دیار وارش: مصطفی حاجتی که تک گل پیروزی بخش هفته گذشته داماش مقابل فجرسپاسی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، در طول فصل نیز به دیدگاه کارشناسان روند مناسبی را داشته و از تاثیرگذارترین بازیکنان داماش بوده است. وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان (دیار وارش)، پیش از دیدار داماش در بوشهر و ایرانجوان به سراغ بازیکنان کهنه کار داماش رفته است و مصاحبه ای با وی ترتیب داده که در ادامه خواهید خواند:

varesh-sport.com: از شرایط پیوستن دوباره تان به داماش بفرمائید. ضمن اینکه نقل قولی شنیدیم مبنی بر اینکه خواستید تا زمانی که کاملا آماده شرایط بازی نشدید در ترکیب قرار نگیرید.
وقتی تیم سقوط می کند، همه نوع حرف و حدیثی پیش می آید؛ بعد از ماجرای سقوط داماش، دلخوری هایی بین تعدادی از بازیکنان و آقای عابدینی به خاطر مسائل مالی، سقوط تیم و… وجود داشت.
پیش از شروع فصل و زمانی که هیات فوتبال تیم را در اختیار داشت، با تعدادی از بازیکنان قدیمی مثل من صحبت هایی انجام شد که به تیم اضافه شویم، اما در نهایت و روزهای پایانی که هیات فوتبال نتوانست امور تیم را بر عهده بگیرد، دوباره داماش در اختیار آقای عابدینی قرار گرفت. به دلیل همان دلخوری هایی که البته بیشتر از سمت آقای عابدینی وجود داشت، حس می کردم که ایشان اعتقاد داشتند ما چند نفر از بازیکنان قدیمی نباید به تیم برگردیم اما بعد از صحبت هایی که صورت پذیرفت مشکلات حل شد.
 

در خصوص سوالتان باید بگویم، در بازی با پاس همدان قرار بود در ترکیب قرار بگیرم که احساس کردم در شرایط بدنی مناسبی نیستم و از آقا مجید خواستم که بازیکنان جوان تر که آماده تر بودند در ترکیب قرار بگیرند. خوشبختانه آن بازی را هم با پیروزی پشت سر گذاشتیم.
 
varesh-sport.com: از عملکرد امسال خودتان چه میزان رضایت دارید؟
امسال در پستی بازی می کنم که پست تخصصی ام نیست، هر چند این مسئله برایم واقعا اهمیتی ندارد و مهم کمک به تیم است. به شخصه فکر می کنم بد نبوده ام تا نظر کادرفنی و تماشاگران چگونه باشد چون در درجه اول آن ها باید پاسخگوی این سوال باشند.
بدلیل مشکلاتی که وجود داشت والبته هنوز هم پابرجاست فکر می کنم نتوانسته ایم آن صد در صد تمرکزمان را به لحاظ روحی و روانی روی فوتبال بگذاریم و به همین دلیل نتیجه گیری ما هم مناسب نبوده است.
 
varesh-sport.com: داماش دوبازی پی در پی را پیروز شد، در تیم چه تغییری بوجود آمد که این نتایج در برابر گیتی پسند در اصفهان و فجرسپاسی در رشت بدست آمد؟
اگر به صورت موشکافانه به بازی ها نگاه کنیم، در اکثر آن ها لااقل نباید می باختیم چرا که حداقل در 5-6 بازی مشکلات شدید داوری برای تیم مان پیش آمد. یکی دیگر از مسائل این است که اکثرا در بازی های خارج از خانه به موقع به شهر مقصد نمی رویم. در حالی که برای برخی شهرها نیاز است ما دو روز زودتر به آنجا برویم، شب بازی و دیر وقت درآن شهر اسکان پیدا می کنیم. مسائل روحی و روانی، مالی، دیر بستن تیم، شرایط بدنسازی و… همه به نوعی در نتایج تاثیر گذارند. با تمام این تفاسیر در تعطیلات با توجه به اضافه شدن سه چهار بازیکن مثل آقای مهدوی اگر مشکلات داوری وجود نداشت می توانستیم نتایج بهتری را بگیریم.
بعد از بازی اردبیل بین بازیکنان جلسه ای گذاشتیم و درآن به نتیجه رسیدیم که به خاطر شان تیم داماش، شان بازی خودمان و هواداران عزم جدی تری را جزم کنیم و هر مشکلی که وجود دارد را فراموش کنیم. خدا را شکر میکنم که بعد از آن توانستیم دو تا سه امتیاز عالی بگیریم.
 
varesh-sport.com: به غیر از یک سال که در سپیدرود بازی کردید مابقی سال ها را در همین تیم داماش بوده اید و بیشترین سابقه را در بین بازیکنان تیم دارید. تا به الان چنین شرایطی را تجربه کرده بودید؟
من 14-15 سال سابقه عضویت در این باشگاه را دارم؛ به یاد ندارم که هیچ وقت چنین نتایجی بدست آورده باشیم اما هیچگاه هم شرایط تیم و باشگاه به این شکل نبوده است. به نظر من الان بدترین شرایط را به لحاظ تدارکات، امکانات و آماده سازی و… داشته ایم. من حتی فکر می کنم در گذشته اگر با چنین شرایطی وارد مسابقات می شدیم، نتایج بسیار بدتر از حال را بدست می آوردیم. با این حال اعتقاد دارم اگر وقت بیشتری حداقل در بحث آماده سازی تیم داشتیم، می توانستیم نتایج بهتری را بگیریم.
 

مصطفی حاجتی ، داماش تراکتور

 
varesh-sport.com: در تیم امسال بسیار پرانگیزه ظاهر شدیدو از دید کارشناسان همواره از بازیکنان خوب در بازی ها بوده اید.
حدود نیمی از عمرم را در این تیم گذاشته ام و به نوعی اینجا خانه من است. گاهی پیش می آید که آنقدر خانواده ام را نمی بینم که بچه های تیم را می بینم. ما با این تیم زندگی کرده ایم و الان هم که تیم چنین وضعیتی را دارد بیش از همه، خود ما ناراحت هستیم و تمام توانمان را می گذاریم که حداقل از لحاظ فوتبالی شان تیم حفظ شود.
فکر می کنم نسل ما یکی از بهترین دوره های فوتبالی این تیم بوده است و همیشه سعی کرده ایم کنار داماش و هواداران فوتبال این شهر شخصیت این تیم را حفظ کنیم تا تیم های دیگر حتی در لیگ برتر روی ما حساب باز کنند. بازیکنان جوان ما هم باید بیشتر به این درک برسند که در چه تیمی وبا چه پیراهنی بازی می کنند. با این که تیم نتایج بدی را گرفته است، اما باز هم مردم این تیم را ول نکرده اند و همین مسئله باید مسبب این باشد که حس مسئولیت بیشتر شود.
 
varesh-sport.com: پیش از دیدار برابر فجرسپاسی، هواداران بنری با متنی احساسی را در رختکن نصب کرده بودند. نظر شما در خصوص آن بنر چیست؟
با وضعیتی که تیم دارد و به نوعی همه به غیر از تماشاگران تیم ما را تنها گذاشته اند، این مسائل روحی و روانی خیلی می تواند به تیم ما کمک کند.
با آنکه قرار بود پس از بازی با گیتی پسند مبلغی به تیم کمک شود، اینکار انجام نشد و بازیکنان کمی ناراحت بودند، اما باور کنید وقتی وارد رختکن شدیم و این بنر را دیدیم، حس خوبی به ما دست داد که حداقل با تمام وجود زحمت مان را بکشیم و بازی خوبی را ارائه دهیم، حالا نتیجه دیگر دست خداست.
بنر بسیار قشنگ و زیبایی بود و وقتی وارد رختکن شدیم واقعا حال و هوایمان عوض شد. در خصوص بازیکنان و حداقل خود من می توانم بگویم که بسیار احساسی و چشمانم اشک آلود شده بود.
 

بنر هواداران

 
varesh-sport.com: در بازی با ایرانجوان در بوشهر روند نتایج مناسب ادامه پیدا کند؟
از لحاظ بدنی و تاکتیکی تیم شرایط خوبی را پیدا کرده است؛ بازیکنان کاملا به این باور رسیده اند که مسائل دیگر نباید باعث تحت شعاع قرار گرفتن نتایج و بازی مان شود. هر چند بازیکنان مصدومی را هم متاسفانه داریم که می توانستند به ما کمک کنند اما خیلی امیدوار هستم که در بوشهر هم نتیجه مناسبی را به دست بیاوریم که به لحاظ جدولی وضعیت تیم را سروسامان ببخشیم.
 
varesh-sport.com: آقای جهانپور پیش از بازی با شهرداری اردبیل اولتیماتومی را به خودشان داده بودند که این بازی را هم شامل می شد… فکر میکنید نتیجه این مسابقه چقدر تاثیر گذار باشد؟
یکی از مسائلی که خیلی به ما انگیزه می دهد، شخصیت و اعتبار آقا مجید است. این مسئله برایمان خیلی اهمیت دارد و به همین علت تمام تلاشمان را در بازی ها به کار می گیریم که کسب نتیجه کنیم. امیدوارم نتیجه ای را بدست بیاوریم که اصلا به این مسائل فکر نکنیم و با نتیجه بسیار خوب بازی را به پایان ببریم.
 
varesh-sport.com: و حرف پایانی؟
در خواست و خواهشی دارم از تمامی کسانی که می توانند به این تیم کمک کنند…
خیلی ها آمدند، حرف زدند و رفتند. واقعا این رسم مرام و معرفت نیست که اینقدر راحت تیم را جا بگذاریم…باور کنید الان وضعیت به شکلی است که خیلی ها نمی خواهند حتی از دو کیلومتری رختکن ما رد شوند. انتظار اینکه حداقل یک تشکر خشک و خالی پس از هر بازی از بچه های تیم شود، واقعا فکر میکنم انتظار بالایی نباشد اما متاسفانه نمیدانم که جریان چه چیزی است که هیچکس اصلا دور و بر ما پیدا نمی شود که لااقل یک خسته نباشید بگوید. این تیم مال این شهر است و ما نماینده این شهر هستیم؛ بخواهیم و نخواهیم الان این نسل دارند برای حفظ آبروی این شهر بازی می کنند.
امیدوارم و امیدوارم به جای اینقدر وعده و وعید و نامه نگاری و جلسه … همتی انجام شود تا انگیزه تیم دوچندان شود. باور کنید خدایی اینقدر دیگر آه و ناله سر داده ایم، خودمان هم بدمان آمده است. امیدوارم که همه چیز دست به دست هم دهم تا ما امسال بتوانیم تیم را حفظ کنیم تا سال آینده که انشالله مشکلات حل شود و تیم برای صعود بسته شود.
 
 

مصاحبه: مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده
منبع: www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان