دیار وارش: روز گذشته روزنامه معین در سرمقاله خود تحت عنوان اشتباه استراتژیک، گزینه انتخابی رییس هیات فوتبال استان گیلان در انتخابات فدراسیون فوتبال را مورد بررسی قرارداده بود. پس از این مطلب، قربانعلی الماسخاله در مصاحبه ای به توضیح در این خصوص پرداخت.
به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، در بخشی از این مطلب آمده است: انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد و طی آن مهدی تاج به عنوان رییس جدید انتخاب شد، اگرچه حرف و حدیث در خصوص این انتخاب زیاد است اما آنچه برای علاقمندان به فوتبال در گیلان اهمیت دارد موضع گیری هیات فوتبال استان در این مجمع بود.
 
الماسخاله رییس هیات فوتبال استان در گفتگویی که بر روی خروجی سایت این هیات نیز قرار دارد تاکید کرد که رئیس آینده فدراسیون باید تمرکزش را بر روی ساختار اداری فدراسیون قرار دهد چرا که در این زمینه مشکل داریم. رئیس جدید باید ساختار داخلی را درست کند و همدلی و همگرایی بوجود بیاورد تا مشکلات فوتبال حل شود.
 

باتوجه به این اظهارنظر الماسخاله قاعدتا مهدی تاج که از دل همین فدراسیون (به اصطلاح مشکل دار) بلند شد نمی توانست گزینه رییس هیات فوتبال استان گیلان باشد، بنابراین نگاه ها را باید به سمت آجرلو و عزیز محمدی برگرداند که در این صورت کار سختی برای حدس زدن نداریم، چراکه باتوجه به رفاقت و روابط دیرینه ای که بین سردار عزیز محمدی و سرهنگ الماسخاله وجود دارد می توان گفت یکی از شش رایی که در کیسه عزیز محمدی ریخته شده الماسخاله باشد، البته خود الماسخاله هم در محفلی خصوصی این موضوع را تایید کرد .
 
حال باید پرسید کسی که سالهاست در فوتبال این مملکت غرق است و  زیر و بم آن را قاعدتا باید بداند چگونه با این انتخاب و اشتباه استراتژیک فوتبال یک استان را که همین الان هم با مشکلات فراوانی روبه روست در مقابل فدراسیون قرار می دهد؟ مهدی تاج هرچقدر هم انسان متواضعی باشد اما هرگز فراموش نخواهد کرد که رییس هیاتش در گیلان به وی رای نداده است. الماسخاله با این انتخاب نشان داد که کاملا سلیقه ای و شخصی دست به انتخاب زده است و سرنوشت فوتبال گیلان برای وی در درجه دوم اهمیت قرار داشت.
 
اما رئیس هیات فوتبال استان گیلان در مصاحبه ای با خزرآنلاین در خصوص حرف و حدیث ها در مورد رای دادن وی به عزیزمحمدی (نفر سوم انتخابات از بین سه نفر) در انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: کسی علم غیب ندارد که بنده به چه کسی رای داده ام، اما در مورد جناب عزیزمحمدی باید بگویم که رفاقت ما بیشتر از این صحبت هاست اما مربوط به مسائل کاری نمی شود.

وی ادامه داد: آقای عزیز محمدی پیش از انتخابات با بنده مشورت کردند و به ایشان گفتم که بهتر است با آقای تاج یکی شوند، با آقای تاج نیز همین صحبت را داشتم و هر سه عزیز از دوستان بنده هستند و هر سه عزیزی که با بنده صحبت کردند به آنها گفتم که با یکدیگر یکی شوید اما متاسفانه ما این فرهنگ را نداریم و اگر این فرهنگ را داشتیم کشورمان گلستان بود!

الماسخاله اظهار کرد: خود آقای تاج می دانند که بنده به چه کسی رای می دهم، رای مخفی بوده، بنده الماسخاله هستم و همه بنده را می شناسند و از صراحت لهجه ی بنده آگاه هستند!

وی ادامه داد: این مهم نیست که کدام فرد به چه کسی رای داده است؟ مهم این است که اقای تاج انتخاب شده اند، حال که آقای تاج انتخاب شده هیچ اهمیتی ندارد که رای بنده به خود آقای تاج بوده یا کس دیگری، رئیس جمهور رای آورده اند پس رئیس جمهور تمام مردم است، 15 نفری که به آقای آجرلو رای داده اند و 5-6 نفری که به آقای عزیزمحمدی رای داده اند همانند آنهایی که به آقای تاج رای داده اند زیر مجموعه ی آقای تاج هستند و اکنون آقای تاج انتخاب شده اند اما مطمئن باشید آنقدر تجربه دارم که بدانم به چه کسی رای بدهم.

رئیس هیات فوتبال گیلان در خصوص شرایط فعلی ملوان و احتمال سقوط این تیم ریشه دار به دسته ی پایین تر گفت: مگر ما سقوط غیر مستقیم هم داریم؟! موقعیت ملوان در حال حاضر از سایر تیم ها بهتر است! به هرحال احتمال دارد همین الان که ما در حال صحبت هستیم بنده سکته کنم! همه ی احتمال ها وجود دارد، احتمال اینکه ملوان بماند بسیار بیشتر و شرایط ملوان نسبت به بقیه ی تیم ها بهتر است. شما به دنبال شرایط صعود ملوان به رده ی بالاتر باشید! نه اینکه آیه ی یاس بخوانید! همه چیز احتمال دارد اتفاق بیفتد. زمین و زمان که بهم نمیریزد، اگر سقوط هم کند باز بالا می آید. ضمن اینکه احتمال افتادن ملوان 20درصد است، شما 20درصد را گرفته اید و 80درصد را ول کرده اید؟!
 
الماسخاله در پایان با بیان اینکه اگر تیم صعود کرد به مربی و بازیکنان باریکلا می گویند و اگر نتیجه ای ضعیف بدست آمد هیات زیر سوال میرود، اظهار داشت: احتمال ماندن داماش 15درصد و سقوط داماش 85درصد است! داماش یک باشگاه خصوصی است، فراز و فرود دارد و این یک مسئله ی عادی است. ما که تعیین کننده نیستیم، تیم هیات مدیره دارد و آنها تصمیم گیرنده هستند و ما کاره ای نیستیم! نه بنده فوتبال بازی میکنم، نه بنده بودجه تامین میکنم و نه مربی می آورم و نه بازیکن جذب میکنم! متاسفانه خبرنگاران ما متوجه این قضیه نیستند که هیات فوتبال دخیل نیست.
 

 
 
 
 
 
 
الماسخاله، رئیس هیات فوتبال گیلان، داماش ، ملوان، سپیدرود، سایت داماش، وارش اسپرت، دیار وارش، damash،