وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: در این مطلب به آنالیز تصویری و تحلیلی حریف روز جمعه داماش شهر باران یعنی استقلال خوزستان خواهیم پرداخت.

 

M.A.M Analysis Group و وارش اسپرت در هفتمین آنالیز از حریفان داماش گیلان در لیگ برتر با تحلیل دو دیدار آخر استقلال خوزستان حریف آینده داماش گیلان در خدمت شما خوبان خواهد بود.

همچون مطالب گذشته لازم به تاکید میدانیم که بگوئیم گروه آنالیز ریز مسائل فنی تیم حریف را ارائه نمی دهد و در واقع نکات و ضعف هایی که در این مطلب به آن اشاره می شود کلی و مشهود بوده، لذا این تحلیل کمکی برای تیم فوتبال استقلال خوزستان نخواهد بود اما می تواند به قدرت تجزیه و تحلیل هواداران و همچنین تیم داماش گیلان کمک کند.

 

۱. دو تصویر زیر ترکیب تیم استقلال صنعتی خوزستان در مقابل تیم‌های فجرسپاسی و صبا قم را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید این تیم از دو سیستم متفاوت در دو بازی استفاده کرده است.

تیم استقلال در بازی برابر فجر از سیستم 1-4-1-4 استفاده کرد و نبض حرکتی این تیم در این مسابقه در اختیار ایمان مبعلی و ادریسا ترائوره بود و تمایل حرکتی این تیم در حرکت از سمت راست بسیار زیاد مشاهده شد . عبدالله ویسی در بازی برابر صبا به سیستم همیشگی خود که در تیم های صبا و پیکان ازآن استفاده می کرد روی آورد و با سیستم 1-3-2-4 استقلال خوزستان را به میدان فرستاد. در این بازی‌ نیز این تیم میل حرکتی زیادی در حمله از جناح راست از خود نشان داد.

 

 

 

۲.در دو تصویر اول زیر تحلیل حرکتی تیم استقلال را در هنگام حمله مشاهده مینمائید. از نکات مشهود در این دو تصویر اجازه ندادن برای اضافه شدن در حمله به ۲ بازیکن کناری است. در هر ۲ سیستم این اجازه داده نشده و محوطه حرکتی بازیکنان به شکل مجزا مشخص شده است.

در تصویر سوم این بخش پرفشارترین منطقه حمله ای تیم استقلال مشخص شده است که اغلب حمله های این تیم از همین ناحیه بوده است .

 

 

 

 

3. در تصویر زیر فضای خالی برای ضد حمله در پشت بازیکن شماره 20 که بازیکن کندی نیز هست مشخص شده است.

 

 

4. حرکت بازیکنان استقلال و نوع جمع شدن این بازیکنان در هنگام دفاع را مشاهده می کنید. چیزی که کاملا مشهود است فضای لازم برای بازی‌ سازی در ۱/۳ میانی زمین استقلال است با توجه به استفاده کردن از بازیکنان غیر تخصصی در سمت راست دفاعی در ۲ هفته فضای خوبی‌ برای کارهایی ترکیبی‌ نیز موجود می‌باشد.

 

 

5. این تصویر درصد تقسیم توپ در بین مناطق مختلف تیم استقلال خوزستان را نشان میدهد. این تصویر از وابستگی شدید این تیم در بازی‌ سازی در میانه میدان و جناح راست را نشان میدهد.

 

 

6.نقاط ارسال توپ‌های بلند در عمق در مجموع دو بازی.

 

 

7- پیشنهادات و نکات قابل توجه:

 

۱.تیم استقلال از ۱۱ بازی ۱۲ امتیاز به دست آورده و میانگین گل خورده ۱.۳۶ در هر بازی‌ را دارد.

 

2. در بازی قبل ۳ بازیکن به نامهای خلف زده، نامی‌ و شاهوردی برای اولین بار در ترکیب اصلی‌ قرار گرفتند .

 

۳. این تیم با ۱۵ گل خورده دومین خط دفاعی ضعیف لیگ برتر را در اختیار دارد.

 

۴.این تیم از لحاظ بدنی ضعف مشخصی را‌ از دقیقه‌‌ ۷۰ به بعد دارد و یقینا بازی سرعتی از این دقیقه به بعد می تواند به تیم کمک کند.

 

5.این تیم در ضربات ایستگاهی بسیار آسیب پذیر نشان داده و گل‌های زیادی را در شروع مجددها دریافت کرده است.

 

6.شماره ۲۰ این تیم یعنی‌ عبدالهادی هادی خنیفر بازیکن مهاجم است که چند هفته ای است که به صلاحدید ویسی در پست دفاع راست به کار گرفته شده و البته بازیکن کندی است.

 

7.این تیم اغلبأ ۴ بازیکن دفاعی خود را حتی در حملات حفظ می‌کند و اجازه حضور به این بازیکنان را در حمله نمیدهد بنابراین در نیمه ی اول بازی‌ ضد حمله پیشنهاد نمی‌شود.

 

8.. نبض حرکتی این تیم ایمان مبعلی در طراحی حمله بود اما با توجه به نبودن این بازیکن در بازی با داماش این تیم در بازی‌ سازی از میانه میدان مشکل خواهد داشت، بنابراین ممکن است رو به بازی‌ از کناره ‌ها و مخصوصا از راست بیاورد.

 

9.خط دفاعی تیم استقلال مخصوصا در کناره ها کند می‌باشد (با توجه به ترکیب این تیم در بازی صبا و فجر).

 

به امید پیروزی داماش گیلان و

تشکر از هواداران فوتبال فهم بابت مطالعه این مطلب. به امید اینکه این مطلب علاوه بر بالا بردن سطح فنی هواداران، کمک کوچکی به تیم داماش در راه موفقیت باشد.

M.A.M Analysis Group

 

استفاده از این مطلب با ذکر مرجع و منبع ( www.varesh-sport.com و M.A.M Analysis Group ) بلا مانع است .

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید