وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : مرحله یک شانزدهم نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاه های ایران از امروز سه شنبه آغاز شد و طی آن داماش گیلان در استادیوم شهید عضدی رشت و در حضور بیش از 8 هزار هوادار مشتاق به مصاف تیم نفت تهران رفت که این مسابقه در نهایت در ضربات پنالتی به سود داماش شهر باران خاتمه یافت .

 

داماش که با توجه به فشردگی مسابقات با تلفیقی از بازیکنان ذخیره و اصلی خود وارد شده بود با ترکیب : میلاد فراهانی ، میلاد نصرتی ، هادی محمدی ، سیدعلی حسینی ، محمد مختاری ، علیرضا جهانبخش (میلاد زنیدپور از دقیقه 85 ) ، محمد آبشک ، بهنام افشه ( حسین ابراهیمی از دقیقه 69) ، جهانگیر عسگری ، محمد غلامی ، محمدرضا مهدوی (عباس آقایی از دقیقه 45 ) وارد میدان شد. تیم نفت نیز با چنین شرایطی و با ترکیبی از تیم اصلی و دوم خود به میدان آمد.

 

بازی در حالی آغاز شد که از همان ابتدا این تیم داماش بود که در میان شور و تشویق هوادارانش حملاتی را بر روی دروازه نفت پی ریزی کرد اما برخلاف جریان مسابقه و بر روی اشتباه مدافعین و تیزهوشی مجتبی زارعی مهاجم نفت تهران این بازیکن در دقیقه 31 صاحب توپ شد و با یک ضربه چیپ توپ را وارد دروازه میلاد فراهانی که چند گامی را به جلو آمده بود دوخت . پس از دریافت گل داماش بر فشار حملات خود افزود و سرانجام در حالی که همگان نیمه اول را پایان یافته می دیدند ، دریبل چند بازیکن توسط محمد آبشک و سماجت بر حفظ توپ و در نهایت سانتر این بازیکن بهنام افشه را در موقعیتی مناسب قرار داد تا وی در دقیقه 45 با ضربه سر در حالی که دروازه بان نیز جهت توپ را تشخیص داده بود توپ را وارد دروازه نفتی ها کند تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند .

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید…

در نیمه دوم بازی و به خصوص نیمه اول وقت اضافه باز هم داماش بود که موقعیت های بسیاری را بر روی دروازه نفت تدارک دید اما این موقعیت های گاها تک به تک با بی دقتی بازیکنان داماش تبدیل به گل نشد تا بازی در 120 دقیقه جدال نفس گیر یک بر یک مساوی شود تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز میدان باشد.

 

در ضربات پنالتی تیم داماش با تشویق های بی امان هواداران که در طول مسابقه هرگز قطع نشد توانست هر پنج پنالتی خود را وارد دروازه کند و نفت نیز با توجه به از دست دادن پنالتی اولش که با عکس العمل مناسب فراهانی دفع شده بود این بازی را در ضربات پنالتی با حساب 5 بر4 و در مجموع 6-5 باخت تا حذف شود.

پنالتی های داماش در این دیدار به ترتیب توسط عباس آقایی ، جهانگیر عسگری ، محمد غلامی ، محمد آبشک و میلاد زنیدپور به ثمر رسید. داماش در مرحله یک هشتم نهایی با برنده بازی فردای تیم های شهرداری تبریز و ماشین سازی تبریز بازی خواهد داشت.

 

*در حاشیه

-استقبال بیش از 8 هزار نفری از این دیدار در حالی که در وسط هفته و ساعتی نامناسب برگزار می شد بسیار جالب توجه بود . با توجه به ساعت نامناسب برگزاری حدود نیمی از تماشاگران با شروع بازی و تا اواسط نیمه اول به دیگر تماشاگران پیوستند .

 

_ نور فلاش موبایل ها در این دیدار نیز خودنمایی می کرد .

 

– بهنام افشه پس از به ثمر رساندن گل شادی نکرد تا شاید به این شکل به عدم حضور خود در ترکیب تیم در بازیهای گذشته اعتراضی را انجام داده باشد .

 

_قرعه پنالتی را داماش برد تا انتخاب کننده زمین باشد و بر این اساس داماش نیمه ای را انتخاب کرد حضور تماشاگران در آن پر رنگ تر بود و هواداران نیز با تشویق های بی امان شرایط رعب آوری را برای نفت بوجود آوردند .

 

-بعد از به ثمر رسیدن پنالتی دوم تیم نفت بازیکن خارجی این تیم با حرکات دست بر روی گوش اقدام به تحریک هواداران داماش کرد که با اعتراض شدید تماشاگران مواجه شد و در ادامه نیز نفتی ها پس از هر گل در ضربات پنالتی این عمل را انجام میدادند .

محمد غلامی نیز پس از به ثمر رساندن گل در ضربه سوم به سمت بازیکنان تیم نفت رفت و حرکت بازیکنان این تیم را انجام داد تا با تشویق شدید هواداران داماش مواجه شود.

 

-در طول دیدار هواداران با شعارهایی بار دیگر شادی خود از پیروزی بر ملوان را نشان دادند و به محض شنیدن نتیجه مسابقه ملوان با تکرار آن شعارها، همچون بازی داماش و ملوان با سردادن یک شعار به افشین وهابی گزارشگر صدا و سیما تسلیت گفتند و اعتقاد داشتند او به ملوان تمایل بیشتر دارد.

 

– در پایان مسابقه هواداران با به راه انداختن کارناوال های شادی این پیروزی را جشن گرفتند. آنها هرگز در طول مسابقه دست از تشویق تیم خود برنداشتند .