وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : فوتبال داماش گیلان در اهواز برابر فولاد خوزستان به تساوی رسید .

به گزارش وارش اسپرت ، در چارچوب هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در هوای بارانی اهواز مهمان فولاد بود که در نهایت این دیدار علی رقم برتری نسبی داماش ، پس از نود با حساب 2 بر2 مساوی خاتمه یافت .

 

گل های داماش گیلان در این دیدار را علیرضا نظیف کار در دقیقه 28 از روی نقطه پنالتی و امین متوسل زاده در دقیقه 64 و گل های فولاد نیز توسط اسماعیل شریفات در دقیقه 58 و ایوب والی در دقیقه 61 به ثمر رسیدند .

اسماعیل شریفات ،عبدالله کرمی وارشاد یوسفی از فولاد و محمد علی رحیمی، هادی سهرابی  وعلیرضا نظیف کار از داماش بازیکنانی بودند که از شاهین حاج بابایی داور این دیدار کارت زرد دریافت کردند؛ ضمن اینکه مرتضی ابراهیمی از داماش گیلان نیز در دقیقه 89 از زمین مسابقه اخراج شد.

داماش گیلان با کسب این تساوی 23 امتیازی شد و با یک پله سقوط در جایگاه دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفت . داماش دوشنبه آینده و در چارچوب هفته نوزدهم در رشت میزبان آلومینیوم هرمزگان خواهد بود .

 

آمار ، گزارش و دقایق حساس بازی در ادامه مطلب

ورزشگاه تختی اهواز- ساعت 15:00- تماشاگر: هزار نفر- هوا:بارانی

فولاد 2 ( اسماعیل شریفات دقیقه 57،ایوب والی دقیقه 61)-2 (علیرضا نظیف کار دقیقه 28،امین متوسل زاده دقیقه 64) داماش

نتیجه بازی رفت: 1-1

داور: شاهین حاج بابایی. کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی- رحیم شاهین.

اخطار:اسماعیل شریفات دقیقه 29،عبدالله کرمی دقیقه 30،ارشاد یوسفی دقیقه 45 (فولاد) محمد علی رحیمی دقیقه 37،هادی سهرابی دقیقه 60،علی رضا نظیف کار دقیقه 85(داماش)

کارت قرمز: مرتضی ابراهیمی دقیقه 89 (داماش)

 

فولاد خوزستان : ارشاد یوسفی،امید خالدی،عبدالله کرمی،ایوب والی،مهرداد جماعتی،مهدی نوری،بختیار رحمانی،شهاب کرمی( از دقیقه 56 آرش افشین)،اسماعیل شریفات،لوسیانو پریرا،عباس پورخسروانی( از دقیقه 72 ایوب کلانتری)

سرمربی: حسین فرکی

 

داماش گیلان : میلاد فراهانی،آرسیو ملو داسیلوا،ابوالفضل حاجی زاده(از دقیقه 41 امین متوسل زاده)،محمد مختاری،علیرضا نظیف کار،هادی سهرابی،محمد آبشک،محمدرضا مهدوی(از دقیقه 20 محمد علی رحیمی)،حسین ابراهیمی،علیرضا جهانبخش،بوبکر کبه( از دقیقه 86 مرتضی ابراهیمی)

سرمربی: حمید درخشان

 

شرح بازی:

نیم فصل دوم در اهواز با نبرد شمال و جنوب آغاز شد. در حالی که نتیجه بازی رفت در رشت برای دو تیم تساوی 1-1 بود و ابن بار دو تیم آمده بودند تا هر اتفاقی می افتد از تقسیم امتیازات پرهیز کنند و بتوانند چرا که همه دیگر دریافته اند که در لیگ امسال ارزش سه امتیازش از طلا بیشتر است. فولاد خوزستان در حالی از داماش گیلان میزبانی می کرد که از بامداد روز مسابقه بارش باران در اهواز آغاز شده بود و تا هنگام شروع بازی ادامه داشت، این یعنی شرایط آب و هوا بیشتر به کام مهمان بود تا میزبان. آرش افشین هم که بعد از حضور در تست فنی 10 روزه تیم لیل فرانسه به ایران بازگشته است، یکی از هفت بازیکن حاضر در فهرست ذخیره های تیم فولاد بود. در سوی دیگر هم داماش نسبت به دور رفت با جذب چند بازیکن دست به تقویت خود زده بود و می خواست در همان ابتدای نیم فصل دوم با یک بازی درخشان زهر چشمی به سایر رقیبان نشان دهد.

بازی در ابتدا با میدان داری فولادی ها شروع شد و داماشی ها طبق روال بازی های پیشین چشم به تک موقعیت هایی که از ضد حمله بدست می آمد دوخته بودند. مهمترین اتفاق بیست دقیقه ابتدایی نیمه اول مصدومیت و تعویض مهدوی بود. شاید لغزندگی بیش از حد زمین هم مزید علتی بود تا دو تیم دست به عصا به بازی ادامه دهند،هر چند که سهم فولاد در این دقایق بیشتر بود. با گذشت بازی اما رشتی ها هم توانستند تا چند موقعیت بر روی دروازه فولاد بدست بیاورند که مهمترینشان شوت سنگین کبه بود که توسط یوسفی به سختی مهار گردید. بلافاصله پس از این موقعیت حرکت ترکیبی جهانبخش و ابراهیمی یک ضربه پنالتی برای داماش به ارمغان آورد و ضربه پنالتی را نظیف کار به گل تبدیل کرد. پس از جلو افتادن داماش به مانند روال پیشین داماش، آنها توپ را به حریف دادند و به لاک دفاعی فرو رفتند که در چند صحنه اگر ایوب والی و مندز کمی دقت می کردند می توانستند بازی را به تساوی بکشانند، البته مدافعان چند لایه داماش هم در دفع این توپ ها خوب عمل کردند. در ادامه این نیمه باز هم به دلیل مصدومیت یک تعویض اجباری برای داماش اتفاق افتاد و طی آن حاجی زاده از زمین مسابقه مستقیما با آمبولانس به بیمارستان اعزام گردید.به هر روی این نیمه با برتری داماشی ها دو تیم به رختکن رفتند تا داستان بازی رفت اینبار برعکس تکرار شود.

 

نیمه دوم:

این نیمه در ابتدا با میدان داری داماشی ها شروع شد و چند موقعیت حساس توسط کبه و ابراهیمی به هدر رفت،انگار آنها داشتند از زمین لغزنده تختی بهترین استفاده را می کردند. اما فرکی با یک تعویض کار ساز ستاره جوانش افشین را به میدان فرستاد و او به راحتی هر چه تمام تر ورق به به سود فولاد برگرداند.درست چهار دقیقه پس از آمدن او فولاد با پاس گل زیبای او کار را به تساوی کشاند و یک دقیقه بعد هم گل برتری را به ثمر رساند. اما بلافاصله پس از گل برتری فولاد،رشتی ها بازی را به دست گرفتند و نگذاشتند که برتری میزبان بیش از چهار دقیقه دوام بیاورد. پس از آن باز هم بازی به مثال بازی تنیس یکی در میان موقعیت هایش تقسیم شد.به نحوی که در بین دقایق 65 تا هشتاد موقعیت های داماش بیشتر بود و در ده دقیقه پایانی باید همه چیز را به نام فولاد نوشت. به خصوص در دقایق بازی پس از اخراج مرتضی ابراهیمی که داماشی ها حسابی در زمبن خود محاصره شده بودند. در هر حال فوتبال-واترپلوی فولاد با داماش به مانند بازی رفت با نتیجه تساوی به پایان رسید. مسابقه ای که در صورت مهیا بودن زمین می شد خیلی جذاب تر از این در بیاید.

 

دقایق حساس :

 

4 : کبه با دروازه بان فولاد نزدیک است که تک به تک شود اما خروج به موقع دروازه بان فولاد و لغزندگی زمین اجازه هنرنمایی به بازیکن داماش را نمی دهد .

 

24 : شوت از راه دور جهانبخش را دروازه بان فولاد به سختی دفع می کند که این توپ نزدیک بود پس از برخورد به زمین بر روی سر بوبکر کبه نیز جفت و جور شود. 

 

34 : سانتر بازیکنان فولاد با ضربه سر خطرناک عبدالله کرمی همراه می شود که این توپ به شکلی خطرناک ازکنار دروازه داماش به بیرون می رود.

 

38 : ضربه ایستگاهی فولادی ها با ضربه سر والی مدافع پیش تاخته فولاد همراه می شود اما این ضربه که در شرایطی مناسب زده می شود دقیقا در مرکز دروازه ، جایی که فراهانی حضور دارد فرود می آید .

 

49 : روی یک حرکت ترکیبی و بازی خوب متوسل زاده و جهانبخش داماش صاحب یک موقعیت ایده ال در درون محوطه جریمه می شود اما ضربه جهانبخش توسط ارشاد یوسفی راهی کرنر می شود . 

 

53 : روی کرنر ارسالی حسین ابراهیمی داماش می توانست توسط جهانبخش باز هم صاحب گل شود اما توپ خوب بر روی پای جهانبخش جفت و جور نمی شود تا یوسفی توپ را به کناره بفرستد .

 

گل :

 

فولاد 0-1 داماش: فرار حسین ابراهیمی بر روی پاس در عمق جهانبخش او را در موقعیتی مناسب قرار می دهد اما خطای جماعتی بازیکن فولاد در درون محوطه جریمه او را متوقف می کند تا داماش صاحب یک ضربه پنالتی شود . در ادامه علیرضا نظیف کار با یک ضربه تماشایی توپ را برخلاف جهت حرکت یوسفی دروازه بان فولاد توپ را به تاق دروازه می دوزد .

 

فولاد 1-1 داماش : آرش افشین در محوطه جریمه صاحب موقعیت می شود . ضربه او از گوشه محوطه جریمه به پاهای فراهانی برخورد می کند و در ادامه ضربه دوم او در دهانه دروازه توسط شریفات به گل تساوی فولاد منجر می شود . نقش بارش شدید باران و آب های جمع شده بر روی زمین درکنار اشتباه فراهانی نمی توان در این گل نادیده گرفت .

 

فولاد 2-1 داماش : ضربه ایستگاهی خوب پریرا به دیرک عمودی دروازه داماش برخورد می کند و در حالی که فراهانی نیز به سمتی که توپ رفته بود شیرجه زده بود در ریباند والی گل دوم فولاد را وارد دروازه خالی از دروازه بان داماش می کند . 

 

فولاد 2-2 داماش : حسین ابراهیمی در حرکتی زیبا با سماجت چند بازیکن فولاد را دریبل می زند و در داخل محوطه اقدام به یک سانتر می کند که سانتر عالی او توسط امین متوسل زاده با ضربه سر به گل دوم داماش گیلان تبدیل می شود .

 

در حاشیه :

 

– کم رنگ شدن و حتی تبدیل به نقطه چین شدن خطوط زمین مسابقه به خاطر بارش باران در نوع خود جالب توجه بود!

 

– پس از تعویض محمدرضا مهدوی از بازی به دلیل مصدومیت، علی نظیف کار بازوبند کاپیتانی را پس از مدت ها بر بازو بست .

 

– پس از مهدوی، ابوالفضل حاجی زاده در اواسط نیمه اول دچار مصدومیت شدیدی شد و حتی قرار بود وی را به بیمارستان انتقال دهند .

 

– اخراج سختگیرانه مرتضی ابراهیمی آن هم سه دقیقه پس از حضورش در میدان باعث شد تا این تساوی برای داماش بسیار پر خسارت باشد . دو مصدوم و یک اخراجی در یک بازی خارج از خانه …

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید