داماش گیلان در حساس ترین دیدار چند ساله اخیر خود در برابر نیروی زمینی تهران قرار می گیرد . دیداری که به نوعی سرنوشت این تیم محبوب گیلانی را رقم خواهد زد . دیدار رفت مبارزه این دو تیم که با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت نشان داد که داماش به هیچ عنوان نباید تیم جوان و یکدست نیروی زمینی را دست کم بگیرد .

همانگونه که قبل از بازی رفت در سایت وارش اسپرت ، ویدیویی از حرکات منظم و تیمی نیروی زمینی به نمایش درآمده بود ، در بازی رفت نیز شاهد بودیم که این تیم قادر است حتی در شرایط سخت هم حرکات منسجم خود را حفظ کند ، گرچه کادر فنی داماش در یک تصمیم صحیح با پرسینگ و یک بازی فشرده اجازه تغذیه مهاجمان در این حرکات تیمی را به نیروی زمینی نداد اما نیروی زمینی هم به خوبی نشان داد که در فشار حریف هم قادر به کنترل ، حفظ و گردش توپ در حداقل فضای ایجاد شده میان بازیکنان خود است ، حرکات شناور و چرخش توپ بازیکنان نیروی زمینی گرچه در پشت محوطه هجده قدم داماش با هوشیاری دفاع این تیم ناکام می ماند اما این هشداری برای داماش و کادر فنی این تیم است تا با درایت کامل اجازه خودنمایی به حرکات تیمی حریف را نداده و ضربه نهایی را به این تیم وارد کنند .

داماش گیلان ، تیم محبوب شهرباران اینک در آستانه صعود به لیگ یک قرار دارد و هیچ کس شاید بخوبی هواداران این تیم سختی تبعید شدن به تبعید گاه لیگ دو را برای تیمی که روزی بزرگان فوتبال ایران را به زانو درآورد درک نکرده باشد. هواداری که اینک برای تحقق شعار ” ما بر می گردیم ” تنها نود دقیقه پر اضطراب فاصله دارد .
و این تیم بدون شک یکی از بهترین تیمهای تاریخ داماش گیلان است؛ تیمی که با کوشش و حمایت مدیریت باشگاه و درایت کادر فنی و بازیکنانی که برای این تیم و هوادارنش جان فشانی کرده و با حضور در فینال جام حذفی تاریخ ساز شدند، اینک می توانند نقطه پایانی بر این تبعید ناخواسته و ناعادلانه باشند .
و البته در این راه ، داماش روز یکشنبه به حضور پررنگ و گسترده همه طیف های هواداری خود با هر نام و عنوانی نیاز دارد ، به یاد روزهای پر غرور و مملو از جمعیت عضدی ، ورزشگاه سردار جنگل در انتظار همه هوادرانی است که همچنان خاطرات روزهای اوج این تیم را در دل حفظ کرده اند .

داماش را در این نبرد سرنوشت تنها نگذاریم…

نگارنده: مجید محمدی

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان

www.Varesh-Sport.com