بیست و هفتمین دوره مسابقات جودو قهرمانی بانوان بزرگسال کشور و انتخابی تیم ملی با معرفی نفرات برتر چهار وزن در رشت پایان یافت.

 
 
به گزارش وارش اسپرت-پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، در جریان این رقابت ها و در وزن ۴۸- کیلوگرم شیوا جهانگیری از همدان با برتری برابر رقبای خود عنوان قهرمانی را کسب کرد، زهرا جامعی از خراسان رضوی دوم شد، فاطمه فراتی از سمنان و پریسا شهجردی از استان مرکزی به طور مشترک سوم شدند. 
 
همچنین در پایان رقابت های وزن ۵۷- کیلوگرم محدثه حسینی از خراسان رضوی با غلبه برابر حریفانش مقام نخست این وزن را به خود اختصاص داد، سعیده رحیمی از مرکزی در مکان دوم قرار گرفت ، سمانه خوشرویی از همدان و زهرا یزدانی از مازندران به طور مشترک روی سکوی سوم قرار گرفتند.
 
 
در پایان رقابت های وزن ۷۰- کیلوگرم نیز دنیا آقایی از سمنان مقام قهرمانی و مدال طلای مسابقات جودو بانوان کشور را تصاحب کرد، اعظم عبدالهی از گیلان عنوان نایب قهرمانی و مقام دوم را به دست آورد ، مهتاب باغچقی از خراسان شمالی و زهرا خانیان از همدان نیز به طور مشترک سوم شدند.
 
 
در پایان رقابت های وزن ۷۸+ کیلوگرم نیز فاطمه برمکی از مازندران اول شد ، زهرا باقری از لرستان در مکان دوم قرار گرفت، فرزانه احدی راد از همدان و ستاره ذوالفقاری از البرز به طور مشترک روی سکوی سوم قرار گرفتند.
 
بیست و هفتمین دوره رقابت های جودو قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی گرامیداشت دهه مبارک فجر، با حضور حدود ۱۷۰ بانوی جودوکار در قالب ۲۴ تیم از استان های مختلف کشور در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت آغاز شده است. 
بر این اساس بانوان جودوکار حاضر در این دوره از رقابت ها طی روزهای اول و دوم در مسابقات انفرادی و در هفت وزن با هم به رقابت پرداختند و در نهایت نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت می شوند و در روز سوم و پایانی نیز ، جودوکاران به صورت تیمی با هم به رقابت می پردازند.