با میزبانی جام نامجو در رشت، فدراسیون های دیگر هم پیشنهاد برگزاری مسابقات بین المللی در گیلان را ارائه کردند.

به گزارش وارش اسپرت – پایگاه خبری و‌ تحلیلی ورزش گیلان، مریم بخشی مدیرکل ورزش و‌جوانان گیلان در نشست خبری پیش از برگزاری رقابت های بین المللی جام نامجو در جمع خبرنگاران گفت: نزدیک به ۵۰ وزنه بردار به همراه داوران، مربیان و مدرسین از ۱۸ کشور در پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت جهان پهلوان نامجو حضور دارند.

 

وی‌ ادامه داد: این مسابقات از روز یکشنبه (فردا) در رشت آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت و‌ وزیر ورزش نیز در روز پایانی حضور دارند. تماشای این مسابقات برای عموم آزاد و رایگان است.

 

وی در خصوص حضور کشور چین در این رقابت ها و‌حواشی مربوط به ویروس کرونا گفت: ورزشکاری از کشور چین حضور ندارد. این دو شخص که از منطقه ای خارج از محل شیوع ویروس هم آمده اند قرار است در کلاس های مدرسی وزنه برداری حین انجام رقابت های بین المللی شرکت کنند و حضورشان با  هماهنگی وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان و استانداری گیلان صورت گرفته و روادید آنان نیز بررسی شده است. آنها برای خروج از کشورشان نیازمند کسب اجازه از سوی وزارت بهداشت خود هستند و پیش از ورود هم در فرودگاه تهران نیز مورد معاینه قرار گرفته و این دو مدرس به هیچ وجه مشکلی ندارند.

 

بخشی بیان کرد: به طور شبانه روزی و حدود ۴۵ روز برای آماده سازی محیط برگزاری زحمت کشیده شده است و‌ جا دارد علاوه بر مسئولین هیات وزنه برداری، از پیمانکار که برای او در ابتدا آبروی گیلان مطرح بوده است تشکر کنم. باید اطلاع دهم که محل برگزاری به فیبر نوری هم مجهز شده است تا تصاویر با کیفیت عالی به دنیا مخابره شود.

وی‌ ادامه داد: حالا برخی از فدراسیون ها و هیات های مربوطه شان، پیشنهاد داده اند تا مسابقات بین المللی دیگری هم به میزیانی گیلان برگزار شود.

 

وی گفت: قرار بود تیم اوکراین هم با قدرت در این مسابقات حضور پیدا کند که به دلیل حادثه ای که چندی قبل رخ داد‌‌و بحث های پروازی بعد آن، حضورشان را منتفی اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال ما سعی داریم که این رقابت ها را به نحو شایسته ای میزبانی کنیم و این میزبانی شایسته را به جهان انتقال دهیم چون برای برگزاری مسابقات، چالش هایی وجود داشت و مسئولان تعدادی از کشورها سعی در سیاه نمایی داشته و می خواستند این رقابت ها لغو شود اما وزارت ورزش برای برگزاری بدون حاشیه این رقابت ها را تضمین کرد.