از تاریخ تخریب سکوهای استادیوم دکتر عضدی رشت بیش از یک سال است که می‌گذرد، اما هیچ عملیات عمرانی در روند بازسازی آن مشهود نیست. روندی که به نظر هشداری است در جهت نابودی کامل استادیوم‌ نوستالژیک فوتبال دوستان رشتی!

 

در این روزگار که مردم با مشکلات معشیتی مواجه هستند و جوانان تحت فشار آسیب های اجتماعی قرار دارند، یکی از کم‌ هزینه ترین اقدامات فرهنگی و ارشادی، می تواند توجه به مقوله ورزش و اوقات فراغت جوانان باشد که در این برهه تمایل بخش کثیری از جامعه بلاخص جوانان توأم با تماشای مسابقات فوتبال در استادیوم ها شده است و چه پسندیده می باشد تا شرایط سخت افزاری برای نشاط جامعه مهیا شود. 

 

معضل ایجاد شده در ابتدای روند بازسازی استادیوم های گیلان، ما را به نوعی به یاد روند احداث راه آهن قزوین-رشت می اندازد که حدود دو دهه به طول انجامید؛ البته در خصوص روند بازسازی  سکوهای استادیوم عضدی امیدواریم متولیان امر اعم از اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با حس مسئولیت بیشتر اقدامات و در صورت نیاز لابی های اداری را انجام دهند و همچنین هیات فوتبال استان گیلان به عنوان نهاد غیردولتی یکی از مطالبات عموم جامعه فوتبال را حداقل پیگیری کند نه آنکه خود را مبرای قانونی اعلام دارد!

و البته در این بین نباید در کمک به روند بازسازی استادیوم عضدی نقش تاثیرگذار نمایندگان رشت در پارلمان ملی و رایزنی با وزارت خانه و کابینه دولت را فراموش کنیم…

 

در ماه های اخیر شاهد دو‌ مصاحبه از سوی دو نماینده رشت بودیم که مهندس جعفرزاده سه ماه پیش و در مصاحبه ای با انتقاد از روند بازسازی عضدی، جهت تخصیص بودجه اعلام آمادگی داشتند (کلیک کنید) و از سویی دیگر مهندس کوچکی نژاد علاوه بر مصاحبه، با مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در این خصوص دیداری هم داشته اند(کلیک کنید) . قطعا هر اقدام موثری در آینده و در جهت پیگیری این مطالبه عمومی در ذهن فوتبال دوستان رشتی ثبت خواهد شد، همانگونه که اقداماتی در گذشته نظیر رایزنی نتیجه بخش با وزارت ورزش و جوانان (فصل ۹۶-۹۷) و قوه قضائیه (فصل ۹۲-۹۳) جهت حمایت از باشگاه داماش گیلان توسط این دو نماینده رشت صورت گرفته بود در خاطر هواداران داماش باقی مانده است.

این در حالی است که از دکتر محمدصادق حسنی دیگر نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی هیچ پیگیری و نقل قولی در رسانه ها در خصوص استادیوم عضدی درج نشده است! 

 

قطعا تسریع و تسهیل در روند بازسازی استادیوم دکتر عضدی رشت، ملزوم رایزنی بیشتر نمایندگان رشت است که در تخصیص زمان و میزان بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و‌ وزارت ورزش و‌ جوانان نقش پررنگی خواهند داشت که از قضا دکتر نوبخت و‌ دکتر سلطانی فر در راس سازمان و وزارت مربوطه سکاندار هستند و ورزش گیلان می تواند نظیر فصل گذشته از این پتانسیل استانی بهره مند شود.

 

 در نتیجه روند بازسازی استادیوم دکتر عضدی رشت خواهان استمرار و پیگیری متولیان امر و رایزنی نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی است.

 

پی نوشت: وارش اسپرت به عنوان رسانه ی تخصصی ورزش گیلان، طبق قانون مطبوعات آمادگی دارد تا در صورت نیاز، توضیحات تکمیلی متولیان امر‌ و‌ اشخاص نامبرده در این متن را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماید.