وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: در این مطلب به تحلیل تصویری بازی تیم های تراکتورسازی تبریز و داماش گیلان خواهیم پرداخت.

 

وارش اسپرت به همکاری گروه آنالیز میلیمتر (M.A.M) ساعاتی پس از پایان دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و داماش گیلان که با تساوی بدون گل دو تیم همراه بود، برای نخستین بار با تحلیل تصویری این دیدار و همچنین نمودار پاس های درست و نادرست داماش گیلان در خدمت شما هواداران داماش شهر باران خواهد بود. 

 

1-در این تصویر ترکیب 2 تیم تراکتورسازی و داماش را مشاهده مینماید. تیم تراکتورسازی با سیستم 1-3-2-4 بازی خود را شروع کرد که در هنگام حمله تبدیل 3-3-4 می شد.

تیم داماش در این بازی از لحاظ آرایشی با سیستم 2-4-4 کلاسیک شروع به بازی کرد. در این سیستم به نوعی رو به 5. 3. 2 آورد . با توجه به نوع حملات تیم تراکتورسازی، داماش بسته نگه داشتن عمق خود را در دستور کار خود قرار داده بود. در ادامه به ریز شدن در مورد این مسائل میپردازیم.

 

 

2- در این تصویرها ‌شعاع های حرکتی بازیکنان داماش را در هنگام بازگشت به دفاع مشاهده مینمایدکه تبدیل به 2 دیوار 4 نفر میشوند که با فاصله ی کمی از هم سعی به بستن عمق خود دارند. برای اینکه بازیکن شماره‌ی 2 برای پوشش توپ نرود و عمق دفاع باز نگردد، هافبک سمت مخالف به عنوان دفاعی 5 به دیواره‌ دفاعی خط اول اضافه میگردد و بازیکن دفاعی راست برای دفاع و عمل پرسینگ به سمت بازیکن حریف در کنار میرود و در ادامه به مانند تصویر 3 یک دیواره ‌ی 5 نفره و یک دیواره3 نفره تشکیل میگردد و حالات قرار گیری تیم تبدیل به 5. 3. 2 میشود.

از فواید این کار بستن عمق و پر تعداد بودن برای دریافت توپ سوم میباشد و از بابت حمله تعداد بازیکنان در هنگام حمله کم می باشد .

 

 

 

 

3. در این تصویر منطقه‌ی پر فشار بازیکنان تراکتور در هنگام حمله مشخص شده که طبق پیشبینی با توجه به 2 بازی آخر این تیم در مقابل 2 تیم صبا و ملوان فشردگی خط حمله‌ی این تیم در دایره مشخص شده میباشد. استفاده از عمق تیم داماش در دستور کار تیم تراکتور در این بازی قرار گرفته بود که به خوبی توسط خط دفاعی و هافبک های داماش کنترل گردید.

 

  

4- شعاع حرکتی تیم داماش در هنگام حمله که در این 2 تصویر ما به چند نکته اشاره مینمایم.

نکته‌ی اول اینکه تیم داماش در حمله به این شکل بود که با 5 بازیکن به شکل ثابت به دفاع پرداخت و با 5 بازیکن در حمله شرکت کرد که این نکته میتواند باتوجه به حساسیت بازی و نیاز به امتیاز ارزشمند این بازی قابل توجیه باشد.

و نکته دوم، زمانی که 2 مهاجم تیم داماش در خط حمله قرار گرفتند هر 2 بازیکن با یک خصوصیت بازی در مابین 2 مدافع تیم تراکتور بودند. از لحاظ فیزیک و شیوه‌ی بازی حسن زاده ومتوسل زاده هر 2 با خصوصیات هد زنی و بازی درگیر در نوک حمله بودند. شاید استفاده از یک بازیکن مکمل با خصوصیت سرعت که در نیمه دوم در واپسین دقایق با آمدان سیف الهی در دستور کار قرار گرفت از اول میتوانست خط حمله ی شاداب تری را در اختیار تیم داماش قرار دهد.

 

 

 

 

 

8- تصویری زیر مربوط به تعداد پاس های درست و نادرست تیم داماش در این بازی بود که با توجه به نیاز به حفظ نتیجه، نسبت به بازی های دیگر پایین تر بود. در مجموع تیم داماش در این بازی 268 پاس داد.

 

تعداد پاس داماش گیلان