عضو اسبق هیات مدیره باشگاه استقلال شهرداری رشت و پگاه گیلان در با خبرنگار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان در ابتدا به گذشته باشگاه داماش گیلان گریزی زد و گفت: تیم داماش در دو دهه اخیر دست خوش اتفاقات گوناگونی شد. برهه ای تحت حمایت شهرداری رشت در زمان مهندس حمیدی و هیات مدیره وقت و سرمربی گری مجید جهانپور توانست به لیگ برتر صعود کند و در برهه ای دیگر این تیم در زمان تیم داری پگاه گیلان فراز و نشیب های فراوانی را تجربه کرد که مهندس یاسایی توانسته بود در ورزش کشور پیشرفت خوبی را ایجاد کند اما در نتیجه قوانین ضد ورزش موجب شد که زحمات این مرد بزرگ نیمه تمام ماند.

افتخاری ادامه داد: سپس داماش با سرمایه گذاری کلان اما مدیریت جنجالی و متغیر امیر عابدینی در حال اوج گرفتن بود که آن اتفاق برای مالک داماش همه چیز را تحت شعاع قرار داد و عابدینی با آن همه زرنگی نتوانست کاری از پیش ببرد و بحران مالی داماش را به لیگ دو رساند!

عضو هیات مدیره داماش گفت: اسماعیل حاجی پور چهره مردمی علاقمند به ورزش با اسپانسری ناشناخته ولی پرادعا تیم داماش را به همراه دوستان خود نظیر مهندس الطافی و مجید جهانپور فقط جهت علاقه شهروندان رشتی احیا کرد.
وی در ادامه گفت: اسپانسر باکوئی طرح های بزرگ اما پولی اندک در جیب داشت و الحق علاقه مند هم بود اما در نیمه راه او را فراری دادند تا به این ترتیب تیم بدون اسپانسر و سرگردان بر روی دستان اسماعیل حاجی پور باقی بماند!
وی افزود: هیچ یک از مسئولان به ندای کمک حاجی پور تنها لبیک نگفتند! چندین بار بحران مالی می رفت که باشگاه را به قهقرا ببرد اما همت حاجی پور و مهندس الطافی موجب شد تا نگذارند هواداران داماش از آینده تیم محبوب خود نا امید شوند.

افتخاری خاطرنشان شد: طرحی توسط حاجی پور برای باشگاه داماش برنامه ریزی شده بود که از قضا استاندار گیلان خواست کمک کند اما معاون عمرانی ایشان موجب شدند تا این طرح عقیم بماند!
وی ادامه داد: حاجی پور تنهاست و مسئولان باید به یاری داماش و حاجی پور بشتابند تا داماش دوباره اوج بگیرد. سه نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی باید حس مسئولین پذیری بیشتر نسبت به ورزش داشته باشند.

مشاور سازمان ملی المپیک در خصوص حمایت مالی منطقه آزاد از ملوان انزلی اذعان داشت:حمایت منطقه آزاد از تیم فوتبال ملوان قابل تقدیر است اما این حمایت ها سلیقه ای است و مسئولین باید منطقه آزاد را مجاب کنند تا از تیم های داماش و سپیدرود هم حمایت کند. از مهندس ربانی عضو مستقل هیات مدیره منطقه آزاد می خواهم که به سلیقه بازی های این منطقه در حوزه ورزش رسیدگی کند.
نوک پیکان انتقادات دکتر افتخاری به سمت رئیس مناطق آزاد کشور رفت و گفت: آقای ترکان نمی تواند شاهد درآمد میلیاردی منطقه آزاد حاصل از مردم رشت باشد، اما کمک ها را محدود کند و تبعیض قائل شود.