ساعتی پس از پایان بازی داماش گیلان برابر شهرداری کاشان، یادداشتی بر خروجی پایگاه خبری و تحلیلی گیل خبر قرار گرفت که ذهن هر خواننده هوشمند را به این سمت می برد که نگارنده آن مقاله منتظر توقف داماش در برابر حریف کاشانی بود و پیش از آغاز مسابقه یادداشت مورد نظر را به جهت تخریب مالک و رئیس هیات مدیره باشگاه داماش آماده کرده بود!

در این یادداشت با بولد کردن بخشی از سخنان اسماعیل حاجی پور در رختکن داماشی ها که طی آن عنوان شده بود: «تا تغییری در روند نتیجه گیری به وجود نیاید، اشتیاقی به تلاش برای پرداخت مطالباتتان هم وجود نخواهد داشت»، ضمن تیکه پرانی های سیاسی، عدم نتیجه گیری داماش را کاملا به سخنرانی مالک داماش مرتبط دانست که از نگاه اهالی فوتبال بسیار مضحک است.

نه تنها در فوتبال ایران بلکه در فوتبال دنیا نیز جرایم و کسر پرداخت ها به صورت های مختلف امری کاملا بدیهی است که توضیح مفصل آن در مقال نمی گنجند. در جایی باشگاهی تصمیم می گیرد بنا بر رتبه ای که تیمش بدست می آورد پرداخت ها را انجام دهد و در جایی دیگر این ابزار در پایان فصل با آمار و دست آوردهای بازیکنان و یا تیم اعمال می شود. ضمن اینکه با تحقیقی ساده می توان دریافت بحث جرایم در ساختار فوتبال ایران نیز تا درصدبالایی پیش بینی شده است و در قراردادها نیز به صورت قانونی درج می شود.

از سویی دیگر حاجی پور در طول فصل و حتی همین سخنرانی مورد اشاره نیز هیچ گاه تهدید به عدم پرداخت قراردادها نکرد، بلکه برای تلاش در جهت پرداخت مطالبات اعضای تیمی که نتایج مورد دلخواه هوادار و مدیریت باشگاه را نگرفته است، خود را بی اشتیاق دانست؛ مسلما بی اشتیاقی و حتی انجام جریمه ای که صورت نگرفته است، در چنین شرایطی کاملا طبیعی است و مطمئنا در فوتبالی که قراردادهای آن حکم مهریه و “کی داده کی گرفته” را دارد، بازیکنانی که حدود پنجاه درصد از قراردادهایشان را به طور طبیعی در چنین شرایطی دریافت کرده اند، بیشتر از من و شما به آن آگاه هستند تا خدای نکرده به قول نگارنده مطلب مورد اشاره شوکه نشوند و قافیه ببازند! ضمن آنکه کسانی که خبرهای داماش را دنبال می کنند، کاملا اطلاع دارند که مالک لاجوردی پوشان شهر باران همواره در جمع داماشی ها از پرداخت تمام حق و حقوق اعضا این باشگاه تا پایان فصل سخن گفته است و مصاحبه های بازیکنان داماش گیلان نیز خود گویای رضایت مجموعه تیم از شرایط مالی و لجستیکی داماش در فصل جاری دارد.

نزدیکان به باشگاه، اذعان به بهبود شرایط مالکیتی و مدیریتی نسبت به شش سال اخیر دارند که ثمره تلاش کادر مدیریتی داماش است و اکثر اهالی ورزش و رسانه های ورزشی گیلان نیز به خوبی از تفاوت شرایط مدیریت فعلی و سابق آگاه هستند. ای کاش دلواپسان حق و حقوق امروز اعضای داماش در آن زمان هم کمی نگران جریمه های هشتاد درصدی بازیکنان داماش توسط مدیریت غیربومی سابق می شدند که نتایج درخوری نظیر هفتمی لیگ برتر و حضور در چهار تیم پایانی جام حذفی را هم برای فوتبال رشت کسب کرده بودند.

البته پیش از این هم یادداشتی در خصوص مالک داماش توسط همین شخص به رشته تحریر در آمده بود که با زیرکی خواستار قراردادن اسماعیل حاجی پور بر دوراهی استعفا از داماش یا شورای شهر بودند، اما به دلیل سیاسی بودن موضوع واکنشی به آن یادداشت نداشتیم زیر موضوعات ورزشی و سیاسی را جدا از هم می دانیم و در اینجا نیز درخواست هواداران داماش از فعالان رسانه ای و انتخاباتی استان در آستانه انتخابات پیش رو این است که اگر به هر دلیلی با شخصی زاویه ی سیاسی دارند، داماش را وارد جناح بندی ها ودستمایه بازی های سیاسی خود نکنند چرا که داماش دیگر جانی ندارد تا طعمه این موضوعات قرار بگیرد. جامعه هواداری داماش با وجود انتقاد از کمبودها و عدم نتیجه گیری دلخواه اما پس از یک برهه شش ساله از آرامش مالی و مالکیتی حاکم بر باشگاه داماش رضایت نسبی دارد.