شرایط بحرانی و شیوع گسترده ویروس کرونا در استان گیلان موجب انتقادات گسترده از برگزاری مسابقات بین المللی وزنه برداری جام نامجو در شهر رشت و حضور دو مدرس چینی در حاشیه این مسابقات شد.

به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری ورزش گیلان، در همین رابطه رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری ایران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این موضوع را از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی و برخی جراید شنیدم و بابت چنین خبر کذبی فقط می‌توان اظهار تأسف کرد؛ استان گیلان مانند سایر استان‌های کشور درگیر ویروس کرونا بوده و آرزوی همه این است که هرچه زودتر از این گرفتاری با کمترین تلفات خارج شود.

وی با بیان اینکه دوره کُمون ویروس کرونا بین ۳ تا ۱۴ روز است، افزود: اگر فردی ناقل ویروس کرونا باشد باید پس از دو هفته این ویروس را به نفرات بعدی منتقل کرده و نفرات بعدی نیز پس از حداکثر دو هفته بایستی علائم کروناویروس را بروز دهند؛ همکاری، هم‌دلی، بی‌توجهی به شایعات، تلاش در جهت رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه متخصصین و مسؤولین ذی‌ربط مهم‌ترین کمک برای عبور از این بحران است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری با تأکید بر سلامت دو مدرس چینی حاضر در جام فجر تصریح کرد: شایعه سرایت ویروس کرونا از دو مدرس چینی بی‌انصافی بوده و سوءاستفاده از عواطف و احساسات مردم خطه گیلان است و انتشار مطالب نادرست، بی‌اخلاقی بزرگی است؛ دو مدرس چینی و بانوانی که در کلاس مربیگری این دو مدرس حضور پیدا کردند هیچ‌یک علائم ویروس کرونا را نداشته و پس از ۳۷ روز از اتمام این کلاس‌ها دچار این بیماری نشدند.

دکتر باقری با بیان اینکه هیچ‌یک از مدعوین جام بین‌المللی فجر به ویروس کرونا مبتلا نشدند، گفت: فرضیه و شایعه سرایت ویروس کرونا از مدرسین چینی به شهروندان رشتی و سایر گیلانیان از نظر علمی خلاف واقع است.

وی در پاسخ به این سؤال که بهتر نبود از ورود این میهمانان جلوگیری به عمل می‌آمد، گفت: مسؤولیت ممانعت از ورود در مبادی ورودی با وزارت بهداشت بوده و تمام مسافرین خارجی در مبادی ورودی کشور کنترل می‌شدند و در زمان برگزاری جام فجر و بعد از آن گزارشی مبنی بر ابتلا در شرکت‌کنندگان این مسابقه نداشتیم و انتشار ویروس در استان با توضیحات اشاره‌شده از مدعوین این رویداد صحیح نیست.