سهم بیشتری ازانتقادهای تند وتیز بعداز بازی فینال والیبال گوانگ ژو به مجتبی عطار لیبروی تیم ملی رسید.فشار انتقادات برای او راهی جز کناره گیری نگذاشت.

البته اقدامی که به نظر حسین معدنی سرمربی تیم ملی اقدامی عجولانه خوانده می شود. با این حال مجتبی عطار معتقداست با این کار شاید خیال منتقدانش راحت شود:« من از تیم ملی می روم تا شاید تیم ملی قهرمان جهان شود.»او معتقداست در روزی که همه ملی پوشان بد بودند ،بهترین بازیکن ایران بوده است:«روزی که همه بچه ها افتضاح بودند ،آمار نشان می دهد که من بهترین بازیکن ایران در زمین بودم. اما گزارشگر بازی هر کس در هر پستی هر توپی را خراب می کرد به من ربط می داد.»

 

او معتقداست منتقدان تنها منتظرند خوب کار نکند:«من وقتی در بازیهای زیرگروه چهانی دومین لیبروی مسابقه ها شدم کسی حرفی نزد.اصلا این عنوان من هیچ بازتابی نداشت اما به محض این که خوب کار نکنم همه انتقاد می کنند.من از انتقاد ناراحت نمی شوم .نمونه اش مسابقه های اندونزی بود که من خوب نبودم واز انتقادها هم ناراحت نشدم.اما در گوانگ ژو…»او درباره کناره گیری اش از تیم ملی می گوید:«من خیلی حساسم . انتقادهای نابجا خیلی زود روحیه ام را ضعیف می کند.منتقدان هم از این نظر با من بازی می کنند.من هم دیگر بر نمی گردم ودعا می کنم که تیم با بقیه لیبروها موفق باشد.»

 

متن کامل مصاحبه را در ادامه مطلب ببینید :

و بیشتر از انتقادهای مغرضانه دلگیر است:«همه انتقادها مغرضانه بود.اصغر نائینی که فکر نمی کنم در رده ملی جایی داشته باشد.انتقاد کرده و گفته با این سن و سال می توانسته جای یکی دونفر بازی کند.او نگفته جای علیزاده در تیم خالی است.اسم از ظریف و شیرکوند آورده.خیلی جالب است معلوم نیست خودش کجای والیبال بوده.یا یک مربی دیگری که معلوم نیست چه کارنامه ای در والیبال دارد بعد انتقاد می کند.»به نظر او همه این انتقادها برای کنار زدن حسین معدنی است:«آنها نمی توانند موفقیت حسین معدنی را ببینند.معدنی که دستیار گاییچ بوده و حالا در تاریخ والیبال ایران موفق ترین مربی محسوب می شود. می خواهندبا کنار زدن او راه را برای خود باز کنند.»

 

لیبروی تیم ملی که معتقداست به خاطر انتقادها فشارزیادی را تحمل کرده می گوید:«همه انتقادها به خاطر این است که باج نمی دهم و به همین خاطر بد عالمم.برای من دیگر تیم ملی تمام شد.حالا به تیم باشگاهی ام فکر می کنم.»با این حال حسین معدنی که سرمربی تیم ملی است و البته سرمربی تیم باشگاهی عطار، معتقداست لیبرویش احساسی تصمیم گرفته:«مجتبی جزو بازیکنان خوب ماست وعملکرد خیلی خوبی دارد. کناره گیری اش از تیم ملی تصمیمی احساسی است.ان هم به خاطر فشار انتقادها.» به نظر او عطار به زمان نیاز دارد:وقتی زمان بگذرد نظرش برمی گردد.حیف است بازیکنی در این سطح زود از تیم ملی کناره گیری کند. حضور او در اردو به لیبروهای جوان کمک زیادی می کند.»