چندی پیش بود که علیرضا جهانبخش در ادامه درخشش خود در لیگ هلند توانست عنوان آقای گلی لیگ هلند را کسب کند، پس از این ماجرا و در غفلت مسئولین فوتبال گیلان، در شهر قزوین اقدامات بسیاری برای سند زدن این ستاره موفق گیلانی به نام شهر قزوین آغاز شد.

به گزارش وارش اسپرت  – تارنمای هواداران داماش گیلان به نقل از پایگاه خبری رشت 20، جهانبخش که دوران کودکی تا نوجوانی خود را به‌واسطه شغل پدر در شهر قزوین زندگی کرده بود، به‌شدت مورد استقبال مسئولین شهر قزوین قرار گرفته و نام وی به‌عنوان یک بازیکن قزوینی مصادره شد.

علیرضا جهانبخش

 

در این بین هیئت فوتبال استان گیلان همچنان از ماجرا عقب است و حتی زحمت نصب یک بنر در سطح شهر را به خود نداده است. نکته جالب ماجرا اینکه قربانعلی الماسخاله رئیس هیئت فوتبال استان گیلان در پاسخ به سؤال خبرنگار رشت ۲۰ در خصوص عملکرد مجموعه هیئت فوتبال استان در تجلیل از علیرضا جهانبخش می‌گوید: “من سرم اینجا شلوغ است! شما با روابط عمومی یک صحبتی کنید!”
در ادامه علیرضا وهابی مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال استان گیلان در گفتگو با خبرنگار رشت ۲۰ با بیان اینکه علیرضا جهانبخش در قزوین زندگی کرده و در این شکی نیست گفت: به هر حال علیرضا جهانبخش گیلانی الاصل بوده و اهل جیرنده رودبار هستند.
وی ادامه داد: قزوین فوتبال ندارد و با همین اسم فقط می‌تواند مانور دهد و چاره دیگری هم ندارد! آن چیزی که برای هیئت فوتبال استان مهم است، این است که ایشان یک بازیکن گیلانی الاصل هستند و سال‌ها برای داماش بازی کرده‌اند و ما به نوبه خودمان چه در سایت هیئت فوتبال چه کانال‌های اطلاع‌رسانی و چه بیلبوردی! که در داخل مجموعه عضدی نصب‌کرده‌ایم کار خود را انجام داده‌ایم اما مابقی ماجرا به شهرداری برمی‌گردد و به نظر بنده شما بیشتر باید از سازمان فرهنگی شهرداری رشت سؤال بپرسید نه هیئت فوتبال!
در شرایطی که وهابی مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال استان گیلان با شانه خالی کردن از زیر بار تجلیل در خور شان علیرضا جهانبخش همه کار را بر عهده سازمان فرهنگی شهرداری رشت می‌داند، این ادعا با هیچ منطقی جور در نمی‌آید، زیرا اگر بخواهیم کمی منطقی باشیم علیرضا جهانبخش اهل جیرنده رودبار بوده و موضوع ربطی به سازمان فرهنگی شهرداری رشت ندارد اما او سال‌ها برای تیم داماش بازی کرده و پله‌های ترقی را از رشت طی کرده که طبیعتاً این موضوع سبب شده او در کنار بسیاری از مشاهیر شهر رشت، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین افراد این شهر قلمداد شود؛ اما این موضوع باعث نخواهد شد که هیئت فوتبال استان گیلان با شانه خالی کردن همه چیز را بر گردن سایر سازمان‌ها و نهادها بیندازد.
در این بین نیز نقش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز مشخص نیست و معلوم نیست که این اداره کل برای تجلیل از این ستاره گیلانی فوتبال که چنین افتخار بزرگی را به دست آورده است چه اقداماتی را انجام داده است؟!
پس از این اما علیرضا حسنی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در گفتگو با خبرنگار رشت ۲۰ در خصوص آنچه توسط شهرداری رشت و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در دست اقدام است، گفت: با توجه به اینکه کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت در این راه همواره با سازمان همراه بوده و تقدیر از افتخارآفرینان ورزشی و فرهنگی شهر رشت را مورد توجه قرار داده است، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز زمینه‌های تجلیل از این ستاره گیلانی فوتبال را به نوبه خود آماده و فضای شهری را مهیا می‌کند.
وی ادامه داد: برنامه‌ای نیز در آینده برای تجلیل از این ستاره گیلانی فوتبال داریم که در زمان حضور وی در شهر رشت اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این راه ما را همراهی کند.