varesh-sport.com : آقای ابراهیمی یک مقدار در مورد وضعیت کادر فنی و تغییر و تحولات صورت گرفته در تیم توضیح بفرمائید…

بعد از بازی با سپاهان آقای دینورزاده در رختکن اعلام کردند که دیگه نمی تونند با این شرایط به کار در تیم ادامه بدند و از ما هم خواستند تا استعفاشون رو به مدیرعامل باشگاه، آقای عابدینی اطلاع بدیم .
بنده با آقای عابدینی این موضوع رو مطرح کردم و ایشون گفتند ما از آقای دینورزاده حمایت خودمون رو داریم ولی از اونجایی که ایشون این صحبت ها رو انجام دادند دیگه موندنشون هم با این شرایط برای خودشون خوب نیست .

 

varesh-sport.com : یعنی اگر آقای دینورزاده استعفای خودشون رو اعلام نمیکردند باز هم از ایشون حمایت می شد؟!

ما به این علت از آقای دینورزاده حمایت میکردیم چون میدونستیم که این تیم انشالله از این وضعیت بیرون میاد و به این صورت باقی نمیمونه و از همین رو آقای عابدینی تا دو بازی به ایشون فرصت داده بودند و قرار بود که یک بازی خانگی دیگه هم به ایشون فرصت داده بشه ولی خود آقای دینورزاده دیگه تمایل نداشت اما به هر حال ایشون جزو خانواده داماش هستند .

 

varesh-sport.com : مگه آقای عابدینی خودشون توی مصاحبشون که بعدا روی سایت باشگاه به نقل از خبرگزاری مورد نظر اومد نگفتند که این بازی آخرین فرصت آقای دینورزاده هست؟!

من وقتی اون مصاحبه در حال انجام بود در کنار آقای عابدینی بودم و ایشون در پاسخ خبرنگار گفتند من یک تا دو بازی به آقای دینورزاده فرصت میدم و بعد از اون تصمیم می گیرم که ادامه کار به چه شکل باشه تا فرصت سوزی نشه که به هر حال خود آقای دینورزاده زودتر تصمیم گرفتند و آقای عابدینی هم صلاح رو در این دونستند که به تیم شوک وارد کنند .

آقای قاسمپور هم جزو خانواده داماش هستند و پیش از این هم حدود یک هفته اینجا به عنوان مشاور فنی آقای عابدینی حضور داشتند و از نکات فنی تیم هم اطلاع داشتند. مدیرعامل باشگاه هم در بین مربیان موجود ایشون رو انتخاب کردند … توانایی های آقای قاسمپور هم بر کسی پوشیده نیست و جزو بازیکنان بزرگ بین المللی بوده ، توی جام جهانی بازی کرده و مربی ای هست که در تیم های خارج از ایران هم مربیگری کرده و تونسته که تو امارات تیم ها رو از سطح پایین تر به سطح بالاتر برسونه و ما هم این انتظار رو داریم که از هفته هشتم تیم به شرایط روحی و روانی مناسب دست پیدا کنه و این توانایی هم در ایشون وجود داره.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

 

varesh-sport.com : شما اشاره کردید که پیش از این آقای قاسمپور از خانواده داماش بودند و یکی از دلایلی که در مورد انتخاب ایشون گفته میشه این هست که باشگاه به خاطر مشکلات مالی ای که با اون دست به گریبان هست و چون با آقای قاسمپور قرارداد داشته ایشون رو به عنوان سرمربی انتخاب کرده …

نه اینطور نیست؛ قرارداد ایشون با اون تیم لیگ یکی ما بود که الان واگذار شده . ما از نظر مالی الحمدالله تا الان مشکلی نداشتیم و بچه های ما هم همه 20درصد قراردادشون رو گرفتند . طبق قوانینی هم که توی فدراسیون وجود داره و در قرارداد هم ذکر شده بازیکنان اول فصل 20 درصد ، نیم فصل 20 درصد و پایان فصل هم 20 درصد دیگر از قراردادشون رو میگیرند و 40 درصد دیگه هم در طول فصل به عنوان حقوق پرداخت میشه.

 

ببینید همه باشگاه ها از این مشکلات براشون پیش میاد و بالا و پایین دارند.. الان تو ایران یکی از بهترین باشگاه ها سپاهان هست و این تیم رو ببینید…! یا تیم نفت بعد از هفتمین بازیشون تازه اولین پرداخت رو انجام دادند. نفت که یک وزارتخانه معظم داره و شریان اقتصادی کشور و قلب تپنده اقتصاد رو داره درسته؟!

اما ما به محض اینکه فصل شروع شد 20 درصد اول رو پرداخت کردیم و الان هم داریم با آقای عابدینی برنامه ریزی انجام میدیم که انشالله واسه نیم فصل و حقوق بچه ها یه ترتیبی رو اتخاذ کنیم و انشالله مشکلی در این زمینه نداریم.

 

 

varesh-sport.com : شما اشاره داشتید به سپاهان و نفت اما خب من فکر میکنم مشکلات این تیم ها مثل مشکل داماش نیست. به هر حال با توجه به مشکلاتی که برای مالک باشگاه و به طور کل هولدینگ داماش اتفاق افتاده وبه طبع احتمال توقیف اموال هولدینگ داماش که اموال باشگاه هم جزو اون حساب میشه، به نظر می رسه این مشکلات چندان از این طریق حل شدنی نباشه مگر اینکه اسپانسر دیگری از تیم حمایت بکنه…!

اون داستان سه هزار میلیارد که اصلا ارتباط موضوعی با ماها نداره! باشگاه داماش ایرانیان تبلیغات هولدینگ داماش رو انجام میداد یعنی شرکت های وابسته به هولدینگ داماش تبلیغاتشون رو به باشگاه داماش می دادند و باشگاه هم از این طریق به نوعی امرار معاش می کرد و به این شکل تزریق مالی میشد. الان هم اتفاق خاصی نیفتاده و یه اتفاقاتی از نظر وام و مسائل دیگه افتاده که یک کار حقوقی هست و من فکر میکنم انشالله به زودی با توجه به حساسیتی که روی این موضوع هست و با توجه به کارمندها و کارگرانی که در این شرکت ها دارند فعالیت می کنند اون مشکل برطرف بشه!

 

varesh-sport.com : ولی آقای عابدینی گفتند که اگر مشکلات حل نشه ما تیم رو به هیئت فوتبال گیلان و یا تربیت بدنی واگذار می کنیم…

من فکر میکنم اون برداشت خبرنگار بوده که به اون شکل نوشته شده و در درجه بعد آقای عابدینی به انتهای کار فکر کردند و این احتمال رو دادند. من خدمت شما و همه ی همشهریان عزیز رشتی و گیلانی باید این رو بگم که توانایی های آقای عابدینی رو ما به خوبی میشناسیم و ایشون همون موقعی هم که در باشگاه پرسپولیس بودند وقتی فکرش باز بود این تیم همیشه از لحاظ مالی تامین بود؛ با وجود اینکه باشگاه دولتی بود و اینجا هم همینطور هست اگر یه مقدار فکر آقای عابدینی باز بشه قطعا این تیم سرپا خواهد موند و روزی به آسیا هم میرسه شما مطمئن باشید.آقای عابدینی توانایی این رو دارند که با در آمدزایی هزینه های یک تیم لیگ برتری در حد خوب رو در هر شرایطی تامین کنند.

 

varesh-sport.com : و چه صحبتی با هواداران دارید…

من از هواداران میخوام که یک مقدار صبوری به خرج بدن و بیشتر ما رو تحمل کنند . دوستان در جریان هستند که آقای عابدینی دو ماه پیش از شروع فصل شبانه روز وقتش رو توی باشگاه گذاشت تا یارگیری مطلوب رو انجام بده حالا به این کار نداریم که بعد از شروع بازیها چه اتفاقاتی افتاد که وضعیت ما به این شکل شد… به هر حال بعد از چند هفته کم کم به نقاط ضعف پی بردیم و ایشون تصمیم گرفتند که بیشتر در تیم ورود کنند و این شوک رو هم وارد کردند و انشالله با این شوک از این هفته به بعد انشالله نتایج خوبی رو بگیریم . داماش همون داماشه… داماش همون استقلال رشت قدیم هست و میتونه موفق باشه و اصلا هم به اون شکل که آسانسور باشه و بره پایین و بیاد بالا نخواهد بود شما انشالله در آخر فصل خواهید دید که ما جایگاه خوبی رو در جدول پیدا میکنیم .

 

varesh-sport.com : یه سوالی الان بوجود اومد که میگن آقای عابدینی به این دلیل مربیان بزرگ رو انتخاب نمی کنند که در تیم دخالت بیشتری رو داشته باشند و شما هم الان گفتید آقای عابدینی میخوان به تیم نزدیک تر بشن و ورود بکنند…

نه منظور من چیز دیگه ای بود! با اتفاقاتی که برای هولدینگ داماش افتاد یه مقداری بالاخره آقای عابدینی هم باید به لحاظ فکری به دوستان کمک می کرد وگرنه آقای عابدینی همیشه به تیم نزدیک هست و الان هم که اینکار رو انجام داده فقط به خاطر هواداران این تیم و گیلان هست چون حاج آقا واقعا مردم گیلان و مخصوصا رشت رو از ته دل دوست داره و دوست داره که یه خدمتی رو برای اهالی رشت انجام بده، لذا با تمام مشکلاتی که داره دوست داره که خودش رو بیشتر به تیم برسونه و منظور از اینکه خودش رو به تیم برسونه اینه که کنار تیم بیشتر باشه و مشکلات تیم رو هر چه بیشتر حل بکنند.

 

 

 

 

 

 

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار(آبرار با تعصب)