دیار وارش: کاراته کاهای گیلانی در رقابت های امید های آسیا موفق به کسب 3 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز شدند.

به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، مسابقات امید کاراته قهرمانی آسیا که هم اکنون در آستانه قزاقستان در حال برگزاری است، در وزن 55-کیلوگرم امید دختران، آویشن باقری ازگیلان با پیروزی 2 بر صفرمقابل قرقیزستان ، 5 بر یک مقابل ژاپن و برد 5 بر یک مقابل قزاقستان به مدال طلا رسید.
همچنین در وزن 50-کیلوگرم امید دختران نیز، سارا بهمن یار با برتری یک برصفر مقابل چین، چین تایپه 6 بر 2 و هند 6 بر صفر و باخت 4 بر 2 مقابل قزاقستان به مدال نقره رسید.

 
در رقابت های مردان نیز این نتایج برای گیلانی ها رقم خورد که در وزن 60-کیلوگرم امید پسران، مهدی رحیمی نژاد از گیلان با پیروزی 8 بر صفر مقابل هنگ کنگ، امارات , ویتنام و برد 5 بر 2 مقابل اردن به مدال طلا رسید.

در وزن 67- کیلوگرم امید، امیرحسین سهرابی ابتدا نماینده عراق را 8 بر صفر برد، سپس برابر ژاپن 6 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و در جدول رپه شارژ مقابل حریفی از اردن 5 بر 3 پیروز شد و برنز گرفت.

در وزن 75- کیلوگرم امید ها هم ، الیاس محمدزاده با غلبه بر عراق با نتیجه 9 بر صفر و قرقیزستان با نتیجه 5 بر 3 و در فینال مقابل قزاقستان پس از نتیجه 2 بر 2 با رای داوران در سنشو(کسب امتیاز اول در مسابقه) برنده شد و طلا گرفت.

لازم به ذکر است، سعید حسنی پور و فاطمه قاسمی از گیلان نیز به عنوان مربیان رده سنی امید و بزرگسالان و آریامن قویدل و علیرضا نوروزی داوران آسیایی گیلان نیز در این رقابتها تیم ملی ایران را همراهی می کنند

در رقابتهای قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان 660 کاراته کا از 27 کشور شرکت دارند.