باشگاه داماش گیلان طی بیانیه ای که در رسانه خود منتشر کرد، نسبت به اتفاقات دیدار این تیم با اتحاد فومن که روز گذشته در زمین ورزشی آزادی فومن برگزار شد، واکنش نشان داد.
در متن منتشر شده آماده است:

مسابقه داماش گیلان و اتحاد فومن در هفته دوازدهم از سری رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال ایران در حالی با تساوی به پایان رسید که با حواشی مشمئز کننده‌ای از سوی تیم میزبان و ناتوانی مسئولین برگزاری در برقراری امنیت در استادیوم آزادی فومن همراه بود.

حضور قابل تقدیر و سعه‌صدر تحسین برانگیز هواداران اعزامی داماش به فومن بیانگر وفاداری و فرهنگ هواداری تیفوسی‌های داماش بود که متاسفانه با حاشیه‌سازی و هجوم تعداد قابل‌توجه‌ای از هواداران فومنی به سمت جایگاه هواداران داماش، موجب جنجال در دربی گیلان شد.
اما این پایان حواشی نبود و به طبع نشأت گرفته از درگیری و عدم امنیت بر روی سکوها، در ادامه توأم با توهین و درگیری اعضای کادرفنی و بازیکنان اتحاد فومن نسبت به بازیکنان داماش شد و جالب آنکه مدیرعامل و کمک مربی تیم فومنی، سردمدار این درگیری‌های بودند که جای بسی تأمل دارد!

تیمی که اکثر مسابقات خود در این فصل را به میزبانی استادیوم سردارجنگل رشت و با مهمان‌نوازی رشتی‌ها برگزار کرد و در دیدار رفت جز احترام و خوشامدگویی اقدام خلاف دیگری از سوی داماشی‌ها ندید، اما به بدترین شکل ممکن جواب این محبت‌ها را دادند!

باشگاه داماش وظیفه خود می‌داند علاوه بر قدردانی از حضور و همراهی هواداران اعزامی داماش به فومن؛ از متولیان امر و مسئولین برگزاری مسابقه گله‌مند باشد که با وجود هشدارها و نامه‌نگاری باشگاه و تاکید بر حواشی احتمالی در جلسه شب قبل از بازی، اما توجهی نشد و با سهل‌انگاری خود موجب به آشوب کشیده شدن مسابقه و کاشتن بذر کینه میان هواداران دو‌ تیم را مهیا ساختند!
‌ همچنین باشگاه داماش گیلان جهت احقاق حق و برخورد با خاطیان این مسابقه قطعا مدارک و مستندات لازم از صحنه‌های درگیری و هجوم هواداران و اعضای تیم اتحاد فومن به سمت داماشی‌ها را به کمیته انضباطی ارسال خواهد کرد تا برای خاطیان درس عبرتی شود.