به گزارش وارش اسپرت در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه "کبه"بازیکن دورگه داماش شرایط حضور در لیگ ایران را نداشته و نتیجه بازی داماش و استقلال باید سه بر صفر به سود استقلال شود،امیر عابدینی اظهار داشت:"اول اینکه من بازیکنی به ایران نمی آروم که به درد نخورد،بعد این حرفها مستند نیست."

 

وی خاطرنشان کرد:"فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرارداد بازیکنی را که مشکل دارد ثبت نمی کند. چرا قرارداد بازیکن کره ای پرسپولیس ثبت نشد؟"

 

عایدینی ادامه داد:"ما پاسپورت یک بازیکن را به سازمان لیگ می دهیم و آنها هستند که مشخصات بازیکن را در می آورند.کبه یک بازیکن دو رگه است که در تیم ملی جوانان بورکینافاسو و تیم ملی امید مالی بازی کرده و در لیگ دسته سه و دسته دوم فرانسه هم توپ زده است.اگر بخواهم بازیکنی از لیگ برتر فرانسه بیاورم باید 1/5 میلیارد تومان پول بدهم.من این بازیکن را برای یک نیم فصل با قیمت 25 هزار دلار آوردم."

 

عابدینی ادامه داد:"این بازیکن در سال 2009 دچار آسیب دیدگی شد و رفت به لیگ سه فرانسه تا آنجا آماده شود و در این اثنا ما او را جذب کردیم.من از طرح این بحث ها تعجب می کنم.حالا فرضا سازمان لیگ به صورت غیر قانونی ما را سه بر صفر بازنده کرد. این جور بردن کیف دارد؟"

 

قانون چه می گوید؟

ماده 4 آیین نامه نقل و انتقالات در خصوص بازیکنان خارجی که به لیگ برتر ایران می آیند شرایطی را تعریف کرده ودر مورد بازیکنان آفریقایی می گوید:بازیکن آفریقایی باید در سه سال گذشته عضو تیم های بزرگسال یا امید کشورش بوده باشد.

 

همین ماده اعلام می دارد مدارک مربوط به احراز شرایط بازیکن بر عهده باشگاه است و فدراسیون و سازمان لیگ در این باره هیچ مسئولیتی ندارند.

 

نکته مهم اینجاست که این امر اگر چه در صورت رعایت نشدن می تواند منجر به جریمه باشگاه و حتی فسخ قرارداد بازیکن گردد اما برای تیم های مقابل هیچ حقی ایجاد نمی کند.

 

قابل ذکر است که کبه در فصل 2010-2009 یعنی سه فصل پیش در تیم استرابورگ در لیگ دسته دو فرانسه چهار بازی را انجام داده است .

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید