رییس هیات تکواندو گیلان گفت: با اعلام جدیدترین رنکینگ المپیکی هوگوپوشان از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، آرمین هادی پور از گیلان بهترین رتبه را بین تکواندوکاران ایران در اختیار دارد.

 

 

به گزارش وارش اسپرت-پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، رییس هیات تکواندو استان گیلان  ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس جدیدترین رنکینگ المپیکی تکواندوکاران اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی آرمین هادی پور در مکان چهارم خود باقی ماند.

 

 

محسن سترگی اظهار داشت: در رده‌بندی اعلام شده که امتیازات سومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی و جام فجر به میزبانی کیش نیز محاسبه شده، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم با کسب مدال طلا سومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی و با کسب ۳۱۴ و ۶۷ صدم امتیاز همچنان در رده چهارم قرار دارد.

 

 

وی افزود: فرزان عاشورزاده دیگر تکواندوکار کشور در این وزن نیز که موفق به کسب مدال طلای جام ریاست فدراسیون جهانی شد، با ۲۳۳ و ۱۴ صدم امتیاز در رده دهم قرار دارد.

 

 

وی بیان کرد: در وزن ۵۸- کیلوگرم ، تکواندوکارانی از کشورهای کره جنوبی، اسپانیا و روسیه به ترتیب در مکان های اول تا سوم و بالاتر از آرمین هادی پور در رنکینگ المپیکی قرار دارند.

 

 

رییس هیات تکواندو استان گیلان خاطرنشان کرد: پس از هادی پور تکواندوکار شایسته و ملی پوش استان گیلان که بهترین رتبه (مقام چهارم وزن ۵۸- کیلوگرم) را در اختیار دارد، سجاد مردانی از ایران در وزن ۸۰+ کیلوگرم در رتبه ششم جهان قرار دارد.

 

 

سترگی اضافه کرد: هادی پور هم اینک به همراه تیم ملی تکواندو خود را برای حضور قدرتمند در بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت‌ ماه در منچستر انگلیس آماده می کند.

 

 

وی افزود: آرمین هادی پور متولد ۱۳۷۳ اهل شهرستان رشت است و تاکنون مقام های زیادی را در رشته تکواندو کسب کرده که می توان به کسب مدال طلای گرند پری انگلیس ، مدال طلای المپیک آزمایشی ریو ، مدال نقره قهرمانی جهان ، دو مدال قهرمانی آسیا ( یک مدال طلا و دیگری برنز که مدال طلا برای اولین بار در تاریخ تکواندو ایران بدست آمده)، دو مدال طلا یونیورسیاد، یک مدال نقره جام جهانی، یک مدال نقره گرند پریکس ، مدال طلای گرند اسلم، مدال نقره گرند پری روسیه و مدال طلای جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹ آسیا اشاره کرد.