وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران عصر امروز تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم فولاد شهر اصفهان میهمان تیم فوتبال سپاهان اصفهان بود که در نهایت این دیدار را با نتیجه 3 بر صفر به این تیم اصفهانی واگذار کرد تا با این شکست کماکان در رتبه شانزدهم جدول رده بندی باقی بماند و طبق آخرین خبر وارش اسپرت به عنوان اولین منبع آگاه اعلام می دارد که مهدی دینورزاده پس از بازی و با حضور در رختکن داماش از بازیکنان این تیم خداحافظی کرد و گفت که دیگر در تیم حضور نخواهد داشت!

 

تیم فوتبال سپاهان نیز با کسب این پیروزی خانگی با جهشی شش پله ای به رتبه پنجم جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرد . داماش گیلان در هفته هشتم این رقابتها یکشنبه سوم مهرماه در استادیوم شهید عضدی رشت میزبان شاگردان علی دایی و تیم فوتبال راه آهن خواهد بود.

 

*گزارش بازی

ترکیب داماش گیلان در این بازی به این شرح بود :

میلاد فراهانی،مهدی مهدوی کیا،میلاد زنید پور، جونیور آلوز،ابوذر رحیمی،محمدرضا مهدوی( دقیقه 70 افشین چاووشی)،محمد غلامی،علی رضا جهانبخش( از دقیقه 55 جهانگیر عسگری)، داسیلوا،علی رضا نظیف کار(از دقیقه 63 محمد مختاری)،افشین حاجتی

 

ترکیب متفاوت داماش بخصوص در درون دروازه از نکات جالب توجه این دیدار بود .دو تیم در نیمه اول این دیدار بازی متوسط و پایاپایی را انجام دادند و هر چند دقیقه تک موقعیت های نصف و نیمه ای بر روی دروازه ها پدید می آمد  و شاید مهمترین صحنه خطرناک این بازی را میتوان به ضربه جانواریو از پشت محوطه جریمه داماش اشاره کرد که بر روی ریباند یک ضربه ایستگاهی شکل گرفت که این توپ با عکس العمل بسیار خوب فراهانی و تیرک دروازه به کرنر فرستاده شد. ضمن اینکه ضربه آزاد خوب میلاد زنیدپور نیز یکی از مهمترین موقعیت های داماش به حساب می آمد.

 

از نکات حائز اهمیت در نیمه اول دیدار می توان به عدم تغذیه مناسب مهاجمین داماش از سوی هافبک ها و حرکات بسیار خوب علیرضا جهانبخش از سمت راست اشاره کرد.

 

داماش نیمه دوم را بسیار بد آغاز کرد و این سپاهانی ها بود که کنترل توپ و میدان را از همان ابتدا در اختیار داشتند و در یکی از از نخستین موقعیت ها  در دقیقه 55 مسابقه بود که بر روی یک فعل و انفعال از جناح راست داماش عماد محمد رضا صاحبت توپ شد و با ضربه ای کاملا دقیقه توپ را به دروازه داماش گیلان فرستاد .

حدود یک ربع بعد بار دیگر این مهاجم فرصت طلب از ضعف سمت راست داماش گیلان که از نقاط ضعف تیم در نیمه دوم بازی بود توانست گل دوم خود و سپاهان را به ثمر برساند. پس از این گل بازیکنان داماش گیلان کمی به خود آمدند و در بین دقایق 70 تا 80 بازی حملات زیادی را بر روی دروازه سپاهان تدارک دیدند اما این حملات گاها خطرناک راه به جایی نبرد و این نیز پایان کار نبود و شوت زمینی احمدجمشیدیان در دقیقه 86 مسابقه حکم شسکست سنگین داماش در این دیدار را امضا کرد تا در نهایت این بازی با نتیجه 3بر صفر به سود سپاهان به پایان برسد.

 

از نکات جالب توجه در نیمه دوم میتوان به کاپیتانی افشین چاوشی اشاره کرد در حالی که مهدوی در ابتدا قصد داشت تا بازوبند را به مهدوی کیا برساند و البته به تعویض های عجیب و غریب مهدی دینورزاده و اتوبان شدن سمت راست داماش در دقایق بسیاری از این نیمه نیز میتوان اشاره کرد.

 

*درحاشیه

 

 حدود هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند و ورزشگاه فولادشهر تقریبا خالی از تماشاگر است و شمار معدودی از این نفرات طرفدار تیم داماش هستند.

 

*محسن قهرمانی داور مسابقه پیش از آغاز بازی با جهانگیر عسگری یکی از بازیکنان داماش احوالپرسی کرد. قهرمانی در چند روز اخیر حاشیه‌های زیادی برایش پیش آمد زیرا گفته می‌شد او داور دربی 71 پایتخت است.

 

* محسن بنگر و سید جلال حسینی دو مدافع سپاهان به دلیل محرومیت و مصدومیت با لباس شخصی در ورزشگاه حاضر شدند و پیش از آغاز مسابقه نیز با تمامی بازیکنان سپاهان دست دادند و برایشان آرزوی موفقیت کردند.

 

* یاد و خاطره شهید فرمانده مرکز توپخانه‌ای پانزده خرداد سپاه گرامی داشته و لوح تقدیری به خانواده این شهید پیش از مسابقه اهدا شد. قبل از مسابقه نیز یک دقیقه سکوت به احترام شهید اعلام شد و تماشاگران فاتحه ای برای این شهید بزرگوار خواندند.

 

* سید صالحی و اشجاری از سپاهان به سمت نیمکت تیم داماش رفتند و محمد غلامی بازیکن داماش نیز به طرف نیمکت سپاهان رفت و با جمشیدیان، کریمیان و جعفرپور خوش و بش کرد.