با اعلام رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال کشور، استادیوم امام رضا مشهد به عنوان میزبان فینال جام حذفی کشور معرفی شد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران شب گذشته و پس از اتمام رقابت های لیگ برتر در فصل 98-1397، در گفتگو با خبرنگاران محل برگزاری دیدار فینال جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور را ورزشگاه شیک امام رضا (ع) مشهد عنوان کرد.

درحالی که حضور داماشی ها در فینال جام حذفی به دلیل اعتراضشان به مهندسی داوری در دیدار پلی آف لیگ دو، در هاله ای از ابهام است و همه چیز از سوی مدیران این تیم به رسیدگی فدراسیون به شکایت آن ها موکول شده، اما انتخاب مشهد به عنوان میزبان فینال جام حذفی آن هم پس مشخص شدن جدول لیگ برتر و حضور پدیده در رتبه چهارم این لیگ، اوج کج سلیقگی فدراسیون نشین ها را می رساند. 

ایران در رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا 2 سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی آف دارد؛ بدین ترتیب که تیم های قهرمانی لیگ و جام حذفی به طور مستقیم به مرحله گروهی مسابقات راه پیدا می کنند و تیم های دوم و سوم لیگ نیز به مرحله پلی آف این مسابقات اعزام خواهند شد. حال به عنوان مثال در صورتی که تیم قهرمان لیگ و جام حذفی یک تیم باشد، تیم چهارم مسابقات لیگ برتر به عنوان سهمیه چهارم معرفی و تیم دوم لیگ برتر نیز سهمیه مستقیم خواهد شد. 

حالا به ترتیب تیم هایی که رتبه های اول تا چهارم لیگ برتر را بدست آورده اند مرور می کنیم. پرسپولیس، سپاهان، استقلال و پدیده!

بدین ترتیب با برگزاری بازی در استادیوم امام رضا مشهد، علاوه بر هواداران یکی از دو تیم پرسپولیس و سپاهان که در نیمه نهایی حاضرند، هواداران پدیده و مشهدی ها نیز ضد داماش در این مسابقه خواهند بود تا تیم شهرشان به آسیا راه پیدا کند. جالب تر اینکه شایعاتی مبنی بر کسر سهمیه ایران در آسیا به 2+1 نیز شنیده می شود؛ در این صورت استقلالی ها نیز حتی در صورت حضور پرسپولیس در فینال خواهان موفقیت داماش نخواهند بود. 

هر چند که داماش در صورت حضور و البته موفقیت در فینال جام حذفی نیازمند کسب مجوزهای باشگاه داری حرفه ای است، اما اینکه حتی شرایط میزبانی این رقابت نیز به سود تیم های پرطرفدار، قدرتمند و متمول دو لیگ بالاتر از داماش باشد، موجب این خواهد شد که علامت سوالی بزرگ در ذهن مخاطبان هوشمند فوتبالی نقش ببندد.