وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: عابدینی بندی در قرارداد جهانبخش گنجانده که اگر علیرضا پس از مدت قراردادش به هر باشگاهی ترانسفر شود بیست درصد این پول باید به داماش برسد.

 

به گزارش وارش اسپرت و به نقل از سایت گل ، علیرضا جهانبخش تنها بازیکن لیگ ایران است که پس از سالها توانسته نظر بازار لیگ های اروپایی را به خود جلب کند. البته شاید سردار آزمون را هم بتوان در این لیست گنجاند. اما به هر روی اعتبار لیگ بازیکن ساز هلند بیشتر از روسیه خواهد بود. اینکه این ترانسفر چگونه و با چه شرایط مالی انجام شده است، یکی از بحث های روز فوتبال ایران شده است. با بالا گرفتن مشکلات مالی داماش این روزها هر کسی به خود به اجازه می دهند که اساس و کلیت این قرارداد را بالا و پایین کنند تا نکته تازه ای در آن پیدا نمایند.

 

از بازیکنان داماش بگیرید تا  روزنامه نگاران منتقد عابدینی، اما آنچه از نظرها ظاهرا پنهان مانده ذکر یک نکته است: این قرارداد را کسی بسته است که مهمترین ترانسفرهای تاریخ فوتبال ایران به اروپا زیر نظر او انجام گرفته است، از قرارداد کریم باقری و علی دایی با آرمینیا بیلفلد بگیر تا خداد عزیزی با کلن، از قرارداد مهدوی کیا با بوخوم و سپس هامبورگ گرفته تا قرارداد نیما نکسیا با کاوالای یونان و رضا ترابیان با استاندارد لیژ بلژیک و از میناوند با اشتورم گراتس اتریش بگیرید تا بازیکن گمنامی به نام بهنام طاهرزاده که به اسلوانی ترانسفر شد.

 

حالا بشنویم جزییات قرارداد علی رضا جهانبخش را از زبان عابدینی: " از قبال قرارداد علی رضا حدود 210 هزار یورو به باشگاه داماش رسید. از این پول فدراسیون فوتبال 30 هزار دلار را دریافت خواهد کرد. 20 هزار یورو هم باید به واسطه این انتقال بدهیم که هنوز پرداخت نکرده ایم. واسطه همه ی کارهای مربوط به انتقال را مانند یک وکیل برای ما و جهانبخش انجام داده است و این پول حق اوست، از همراهی با او در هلند و انجام و پیگری کارهای نظام وظیفه و سایر امور این انتقال و البته آماده سازی مقدمات انتقال بین دو باشگاه.

 

 

ما پس از بستن قرارداد جهانبخش با نایمخن برای اینکه حرف و حدیثی پیش نیاید پول را به حساب شرکت هولدینگ امیر منصور آریا ریختیم و این پول بین دو کارخانه سیمان لوشان و فولاد خوزستان تقسیم شد و پس از مدتی تبدیل شده اش را به ریال دریافت کردیم. مبلغی دریافتی ما درست شد: 918 میلیون تومان."

اما این قرارداد یک فوت کوزه گری هم دارد و آن همان نکته ای است که اگر رعایت نشود می شود داستان نکونام و استقلال! اینکه عابدینی آن را می داند و از قبال بستن قرارداد مهدوی کیا با بوخوم و هامبورگ باشگاه پرسپولیس سه بار پول می گیرد. بشنوید از زبان ایشان: من بندی در قرارداد او گنجاندم که اگر جهانبخش پس از مدت قراردادش به هر باشگاهی ترانسفر شود بیست درصد این پول باید به داماش برسد. مدیر مالی نایمخن مایل بود به جای بیست درصد در آینده، همان موقع بیست درصد به رقم قرارداد اضافه شود اما من چون می دانم سال بعد جهانبخش قیمتش یک میلیون دلار هم بیشتر می شود مخالفت کردم تا بیست درصد آن پول گنده به ما برسد."

 

عابدینی حالا برای ترانسفر سایر بازیکنان داماش هم خیز برداشته است، او یک نکته کلیدی عنوان می کند: " بازیکنی که برود و برگشت بخورد دیگر فوتبالش می سوزد، کسی را من می فرستم که جا پایش محکم شود"

 

رادنی دیدار / سایت گل