وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان: داماش به نخستین پیروزی داخل خانه فصل خود دست یافت.

به گزارش وارش اسپرت ، در چارچوب هفته نهم رقابت های لیگ برتر تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم شهید دکتر عضدی شهر رشت پذیرای صبای قم بود که توانست این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

 

گلهای این دیدار توسط محمد مختاری در دقیقه 63 و امین متوسل زاده در دقیقه ی 2+90 برای داماش و حمیدرضا پاکیزه در دقیقه 5+90 برای صبا به ثمر رسید. همچنین داماش یک پنالتی را نیز توسط علیرضا نظیفکار در دقیقه 43 از دست داد.
لازم به ذکر است ابوالفضل حاجی زاده و علیرضا نظیفکار از داماش گیلان و روزبه چشمی ، رضا عنایتی و مجید هوتن از صبای قم با کارت زرد داور مسابقه جریمه شدند.

 

تیم داماش با این برد یازده امتیازی شد و در رده ی نهم جدول رده بندی جای گرفت. داماش گیلان جمعه آینده از هفته دهم رقابت های لیگ برتر در استادیوم عضدی رشت میزبان تراکتورسازی تبریز خواهد بود.

 

آدینه 22 شهریورماه نود و دو – ساعت 18:00

داماش 2( محمد مختارى دقیقه۶٣ ، امین متوسل زاده دقیقه ٩٣) – 1(مهدی مومنی دقیقه 95) صبا

ورزشگاه دکتر عضدی رشت – تماشاگر: چهار هزار نفر

داور: محمدرضا اکبریان – کمک داوران: مهدی عالیقدر و ایوب غلامزاده

کارت زرد:ابوالفضل حاجى زاده دقیقه ١٣، على رضا نظیف کار دقیقه ۴۴ (داماش) -روزبه چشمى دقیقه ٢٩، مجید هوتن دقیقه ۴٢، رضا عنایتى دقیقه ٧۶ (صبا)

 

داماش گیلان: میلاد فراهانی، علی رضا نظیف کار،ابوذر رحیمى، هادى محمدى، محمد مختارى،روح الله سیف الهى، بوباکار کبه( از دقیقه ٨٣ هادى سهرابى)، مسعود حسن زاده( از دقیقه ٨۵ امین متوسل زاده)، مصطفى حاجتى، افشین چاوشى( از دقیقه ۵٣ رضا کاردوست)، ابوالفضل حاجى زاده

سرمربی: افشین ناظمی

 

صبا قم: مهرداد طهماسبى، روزبه چشمى( از دقیقه ٧٣ حمیدرضا پاکیزه)، ابوالفضل ابراهیمى، مجید هوتن، مهدى مومنى، فرید بهزادى کریمى، محمود شفیعى( از دقیقه ٨٠ سید مهدى حسینى)، مجیدحیدرى، اکبر صادقى، مهدى محمدى، رضا عنایتى( از دقیقه ٨٠ محسن بیات)
سرمربی: محمد مایلی کهن

 

*شرح بازی

نیمه نخست: مسابقه با میدان دارى داماش به مانند سایر بازى هایى که این تیم در عضدى به میدان مى رفت آغاز شد. بارش باران و لغزندگى زمین موجب شد تا دو تیم نتوانند از همه ى توان خود در زمین سود جویند. نخستین موقعیت خطرناک را مصطفى حاجتى در حالى از دست داد که او مى توانست از شلوغى محوطه شش قدم صبا نهایت استفاده را ببرد که البته او با شوتى آرام تنها باعث گرم شدن طهماسبى شد! شوت فرید بهزادى در دقیقه ٣٨ درون دستان فراهانى جاى گرفت.

حساس ترین موقعیت بازى مربوط بود به خطایى که مجید هوتن روى سیف الهى انجام داد تا داور بلا درنگ اعلام پنالتى کند. ضربه پنالتى را نظیف کار پس از اینکه به تیر افقی کوباند توسط طهماسبى برگشت داده شد و ضربه ریباند را سیف الهى با بی دقتى راهى خارج نمود. ضربه ایستگاهى دقیقه ۴۵ رضا عنایتى آخرین امید این نیمه براى گلزنى توسط دو تیم بود که با فاصله اندک راهى اوت شد.

 

نیمه دوم: داماشى ها نیمه دوم را با انگیزه اى بیشتر از نیمه اول شروع کردند تا در نهایت بتوانند در دقیقه ۶٣ از حریف پیش بیفتند. پس از گل بازهم داماشى ها تدارک چند حمله بر روى دروازه صبا را دادند تا نشان دهند همچنان عطش گلزنى دارند. رشتى ها اگر کمى خوش شانس بودند و البته بازیکنانشان هم فرصت طلب تر بودند مى توانستند نتیجه پایانى را بسیار پر گل تر بدست بیاورند. اما دو گل دیر هنگام از دو تیم تاثیرى در بدست آوردن نخستین برد خانگى داماش نداشت. 

 

شرح گلها:

داماش ١-٠ صبا: ضربه کرنر را روح اله سیف الهى با سانترى دقیق بر روى سر محمد مختارى فرستاد و او با یک ضربه سر قدرتى و زیبا توانست دروازه صبا را باز نماید.

داماش ٢-٠: امین متوسل زاده توپ را از مهدى محمدى ربود و با خونسردی به زیبایی هرچه تماتر توانست موقعیت تک به تک را به گل دوم داماش تبدیل کند.

داماش ٢-١ صبا: پاس حمیدرصا پاکیزه و شوت مهدى مومنى تنها توانست کمى از سنگینى شکست را براى صبا کم کند.

 

بهترین بازیکن: روح الله سیف الهى بازیکن جوان داماش در این بازى در واقع دو پاس گل داد یکى را مختارى تبدیل به گل کرد وآن یکى دیگر که بر روى او پنالتى شد و به گل تبدیل نشد. سیف الهى را از هم اکنون مى توان پدیده لیگ سیزدهم دانست.

  

*درحاشیه

 

– در راستای مطالب و کامنت های روزهای اخیر وارش اسپرت هواداران هوشیار داماش گیلان محمد مایلی کهن را در ابتدا و پایان بازی مورد تشویق قرار دادند تا سرمربی صبایی ها در سالن کنفرانس آنها را مورد تمجید قراردهد.

 

– اطلاع رسانی نادرست تلویزیون و رسانه ها در خصوص ساعت مسابقه موجب شد و همچنین بارندگی مسبب این شد که 2 هزار تماشاگر در ابتدای مسابقه حاضر باشند که این تعداد در پایان نیمه به بیش از 5 هزار نفر رسید.

 

– افشین ناظمی با تیپی جدید و با کت در کنار زمین حاضر شد و تیم خود را رهبری می کرد.

 

– هواداران داماش گیلان در ابتدای مسابقه، حین بازی و پایان آن افشین ناظمی را با شعار ناظمی آبرار / غیرت قوربان برار مورد تشویق قرار دادند تا با ابراز احساسات وی مواجه شوند.

 

– بازی با یک دقیقه سکوت به دلیل درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه تصادف اخیر جاده تهران و قم و همچنین درگذشت مهدی محمدی مربی کرمانی آغاز شد.

 

– داماش در دقیقه 43 روی پاس مناسب کبه و حرکت خوب سیف الهی صاحب یک ضربه پنالتی شد که با عکس العمل دروازه بان صبا و اصابت توپ به دیرک علیرضا نظیف کار نتوانست آن را به گل تبدیل کند.

 

– کلیپ تماشاگران که توسط وارش اسپرت برای جشن سه سالگی تارنما ساخته شده بود پیش از شروع مسابقه و در بین دو نیمه از اسکوربورد استادیوم به نمایش در آمد .

 

– باز هم بر روی پیراهن های داماش نام هیچ اسپانسری درج نشده بود.

 

– هواداران ضلع جنوبى استادیوم با روش استریپ تیز و بیرون آوردن پیراهن خود دست به تشویق داماش زدند، این در حالى بود که هواى رشت با ١٩ درجه سانتى گراد یک روز بهارى را پشت سر مى گذاشت

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید