دیار وارش: آرمین هادی‌پور تکواندوکار گیلانی وزن ۵۴- کیلوگرم ایران در فینال قهرمانی جهان رو در روی نماینده نامدار میزبان قرار گرفت و علی رغم شایستگی با قبول شکست برابر این هوگوپوش مدال نقره را بر گردن آویخت.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ورزش گیلان، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و تا روز جمعه (9 تیرماه) ادامه خواهد داشت.
در فینال این رقابت‌ها آرمین هادی‌پور از گیلان مقابل «تای هون کیم» دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ریو 2016، دو مدال طلای قهرمانی جهان 2015 و 2013، مدال‌ها طلا، نقره و برنز گرندپری، طلای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی قرار گرفت و در دیداری حساس با نتیجه 10 بر 6 نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره این رقابت‌ها رسید.
نماینده قدرتمند کشورمان در مرحله مقدماتی این مسابقات در اولین گام رو در روی «آنشومن پاراشار» تکواندوکار هندوستانی قرار گرفت و با نتیجه 31 بر 5 توانست در راند دوم مقتدرانه پیروز شده و به مرحله بعد صعود کند، در دومین دیدار خود به مصاف «سالومون دمسه» نماینده اتیوپی رفت و در مبارزاتی حساس با نتیجه 22 بر 15 هوگوپوش این کشور را شکست داد و راهی مرحله بعد شد. در ادامه با «رینالدی اتمانگارا» از اندونزی (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا 2014) مبارزه کرد و توانست با شکست (24 بر 3) این هوگوپوش به مرحله یک‌هشتم نهایی راهی پیدا کند. در پایان نیز رو در روی «مورات لاچوری» از بلژیک (قهرمان اروپا در سال 2016 و نایب قهرمان دانشجویان در سال 2015) قرار گرفتن و این بازیکن را 17 بر 9 از گردونه رقابت‌ها خارج کرد.
آرمین در نیمه نهایی رو در روی «رامنارونگ ساوکویهار» از تایلند دارنده مدال برنز قهرمانی جهان 2015 و نایب قهرمان آسیا در سال 2016 قرار گرفت و در دیداری حساس و دیدنی در حالیکه تا ثانیه‌ها پایانی نتیجه مساوی بود توانست با کسب 3 امتیاز (25 بر 23) نتیجه را به نفع خود به پایان برساند و به فینال جام بیست و سوم راه پیدا کند.
تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) به مصاف رقابیشان می‌روند.
گفتنی است؛ این رقابت‌های G12 است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.