وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: تیم فوتبال داماش گیلان برابر استقلال خوزستان به تساوی دست یافت.

به گزارش وارش اسپرت، در چارچوب هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران بعد ازظهر امروز داماش گیلان در استادیوم غذیر اهواز مهمان استقلال خوزستان بود که دو تیم در پایان نود دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک دست یافتند.

 

امین متوسل زاده در دقیقه 70 برای داماش گیلان و موسی کولیبالی در ریباند ضربه پنالتی در دقیقه 85 برای استقلال خوزستان در این دیدار گلزنی کردند. داماش گیلان با این تساوی 25 امتیازی شد و کماکان در رتبه دوازدهم جدول رده بندی لیگ برتر باقی ماند..

رقابت های لیگ برتر پس از پایان هفته بیست و هفتم و به مدت 40 روز برای داماش تعطیل خواهد بود. روز هفتم فروردین 1393 و از هفته بیست و هشتم لیگ برتر، داماش گیلان در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت میزبان پرسپولیس تهران خواهد بود.

 

لیگ برتر ، دوره سیزدهم ، هفته بیست و هفتم

استقلال خوزستان 1-1 داماش گیلان

گل: امین متوسل زاده دقیقه 71 (داماش)- موسی کولیبالی دقیقه 84 از روی نقطه پنالتی (استقلال)

نتیجه بازی رفت: داماش گیلان 0-0 استقلال خوزستان

ورزشگاه غدیر اهواز – تماشاگر: حدود پانصد نفر

داور: رسول رهبرفام – کمک داوران: محمدرضا منصوری ، محمدرضا مدیرروستا

 کارت زرد: مسعود حسن زاده دقیقه 22 (داماش) – ادریس ترائوره دقیقه 46، میلاد میداوودی دقیقه 61 (استقلال)

 

استقلال خوزستان: پرویز کریمی، مهدی کولیبالی، محمد طیبی، عبدالهادی خنیفر، حسین کعبی، محمد ابراهیم خسروی، ادریس ترائوره( از دقیقه 75 شاهرخ شمس)، محمود تیغ نورد( از دقیقه 64 مهدی خیری)، عادل کلاه کج، ابراهیم صادقی( از دقیقه 79 مجید اوسانی)، میلاد میداوودی

سرمربی: عبدالله ویسی

 

داماش گیلان: بهنام لایقی فر، علیرضا نظیف کار، محمد سیاه، محمدرضا مهدوی، روح الله سیف الهی( از دقیقه 59 امین متوسل زاده)، محمد مختاری( از دقیقه 73 هادی سهرابی)، هادی محمدی، رسول سروش نیا، مصطفی حاجتی، مسعود حسن زاده( از دقیقه 88 محمد علی رحیمی)، حمید خدابنده لو

سرمربی: علی نظرمحمدی

 

تحلیل پیش بازی

جدال تیم هاى یازدهم و دوازدهم جدول در اهواز و در ورزشگاه بزرگ غدیر این شهر در حالى برگزار مى شود که حریف جنوبى با توجه به فاصله چهار امتیازى اش با داماش از حاشیه امنیتى مناسبى برخوردار است. در فوتبال ما همیشه نبرد هاى شمال و جنوب جذاب و دیدنى از کار در مى آید و باتوجه به حضور دو مربى جوان بر روى نیمکت دو تیم امید دیدن انتظار یک مسابقه تماشایى پیش از شروع بازی می رفت. این در حالى است که مسابقه رفت در رشت صفر بر صفر به اتمام رسیده بود و با در نظر گرفتن نیاز دو تیم به کسب امتیاز احتمال تساوى در این بازى خیلى زیاد نخواهد بود.

استقلال خوزستان که با بیست و هشت امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد با صبا هم امتیاز است و در صورت بردن داماش و لغزش صبا برابر پرسپولیس مى تواند به طور کامل از منطقه خطر فرار کند و در سه هفته پایانى لیگ را با خیال راحت دنبال نماید. در طرف مقابل داماش تیم هم خانواده استقلال خوزستان در گروه سرمایه گذارى امیر منصور آریا، اصلا حال و روز مناسبى ندارد و با بیست و چهار امتیاز در رتبه یازدهم جدول جا خوش کرده است. از آنجایى که تیمهاى پایین تر داماش با فاصله امتیازى حداقل با این تیم قرار دارند، کوچکترین لغزشى در این بازی برابر خواهد بود با سقوط دو پله اى پسران شهرباران در جدول لیگ برتر و قرار گیرى در منطقه سقوط در حد فاصل سه هفته اى پایانى لیگ.

 

نیمه نخست: بازی در نیمه نخست بیشتر یک جنگ فیزیکی بین دو تیم بود. مسابقه بیشتر در میانه های زمین جزیان داشت و به وقوع پیوستن بیست خطا ودو کارت زرد حاکی از یک بازی خشن در این نیمه داشت. در دقیقه یازدهم مسعود حسن زاده یک موقعیت مسلم گلزنی را در حالی که با پرویز کریمی دروازه بان استقلال تک به تک بود را از دست داد. و همچنین در دقیقه هجدهم بهنام لایقی فر با یک خروج به موقع در حالی که با میلاد میداوودی تک به تک بود توانست دروازه داماش را نجات دهد. شوت میلاد میداوودی که به تیرک افقی دروازه داماش در دقیقه 27 اصابت نمود، مهمترین موقعیت خطرناک نیمه نخست بود. و در نهایت بازی با همان نتیجه اولیه در نیمه نخست به پایان رسید.

 

نیمه دوم: مسابقه دو تیم استقلال خوزستان با داماش در حالی در نیمه دوم آغاز شد که ابتدا رشتی ها با چند حمله پشت سر هم توانستند دروازه اهوازی را مورد تهدید قرار دهند. در ادامه بازهم یک شوت سرکش از میداوودی به تیرک افقی دروازه داماش در دقیقه 51 اصابت کرد. رشتی ها پس از گلزنی روی به یک بازی بسته آوردند و ویسی با انجام سه تعویض پیاپی سعی نمود تا آب رفته را به جوی بازگرداند و در نهایت موفق هم شد و از روی ضربه پنالتی توانستند به گل تساوی برسند.

در نهایت دربی شمال و جنوب بازهم برنده ای نداشت و نه ویسی گواردیولا توانست برنده از زمین خارج شود و نه علی چیلاورت رشتی ها. البته کسب یک امتیاز از بازی خارج از خانه برای داماش خیلی بد نبود و پس از شش باخت سه تساوی پی در پی بد هم نیست.

 

شرح گلها:

 

استقلال خوزستان 0-1 داماش: پاس تو در مهدوی از پشت مدافعان استقلال که به گمان آفساید ایستاده بودند به امین متوسل زاده تازه به میدان آمده رسید و او در شرایط تک به تک به راحتی دروازه پرویز کریمی را باز نمود.

 

استقلال 1-1 داماش: خطای مشکوک هادی محمدی بر روی میداوودی را داور پنالتی اعلام نمود و ضربه پنالتی را بهنام لایقی فر توانست مهار کند ولی توپ برگشتی را خود کولیبالی وارد دروازه نمود.

 

بهترین بازیکن: بهنام لایقی فر دروازه بان سوم داماش برای نخستین بار درون دروازه این تیم قرار گرفت و عملکرد خوبی داشت. او چندین بار مهاجمان استقلال را ناکام گذاشت و در ضربه پنالتی هم توانست توپ را مهار نماید و اگر تعلل مدافعان داماش نبود شاید ناجی تیمش می شد.

 

*در حاشیه

 

– نام آهن و فولاد لوشان بار دیگر به عنوان اسپانسر بر روی پیراهن داماش در این بازی نقش بسته بود. در بازی گذشته برابر راه آهن نام شرکت متقاضی خرید داماش بر روی پیراهن داماشی ها بود.

 

-به دلیل اینکه استقلال خوزستان از لباس آبی استفاده می کرد، داماش گیلان در این دیدار با پیراهن سفید که پیراهن دوم داماش در فصل جاری است به میدان رفت. 

 

– سیف الهی بعد از تعویض با امین متوسل زاده در دقیقه 60 به سمت رختکن رفت .

 

– بهنام لایقی فر با شماره پیراهن 33، برای نخستین بار به عنوان دروازه بان داماش در یک بازی لیگ برتر حاضر شد و عملکرد بسیار خوبی را هم از خود برجای گذاشت. لایقی فر ضربه پنالتی استقلال خوزستان را هم به درستی مهار کرد اما در ریباند گل تساوی وارد دروازه داماش شد.

 

– در ابتدای بازی ار اکبر افتخاری پیشکسوت فوتبال خوزستان تقدیر به عمل آمد.

 

– حضور کمتر از پانصد نفر در ورزشگاه غدیر اهواز در شهری که مردمش به آبی دوستی شهره هستند، یادآوری می نماید که همچنان اهوازی ها استقلال اهواز را تیم اصلی استقلال جنوب قبول دارند.

 

– بلند گوی ورزشگاه تعداد حاضران در ورزشگاه را 192 نفر اعلام نمود!