وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان: ترانسفر علیرضا جهانبخش به تیم نایمخن هلند را می توان یکی از بهترین انتقالات چند سال اخیر فوتبالیست های ایرانی قلمداد کرد. جهانبخش مراحل پیشرفت را به خوبی در آکادمی تیم های پایه داماش سپری کرد تا به تیم بزرگسالان داماش گیلان اضافه شود و آنقدر در داماش خوب کار کرد تا کم لطفی های مسئولین فدراسیون و کادرفنی تیم ملی هم نتواند جلوی پیشرفت او را بگیرد.

 

بعد از ترانسفر جهانبخش به هلند ، مردم شهرباران با حساسیت بیشتری اخبار فوتبال خارجی را دنبال می کنند تا خبری از جوان رعنای گیل و دیلم در سرزمین لاله های نارنجی را به دست آورند.

دعوت علیرضا جهانبخش به اردوی تیم ملی فرصتی را برای ما فراهم کرد تا به عنوان تارنمای هواداران داماش گیلان مصاحبه ای اختصاصی از دل سرزمین باران های نقره ای با این جوان رعنای گیلانی ترتیب دهیم.حرف هایی که هنوز هم بوی قطرات باران رشت و شالیزارهای گیلان ، عطر باغ های زیتون رودبار و طراوت چای باغ های لاهیجان را با خود به همراه دارد…

 

متن مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت به جهانبخش در ادامه مطلب

varesh-sport.com: از هلند چه خبر؟

خدا را شکر شرایط بهتر است. چون یک هفته قبل از شروع لیگ به تمرینات اضافه شده بودم و تیم اردوهای زیادی را سپری کرده بود کار برایم سخت بود، از سویی دیگر فضای آنجا برای من خیلی متفاوت بود و خیلی سعی کردم خودم را با شرایط وقف دهم و بعد از دو ماه کم و بیش عادت کردم. خدا را شکر هم شرایط خودم در تیم و هم شرایط تیم رو به بهبود است و در آینده نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

 

varesh-sport.com: اکثر مصاحبه هایت هم رنگ و بوی شهرباران را دارد…

من در هلند لیگ ایران و به خصوص نتایج و بازی های داماش را دنبال می کنم. اسم داماش همیشه به همراهم است چون با شرایطی که سال قبل در داماش داشتم به هلند رفتم و الان به تیم ملی رسیدم. وقتی می شنیدم که داماش بازی های خود را می برد خیلی خوشحال می شدم و امیدوارم شرایط مالی تیم هم حل شود. دو سال این شرایط سخت را من کاملا حس کردم و بازیکنان داماش با این مشکلات به عشق مردم شهر رشت و استان گیلان در داماش بازی می کنند.

 

varesh-sport.com: ترانسفرت هم باعث نشد تا توجه هواداران داماش نسبت به تو کم شود و به شدت پیگیر اخبار مربوط به تو هستند و حتی در بازی های ابتدایی فصل با شعارهایی حضورت در لیگ هلند را مایه مباهات داماشی ها قلمداد می کردند…

من از طریق سایت وارش اسپرت ، فن پیج خودم در فیس بوک و هادی محمدی در جریان مسائل قرار می گیرم. وقتی این ابراز لطف ها را می بینم قوت قلبی برای من در هلند می شود تا این هواداران را سربلند کنم ، اینکه من از داماش به یک تیم اروپایی رفتم هم برای داماش بازتاب خوبی داشته است و هم برای خودم افتخاری است که از تیمی که متعلق به زادگاه پدری ام است به این سطح فوتبال اروپا رسیده ام.

 

varesh-sport.com: برخورد ایرانی های هلند با تو چطور است؟

چون تازه به هلند رفتم خیلی در ارتباط نیستم، ولی ایرانی های زیادی را درهلند می بینم و اتفاقا چند نفر از بچه های رشت در بازی با آیندهون به استادیوم آمده بودند و گفتند که رشتی هستند و در بازی های دیگر هم تعدادی گیلانی پیش من آمده بودند.

 

علیرضا جهانبخش ، تیم ملی ایران

 

varesh-sport.com: و بالاخره به حقت رسیدی ، حقی که باید زودتر می رسیدی و به تیم ملی دعوت می شدی…

این یک هدف بود و می دانستم که بالاخره به آن می رسم و الان باید بیشتر سعی کنم تا جایگاهم در تیم ملی را حفظ کنم.

 

varesh-sport.com: و البته هنوز تبعیضات کی روش و فدراسیون ادامه دارد

من فکر می کنم کادرفنی دوست دارد بازیکنانی که در خارج از کشور بازی می کنند را به دلیل اینکه حرفه ای تر زندگی می کنند و تحت تمرینات روز دنیا تمرین می کنند را دعوت کنند. فکر می کنم این نظر کادرفنی تیم ملی است.

 

varesh-sport.com: کیروش چه پستی را برایت در نظر گرفته است؟

فکر کنم هافبک چپ و راست است .

 

varesh-sport.com: بر خلاف اکثر ستارههای لیگ برتری قید حضور در باشگاه های ایرنی را زدی و برای پیشرفت به اروپا رفت ، چه حرفی در این مورد با فوتبالیست های جویای نام ایرانی داری؟

من خودم را کوچکتر از آن می دانم که با جوانان در این مورد صحبت کنم ولی در مورد انتخابم باید بگویم، با افراد زیادی مشورت کردم و به نظر خودم بهترین انتخاب را انجام داد. اما این را همه ما به خوبی می دانیم که بازیکنان جوان مستعدی را در تیم ملی نوجوانان ، جوانان و امیدها داریم که می توانند در اروپا بازی کنند. بازی در اروپا خیلی به بازیکنان جوان کمک می کند و در واقع من هم اول راه هستم و هنوز به جایی نرسیدم و آینده درستی انتخابم را بیشتر نشان می دهد.

 

علیرضا جهانبخش، نایمخن هلند

 

varesh-sport.com: در تیم باشگاهی ات با کسی نزدیک هستی؟مثلا در رشت با هادی محمدی خیلی صمیمی بودی…

با یکی دو تا از بازیکنان تیم که بچه های بومی همان شهر هستند رابطه دارم، اما قطعا دوستانی که آنجا دارم به مانند هادی محمدی نمی شوند و الان هم که هادی در داماش بازی میکند خیلی خوشحالم. امیدوارم هم برای داماش مفید باشد و هم روز به روز خودش پیشرفت کند.

 

varesh-sport.com: از پول رضایت نامه ات که قرار بود به داماش برسد خبر نداری؟

قسط اول پول را فکر کنم از طریق بانک اتریش یا سوئد فرستادند و اگر هم به باشگاه نرسیده است به دلیل تحریم ها است که نمی توانند وارد کنند.

 

varesh-sport.com: سوال ها تمام شد، حرفی اگر با هواداران داری بگو…

الان من نماینده فوتبال ایران در هلند هستم و امیدوارم شرایطم را در تیم ملی حفظ کنم تا فضای پیشرفت در تیم باشگاهی برایم فراهم شود. از همه مهمتر لطفی که هوداران داماش و مردم گیلان در این مدت به من داشته اند انرژی مرا برای موفقیت در باشگاهم بیشتر می کند. از اینکه در سایت شما (وارش اسپرت) و فن پیجم مشاهده می کنم که هواداران گیلانی پیگیر اخبار من در هلند هستم خیلی برایم خوشحال کننده است.

باید به این واقعیت اشاره کنم که وقتی می بینم بعد از شش ماه از رفتنم از داماش هنوز هم هواداران این تیم مرا از خودشان می دانند و برای موفقیتم در هلند دعا می کنند برایم بزرگترین افتخار است و جا دارد از طریق سایت شما از همه طرفداران داماش تشکر کنم. به آن ها قول می دهم که در اولین فرصت که احتمالا تعطیلات کریسمس می شود وقتی به ایران آمدم ، حتما در یکی از بازی های داماش به استادیوم عضدی بیایم تا بتوانم دوباره جو دوست داشتنی ورزشگاه عضدی را حس کنم و کنار آن ها بازی تیم سابق و محبوبم را از نزدیک ببینم.

 

منبع:

www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هوادران داماش گیلان

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید