنه، اما جای گله هواداران اینه که چرا تیمی که تو رشت بازی میکنه پسوند گیلان روش میمونه(البته افتخار میکنیم)، ولی الان که میخواد از رشت موقتا بره پسوند لنگرود به خودش میگیره؟

اسم تیم ما در هیچ جا تغییر نمیکنه. چه فوتبال و چه والیبال، بسکتبال و کاراته همه با اسم داماش گیلان به میدان میرن و هیچ اسم دیگه ای قابل قبول نیست وگرنه فوتبال رو هم باید بگن داماش رشت دیگه.فقط داماش گیلان..

 

*قضیه لیدرها چی شد؟

من با همه ی لیدر ها به صورت انفرادی جلسه گذاشتم و عباس هم از تمام هواداران عذرخواهی کرد. ایشون میگن به دلیل اینکه همسرشون مریض بودند و فحاشی ای که به ایشون شد عصبانی شدند و الان از همه ی هواداران عذرخواهی کردند و گفتند که جلوی هواداران هم عذرخواهی میکنم . البته به شرط اینکه رویه خودش رو تغییر بده فعلا به تیم برگشتند و از هوادران هم میخوام فعلا به حرمت من گذشت کنند! کامران هم به عنوان لیدر اضافه شده. احتمالا جایگاه استقلال شهرداری رشت سابق رو هم به اکبر میدیم.

 

خواسته شما از مسئولین استان چیه؟

این مشکل کمپ رو حل کنند. اگه این کمپ درست بشه همه ی مشکلاتی فعلی حل میشه. سالن چند منظوره با سکوی هواداران، زمین تمرین ، استادیوم اختصاصی ، هتل و رستوران جز برنامه هامون برای کمپ هست.

 

چه حرفی با هواداران دارید؟

بیان کمک کنند، زود تصمیم نگیرند. امسال سالی هست که تیم میتونه بره به لیگ برتر. 50 درصد باشگاه و 50 درصد هم هواداران تو این قضیه نقش دارند.

 

به وارش اسپرت سر میزنید؟!

بله، حتی یه خبر هم براتون گذاشتم و البته از این به بعد سعی میکنم بیشتر نظر بدم. در کل سایت خیلی فعال و خوبی رو تشکیل دادید. من هم سعی میکنم تا جایی که ممکنه کمکتون کنم.

 

ممنون از اینکه وقتتون رو به ما دادید.

 

مصاحبه: آبرار با تعصب( مازیار)

زمان    : چهارشنبه 31 شهریور ماه 1389

مکان   : باشگاه داماش گیلان