حسن اشجاری بازیکن 37 ساله شهرداری فومن در بازی روز چهارشنبه برابر داماش گیلان، با رفتاری شنیع، بار دیگر چشمه ای از حاشیه طلبی خود را به نمایش گذاشت تا نشان دهد سن و سال و کاپیتانی یک تیم نیز هیچ تاثیری بر روی او نمی گذارد.
به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، سال 89 و در جریان بازی سایپا و استیل آذین تهران بود که اشجاری با صدایی بلند، در رفتاری غیر اخلاقی و غیر اسلامی نسبت به تماشاگری فحاشی رکیک انجام داد. آن الفاظ رکیک را تنها وی و حاضرین در استادیوم محل برگزاری مسابقه نشنیدند، بلکه به دلیل پخش تلویزیونی بازی از طریق شبکه تهران، با وضوح و کیفیت کامل از طریق گیرنده های تلویزیونی نیز شنیده شد!
پس از این ماجرا، باشگاه استیل آذین تهران در متنی که بر روی سایت رسمی خود قرار داد اعلام کرد، حسن اشجاری تا اطلاع ثانوی از این باشگاه اخراج و در اختیار کمیته انضباطی باشگاه استیل آذین قرار گرفته است. چند روز بعد نیز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، این بازیکن را به سه جلسه محرومیت و 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
عاقبت اشجاری که پرورش یافته باشگاه ملوان است ودرباشگاه هایی نظیر ذوب آهن، سپاهان و استقلال بازی کرده، پس از حضور در پاس همدان، با روندی نزولی سال 93 به باشگاه شهرداری فومن در لیگ دسته سوم فوتبال کشور پیوست.
حاشیه سازی های اشجاری اما فقط به روزهای جوانی در لیگ برتر ختم نمی شود؛ بازیکن 37 ساله شهرداری فومن، در بازی روز 23 فروردین برابر داماش گیلان،با رفتاری شنیع، بار دیگر چشمه ای از حاشیه طلبی خود را به نمایش گذاشت تا نشان دهد سن و سال و کاپیتانی یک تیم نیز هیچ تاثیری بر روی او نمی گذارد.
درست شش ماه قبل و درخلال بازی هفته هفتم لیگ دو مابین تیم های شهرداری فومن و داماش گیلان در ورزشگاه کوچک آزادی فومن بود که جرقه توهین های هواداران شهرداری توسط اشجاری کلید خورد. درحالی که تماشاگران داماش و شهرداری فومن تنها به تشویق تیم خودی مشغول بودند و هیچ تنشی نیز مابین هواداران دوتیم نبود، اشجاری پیش از پرتاب اوت دستی به سمت تماشاگران می آید و با حرکتی زننده، الفاظی را برعلیه مردم رشت و هواداران داماش به کار می برد؛ حرکتی که برای لحظاتی باعث تنش در زمین و تشنج بر روی سکوها می شود.
پس از شکست سه برصفر شهرداری فومن در بازی برگشت دو تیم در استادیوم عضدی، اشجاری که به نظر از شکست تیم شهرداری و برخی شعارهایی که برعلیه خود از هواداران داماش شنید عصبانی بود، در پست عجیبی که بر روی صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد، با بیانی تهدید آمیز عنوان کرد: ” قرار من و فومنی ها با تماشاگران داماش می مونه واسه مرحله بعد که اگه صعود کردن تو فومن می رسیم خدمت دوستان” !

 ashjari-instagram-zNOVFwc

خط و نشانی که البته می شد از همان دقایق پیش از مسابقه رفت دو تیم در مرحله نهایی حس کرد که تحریک سازی و برنامه ریزی خوبی توسط تعدادی برای آن صورت گرفته است.
هنوز دقایقی از بازی نگذشته بود که حسن اشجاری حرکتی بسیار زشت و غیراخلاقی را رو به هواداران داماش انجام داد. حرکتی که این بار نیز شانس با کاپیتان شهرداری چی ها همراه نبود و علاوه بر اینکه از چشمان داور مسابقه و دوربین های هواداران داماش دور نماند، دوربین تلویزیونی شبکه باران نیز به طور زنده آن را به نمایش گذاشت (هر چند ویدئوی مربوط به این موضوع در شبکه های اجتماعی ومجازی درحال اشتراک گذاری گسترده است، متاسفانه به دلیل قبح عمل از انتشار تصاویر واضح تر معذوریم).
امروز همگان منتظرند تا ببینند در کشوری که شئونات و موازین اسلامی سرلوحه کار همه است، واکنش باشگاه شهرداری فومن با این موضوع که تاکنون سکوت بوده و همچنین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چگونه خواهد بود.
هرچند که علی رغم تمام اتفاقات روز چهارشنبه در آزادی فومن، روابط مردم دو شهر آنقدر عمیق و پیوسته است که مضحک است بگوییم با فوتبال بخواهد از هم گسسته شود؛ کما اینکه بسیاری از کانال های شهر فومن، مردم و حتی بعضا هواداران شهرداری فومن نسبت به این اتفاقات اظهار تاسف کرده اند، اما شاید اگرهمان سال 89 و پس از بازی سایپا و استیل آذین، برخورد انضباطی قاطع تری با اشجاری صورت می گرفت، امروز نه شاهد این حرکات تاسف برانگیز او بودیم و نه شاهد نود دقیقه فحاشی از سوی تماشاگران شهرداری و شکستن سر و صورت و شیشه های اتوبوس داماشی ها.