وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : اولین جلسه آسیب شناسی ناهنجاریهای فوتبال  چهارشنبه عصر در سالن اجتماعات مهمانسرای المپیک رشت با حضور دکتر حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ، لیدرهای تیمهای ملوان و داماش ، اعضای هیات فوتبال استان و مدیران روابط عمومی ملوان، داماش و سپیدرود برگزار شد.

 

در ابتدا و پس از پخش نوای روحانی قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران مجتبی پوربخش مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال استان گیلان ضمن خوش آمد به افراد حاضر در کنفرانس به شرح جلسه پرداخت و از اینکه لیدرهای سپیدرود به دلیل ناهماهنگی مسئولین این تیم در جلسه حضور نداشتند اظهار ناراحتی کرد.

سپس دکتر حسن زاده رئیس گیلانی کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال به جایگاه رفت و با بیان این که گیلان از لحاظ فوتبال و فرهنگ از سطح بالایی برخوردار است گفت : در برخی مواقع عوامل بیرونی و حواشی خارج از چارچوب مسابقه و شیطنت ها باعث تحریک تماشاگران در هنگام مسابقه می شود که لیدرها و هوادارانی که فوتبال را به خوبی درک کنند می توانند نقش بسزایی در کنترل این حواشی داشته باشند.

 

وی در خصوص رای خود پس از بازی داماش گیلان و تراکتور سازی تبریز گفت : هرگز بخششی در کار نبوده بلکه ما سوابق هواداران داماش را نیز در این رای لحاظ کردیم و از آنجایی که سابقه قبلی نداشتند رای را بدین شکل صادر کردیم ضمن اینکه هواداران تراکتورسازی نیز در این بین و قبل از شروع مسابقه تاثیرگذار بودند که با آنها نیز به همین دلیل به این شکل با جریمه برخورد شد.

وی ادامه داد : از آنجایی که من گیلانی هستم اگر هر رأیی برای تیم های دیگر صادر کنم شاید چندان حساسیتی ایجاد نشود اما هنگام قضاوت در خصوص تیم های گیلانی باید مو را از ماست بیرون بکشم تا اعتراضی صورت نگیرد . ضمن اینکه من بعد تیم های لیگ برتری و هوادارانشان باید بدانند که با تخلف آنها بر روی سکوها احتمال کسر امتیاز از آنها نیز وجود خواهد داشت.

وی همچنین در پایان به سوالات دو نماینده از لیدرهای ملوان و دو نماینده از لیدرهای داماش پاسخ داد و راهکارهای خود برای کم کردن تنش در بین هواداران دو تیم را نیز ارائه داد.

 

بعد از دکتر حسن زاده نوبت به الماسخاله رئیس هیات فوتبال گیلان و بهمن صالح نیا سرپرست ملوان رسید که هر دو به زبان گیلکی به گفتگو به حاضرین در جلسه پرداختند و با بیان اینکه استان گیلان را از قدیم استانی با فرهنگ توصیف می کردند از حاضرین و لیدرها خواستند تا به روند بهبود شرایط فرهنگی در هنگام برگزاری دربی  گیلان در حد توان کمک کنند .

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید (گزارش تصویری در ادامه مطلب)

 

در پایان هیات فوتبال گیلان که برگزاری این جلسه را بر عهده داشت با هدایایی از زحمات لیدرهای دو تیم داماش گیلان و ملوان قدردانی کرد و سپس حاضرین در جلسه عکسی به یادگار انداختند . ضمن اینکه با اعلام علی احمدی سراوانی مدیر روابط عمومی داماش گیلان در پایان جلسه ، جلسه بعدی این جمع به میزبانی باشگاه داماش گیلان برگزار خواهد شد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس های بدون زیر نویس از هیات فوتبال گیلان با تشکر از مجتبی پوربخش