داماش در فصل 96-97 هم از صعود باز ماند، با این تفاوت که تا روز آخر شانس صعود داشت. البته در واقع داماشی ها در هفت دیدار پایانی (از دیدار پالایش آبادان در نیم فصل اول) آن تیم مقتدر سابق نبودند.

تیم مدیریتی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، به دلیل شرایط بسیار حساس تیم در طول فصل انتقادات خود را علنی نکرد تا مبادا موجب به حاشیه رانده شدن تیم شود.

 

دیگر نیازی به بیان زحمات تیم مدیریتی باشگاه داماش گیلان نیست و حمایت هواداران در طی دو سال گذشته علی رغم کمبودهایی که دیده می شد، خود نشان از قدردانی دارد؛ اما هرکس که دلسوز باشد قطع به یقین در امر تیمداری بی اشتباه نخواهد بود.

 

تلاش مدیریت باشگاه داماش در طول فصل برای پوشش خلا های موجود در فصل گذشته ملموس بود و اینکه سعی در مهیا ساختن تمام امکانات برای صعود داشتند؛ اما به هر حال انتقاداتی به مدیریت باشگاه داماش وارد است که بارها به طرق گوناگون به گوش متولیان باشگاه رسیده است و امید است که در فصل آتی، پس از کسب دو سال تجربه، این نواقص برطرف شود.

تلاشی که “حاجی پور پدر” و “حاجی پور پسر” برای تهیه منابع مالی و لجستیکی برای تیم تحت مالکیت خود کشیده اند بر کسی پوشیده نیست اما خوب، همچنان به نظر می رسد که به تشکیلات مدیریتی اعتقادی ندارند و یا در اصطلاح عامیانه شاید تشکیلات مدیریتی را “آقا بالا سر” می پندارند و بر همین اساس بیشتر رفاقت بوده است که در انتصابات باشگاه تاثیر گذار بوده است تا توانایی ها و ضوابط.

ضعف ناشی از چنین انتصاب هایی با چاشنی رفاقت، به تمام ارکان باشگاه به خصوص وجهه مدیریت و اعتبار هواداران داماش خدشه وارد می کند. در واقع به همین دلایل بود که بخش عمده ای از زحمات مسائل مالی، لجستیکی، هواداری، پزشکی، خدماتی و … باید یک تنه توسط «حاجی پور پسر» برطرف شود تا این شائبه ذهنیت تمامیت خواهی عضو پر نفوذ باشگاه را بیش از پیش بین هواداران داماش ایجاد می کند. شاید بهره جستن از اشخاص صاحب نظر و توانمند دیگر بتواند در آینده باری عظیم از چنین مشکلات پیش پا افتاده را از دوش مدیریت داماش بردارد! تا به این ترتیب علاوه بر کیفیت متناسب با هزینه در تیمداری، مدیریت باشگاه فشار کمتری را تحمل کند و ذهنش تنها مشفول مسائل کلان تیمداری باشد.

 

پیش از این صداقت و دوری جستن از سیاست ورزی، رمز محبوبیت مدیریت باشگاه داماش در بین هواداران تیفوسی اش بوده است که موجب شده است برخلاف دیگر تیم های ایران در داماش محبوبیت مالک و نتایج تیم رابطه معکوس پیدا کند. اما حفظ روند چنین محبوبیت فزاینده ای در بین جوانان رشتی مستلزم این است که بیش از این شاهد سایه افکندن سیاست و رفاقت در تصمیمات کلان باشگاه مردمی داماش گیلان نباشیم! این مقوله مطمئنا می تواند به رشد بهتر و روزهای آفتابی داماش پس از چند سال منتج شود.