در ادامه بازتاب بازی تحسین انگیز داماشی های گیلان در برابر نفت آبادان در جام حذفی، امروز (دوشنبه) روزنامه سراسری ایران ورزشی ( همچنین سایت ایران ورزشی) مطلبی با عنوان ” داماش هوای بازگشت دارد” به قلم میثم محبوب-مدیر رسانه باشگاه داماش گیلان چاپ و منتشر کرد.

 

داماش از جام حذفی کنار رفت اما در آبادان روز سختی را برای نفت رقم زد. داماش تا دقیقه 120 مقابل یک تیم لیگ برتری و پرمهره جنگید.
از داماش گیلان بیشتر بگوییم، این بار حکایت جام حذفی برای داماش و هواداران پرشورش فرق می کرد ، برای داماشی که به واسطه مشکلات و بهتر بگوییم بی مهری ها ظرف سه سال از لیگ برتر به لیگ دو رسیده بود، این بار دیگر در جام حذفی صحبت از رفتن به چهار تیم و فینال و مانند اینها نبود ، بلکه آنها این جام را فرصتی برای سر صدا دادن فریاد زنده بودن می دانستند. این بار سربازان همدل و بی ادعای داماشی در آبادان سفیران رساننده پیام هوادارانشان به گوش تمام فوتبال کشور بودند که داماش گیلان با هوادارانش زنده است و خیال بازگشت به گذشته پرخاطره اش را دارد.

مصاف آبادان برای داماشی ها فقط یک فوتبال نبود ، آنها با جوانانشان در برابر تیم پرمهره لیگ برتری با تمام وجود در مستطیل سبز برای اثبات هویت و اصالت خود جنگیدند و اگرچه در واپسین ثانیه ها نتیجه را به آبادانی ها واگذار کردند اما با دست پر به گیلان بازگشتند.

داماش گیلان پس از پشت سر گذاشتن روزهای ناخوشایند اکنون دو فصلی است که در رقابتهای لیگ دو روزگار می گذراند، اما اصالت ، مردمی بودن و از همه مهمتر شور و اشتیاق هواداران عاشق این تیم باعث شده تا این تیم با وجود تمام مشکلات و سختی ها زنده بماند. در فصل اخیر این تیم به مانند فصل گذشته با حمایت و زحمات مالک خصوصی ( اسماعیل حاجی پور ) و البته این بار با سرمربیگری وحید رضایی با یک تیم بومی و جوان تا کنون در رقابتهای لیگ دو نتایج خوبی کسب کرده و در جام حذفی نیز تا مرحله یک هشتم نهایی پیش آمد. نمایش امیدوار کننده داماش در آبادان امیدها را در نزد دوستداران این تیم زنده کرده است، این داماش هوای بازگشت دارد. داماش به یکی از تیمهای دوست داشتنی در رشت تبدیل شده و اگر گرایش جوانانی که در یک دهه اخیر داماش را با عشق و علاقه شان زنده نگه داشتند، نبود با سقوط های پی در پی چیزی از داماش باقی نمی ماند. داماش اما با شور و عشق دوستدارانش در گیلان دوباره بلند شده و ایستاده و به فکر صعود است. چه خوب که تیمهایی مثل داماش در فوتبال ایران قدرت بگیرند و چه خوب اگر فرصت رشد و بزرگ تر شدن برای تیمهای پرهوادار و خصوصی مهیا باشد.