خبرهای کوتاه از ورزش گیلان در هفته گذشته تا پنجم دی ماه را در این بخش از پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، وارش اسپرت بخوانید: 

 

معرفی اولین رییس زن ادارات ورزش و جوانان گیلان در آستانه اشرفیه

با حکم مریم بخشی مدیرکل ، فاطمه قاسمی مربی تیم ملی کاراته ایران به عنوان رییس اداره ورزش وجوانان آستانه معرفی شد.

قاسمی از قهرمانان اسبق کاراته جهان نیز هست و اولین بانوی رییس اداره ورزش و جوانان در تاریخ گیلان است و مدیریت زادگاهش را برعهده گرفته است.

 

یک گیلانی در کمیته فنی بانوان فدراسیون کبدی

هاجر شاهین کمال به عنوان مسئول کمیته فنی بانوان فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. شاهین کمال با سابقه ۱۲سال حضور در تیم ملی کبدی و کسب عنوان نائب قهرمان جهان در سوابق مدیریتی و مربیگری خود نایب رئیسی هیات گیلان و سرمربیگری تیم کبدی گیلان را دارد.

 

بوکسور گیلانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

با اعلام فدراسیون بوکس محمد کاسپور بوکسور خوش تکنیک 56 کیلوگرم گیلانی با درخشش در رقابتهای انتخابی به اردوی تیم ملی جمهوری اسلامی دعوت شد
اردوی تیم ملی بزرگسالان از پنجم دی ماه تا ٢۵ فروردین در استان تهران سالن آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.

 

دختران جودوکار گیلان برای اولین بار قهرمان کشور شدند

در مسابقات جودو بخش کاتای قهرمانی بانوان زیر 21 سال کشور، جودوکاران نوجوان گیلانی در بخش کاتامه نو مقام قهرمانی را تصاحب کردند.
حسین فتوحی مسئول روابط عمومی هیات جودو گیلان در این خصوص گفت: بر این اساس و در جریان این مسابقات که در تهران جریان داشت، ستایش فرضی و مریم سیری دختران جودوکار گیلانی با درخشش، بالاتر از سایر رقبای خود قرار گرفتند و مدال طلای این مسابقات را کسب کرده و برای اولین بار قهرمان کشور شدند.

وی افزود: در رقابت های کاتای جودو بانوان زیر 21 سال کشور و در بخش ناگه نو، زینب پورضربی و زهرا فرزانگان از استان گیلان عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره کشور را به خود اختصاص دادند همچنین در همین بخش ، محدثه رضایی و ریحانه کاظمی دیگر جودوکاران گیلانی حاضر در مسابقات قهرمانی کشور مقام پنجم را تصاحب کردند.

 

تیم کاراته امید گیلان نائب قهرمان کشور شد

در جربان مسابقات امید های کشور که در تهران جریان داشت، کاراته کاران گیلانی موفق به کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز شدند.
حامد زیکساری دبیر هیات کاراته گیلان در این خصوص گفت: تیم کاراته امید استان گیلان با کسب این تعداد مدال ، پس از تیم آذربایجان غربی روی سکوی دوم قرار گرفت و مقام نائب قهرمانی کشور را در مسابقات انتخابی تیم ملی به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: بر این اساس و در جریان این رقابت ها ، جواد رنجبر کاراته کار شایسته گیلانی در وزن 55 کیلوگرم که 41 ورزشکار با هم رقابت کردند، با برتری برابر تمامی حریفان خود عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورد.

همچنین در مسابقات کاراته امیدهای کشور و انتخابی تیم ملی در وزن 67- کیلوگرم که 107 کاراته کار حضور داشتند، امیرحسین سهرابی از گیلان مدال نقره و مقام نایب قهرمانی را کسب کرد و مهدی رحیمی نژاد دیگر کاراته کار گیلانی حاضر در این وزن موفق شد مقام سوم و مدال برنز را تصاحب کند.
در مسابقات کاراته امیدهای کشور و انتخابی تیم ملی در بخش پسران ، 361 ورزشکار این رشته از استان های مختلف کشور حضور داشتند که در تهران با هم به رقابت پرداختند.

در بخش دختران این مسابقات نیز که با حضور 304 کاراته کار در تهران برگزار شد، در وزن 68- کیلوگرم معصومه صابر زعیمیان از گیلان با درخشش خود توانست مقام نائب قهرمانی را کسب کرده و مدال نقره این دوره از مسابقات را بر گردن بیاویزد.

 

وزنه بردار گیلانی تیم ملی، صاحب مدال برنز قطر کاپ شد

نیما آقایی وزنه بردار گیلانی تیم ملی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم با بالا بردن وزنه ۱۷۵ کیلو گرمی در یکضرب موفق به کسب مدال برنز مسابقات قطر کاپ شد.

 

محمدرهبری ازگیلان دراردوی تیم ملی شمشیربازی

اردوی آماده‌سازی تیم ملی شمشیربازی کشورمان در اسلحه سابر برای حضور در مسابقات جهانی لهستان از دیروز باحضور محمدرهبری در آکادمی ملی المپیک آغاز شده و تا 11 دی ادامه دارد. رهبری یکی از بخت های حضور و کسب مدال در المپیک ژاپن برای گیلان است.

 

تکواندوکار گیلانی سهمیه پاراالمپیک 2020 را کسب کرد

مهدی پوررهنما، تکواندوکار گیلانی وزن 75- کیلوگرم در کلاس K44 با اختلاف 102 امتیازی خود نسبت به نفر دوم این دسته وزنی (ولادیمیر فئوفانوف از روس) کسب سهمیه خود برای حضور در بازی‌های المپیک 2020 – توکیو را قطعی کرد.
برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک 2020 – توکیو، 72 سهمیه در دو گروه مردان و زنان برای پاراتکواندو در نظر گرفته شده است که در هر وزن 12 ورزشکار حضور خواهند داشت.