varesh-sport.com : یک سال است که در تیم حضور ندارید،امسال وضعیت تان چطوراست آقای شیاری؟

اولا ببینید نبودید نه ، نگذاشتند من باشم،خیلی ازخود گیلانیها نگذاشتند من بمانم ، من حتی تا اخرین لحظه هم به خود اقای امیر عابدینی گفتم که به غیر از داماش برای هیچ تیم دیگری بازی نمی کنم با این توضیح که از باریج اسانس کاشان بارها و بارها پیشنهاد به من شد،هم مربی،هم سرپرست و هم بازیکنانش چندین بار با من تماس گرفتند حتی دو بار هم به فشار دوستان و اشنایان ساکم را بستم تا بروم ولی باز پشیمان شدم و نرفتم،چون به اقای عابدینی و اقای خسروی قول داده بودم که من با تیمی به غیراز داماش بازی نمی کنم به همین دلیل هم نرفتم ولی بعدها مشخص شد که خیلی ها در تیم بخصوص گیلانی ها ، که یک سری از بازیکن ها و یک سری از کادر بودند من را پیش اقای عابدینی خراب کرده بودند که خوشبختانه همشون به عناوین مختلف چوب هایی خوردند که هرگز قابل جبران نیست بعنوان مثال شخصی که رفت پیش آقای عابدینی قسم دروغ خورده و دست رو قرآن گذاشت که اکنون به جرم دوپینگ،دو سال از والیبال محروم شده است.

ایشان برای همیشه از والیبال باید بروند، حتی دو سال دیگه هم بخواهد به والیبال برگردد هرگز دیگر بدرد والیبال نمی خورد. اشخاص دیگری هم که اینکارها را کردند، می بینیم که هیچ تیمی ندارند چون اصلا جایگاهی در والیبال نداشتند و همه از حمایتهای ما بود که اینها به والیبال رسیدند،بقول معروف ساپورتشون کردیم.

بعضی ها که بیست سال اصلا در والیبال نبودند،بعضی ها هم که اصلا در حد واندازه های بازی کردن برای تیم نبودند،اما ما آنان را  بدون هیچ چشم داشتی و فقط از روی عرق ، تعصب و وظیفه ساپورت کردیم که در تیمهای دیگر بازی کنند!

 

متن کامل در ادامه مطلب…

بقول معروف اینها اشتباهشان این بود که فکر می کردند مرتضی شیاری اول راه است و نیاز دارد که حتما بازی کند و یا نیاز به پول دارد و یا مسائل دیگر،هرگز این فکر را نکردند که من اول راهم نیست بلکه برعکس،من والیبالم را بازی کردم،تیم ملی بودم ،کاپیتان تیم ملی بودم، بهترین بازیکن آسیا بودم،مدال جهانی،آسیایی،مدال باشگاههای آسیا،پنچ مدال قهرمانی لیگ برتر با صنام،پیکان،دومی،سومی،هر نوع مدالی که شما بخواهید من دارم ولی آیا آقایان که این حرفها را پشت سر من زدید،شما در والیبال چه بودید؟چه هستید؟و چه خواهید شد؟دیگر تمام شد یعنی شما با رفتن داماش چیزی نخواهندشد. اینجا نقطه پیشرفت شما بود که با خراب کردن من و والیبال گیلان هم لطمه به خودتان زدید و هم به والیبال گیلان.مطمئن باشید که والیبال همه شما تمام شده! چه شمایی که بازیکن بودید و چه شمایی که در کادر بودید ببینید که شما را کجا می برند؟ کسی نمی تواند منکر این شودکه مرتضی شیاری هفت سال در باشگاه صنام بازی نکرده،مرتضی شیاری بازکن تیم ملی نبوده ،حتی من یک روز هم دست به شناسنامه ام نزدم که با صغر سنی بروم تیم ملی ولی آقایان با شناسنامه کم کردن، با رشوه و با روش پارتی هم نتوانستند در تیم ملی انتخاب بشوند. پس کسی نمی تواند احکام،عنوان و مدالهای من را زیر سوال ببرد ولی شما؟؟  

 

varesh-sport.com : برنامه امسالتان چیست؟چه پیشنهاداتی دارید، اصلا امسال قصد دارید بروید یا نه ؟

یک پیشنهاد از یک تیم شهرستانی دارم، یک پیشنهاد از تیم های تهرانی دارم که همین امروز به من شد.

 

varesh-sport.com : اسم این تیم هارا نمی گویید؟

نه،نمی گویم.چون که متاسفانه دشمن زیاد دارم ،با تیم شهرستانی هنوز بدلیل مسائل مالی توافق نکردم چون اگر بخواهم از رشت خارج شوم هرگز خودم را زیر سوال نخواهم برد،حتما پول زیادی می گیرم. تیم تهرانی هم همین امروز(سه شنبه 22 شهریور) صحبتش با من شد که باید مذاکره کنیم.

 

varesh-sport.com : تهرانی یا کرجی؟

تهرانی

 

varesh-sport.com : داماش پارسال را چطور دیدید؟

بنظر من والیبال داماش به هیچ عنوان به دنبال نتیجه نیست،دنبال مسائل دیگر هستند. حالا عده ای قصد دارند خودشان را جا کنند،عده ای هم قصد دارند که پول بگیرند،عده ای هم قصد مطرح شدن دارند و عده ای هم که بیست سال در والیبال نبودند و میگویند که ما سرپرست قوی هستیم!

 

varesh-sport.com : در مورد محمدزاده و اسکویی ها صحبت می کنید؟

ببینید محمدزاده و اسکویی ها اشخاصی بودند که بیست سال از والیبال دور بودند. اما در مورد علت آمدن انها به تیم، شما باید بررسی کنید که چه شد آنها وارد تیم شدند؟ این نکته خیلی مهم است که چه اتفاقی افتاد آقای محمدزاده و اقای اسکویی که بیست سال از والیبال دور بودند،و یکی از آنها در تهران دفترخانه دارد و کارهای دفتری انجام میدادند و یکی از آنها که حسابدار شرکت ایران خودرو بودند چطور شد که پایشان دوباره به والیبال باز شد؟ این را من برای شما الان توضیح می دهم!

امروزه اشخاصی که از والیبال دور بودند و وارد والیبال می شوند فقط بفکر منافع خود هستند.چون اینها در قدیم هیچ پولی از والیبال و ورزش نمی گرفتند و می گفتند: آن لباسی که می پوشیدیم را خودمان می خریدیم،چرا الان بازیکن ها باید دویست،سیصد میلیون پول بگیرند. این مسائل حسادتی باعث شده که اینها وقتی بعد از پانزده،بیست سال به ورزش ورود می کنند فقط بدنبال پول و مطرح کردن خودشان هستند و بدنبال ورزش نیستند و این را شما مطمئن باشید.

 

varesh-sport.com : میگویند سال اول ریش و قیچی دست بازیکنهای گیلانی بود و در این بین شما هم کاپیتان تیم بودید و میگویند که شما نتوانستید اعتماد مدیران ارشد داماش را بخودتان جلب کنید و انگیزه تان فقط برای بدست اوردن مسائل مالی بود .نظر خودتان در این موردچیست؟شما سخنگوی دیگر بازیکنان گیلانی حاضر در تیم هم هستید؟

نخیر، من فقط درمورد خودم صحبت می کنم .چون تا به امروز راجع به هرکسی صحبت کردم و ازوی حمایت کردم از پشت به من چنان خنجری زده که دشمن آدم هم به آدم نمی زد . اینکه میگویند ریش و قیچی دست من بود کاملا دروغ هست.

 

varesh-sport.com : گفتند بازیکنهای گیلانی…

اصلا چنین چیزی نبود.آقای عدالتخواه رییس هیئت آن زمان اقدام کرد به گرفتن اسپانسر و موفق به این کار شد و بنده از طریق ارتباطی که با وزارت دفاع داشتم چون هفت،هشت سال بازیکنشان بودم، توانستم امتیازی که انها داشتند را برای رشت بخرم .در مورد مربی سه تا پیشنهاد بود. من از همان اول هم به باشگاه گفتم که چرا سرمربی از گیلان نمی گذارید که درجواب گفتند که سال اول سرمربی از گیلان نمیگذاریم و گفتند که سه تا پیشنهاد است،اقای کاظمی،اقای ناصر شهنازی ،اقای ایرج مظفری که نظرتان را راجع به این آقایان بگو و من هم نظرم را راجع به هر کدام از این آقایان گفتم و باشگاه تصمیم گرفت که آقای کاظمی را بیاورد! اینکه میگویند من اقای کاظمی را آوردم دروغ است و ایشان یک گزینه از سه گزینه بود که من نظرم را راجع به این آقایان گفتم.

 

varesh-sport.com : از سوابق آقای کاظمی برایمان میگویید؟

ایشان سرمربی پیکان ، سرمربی سایپا،سرمربی برق تهران،کمک آقای کارخانه در صنام تهران،کمک تیم ملی بزرگسالان بودند،درضمن ایشان در آلمان نیز تیم داشتند.

 

varesh-sport.com : قضیه اینکه ایشان راننده تاکسی بودند ،چیست!؟

ایشان در آلمان هم تاکسی داشتند که اجاره می دادند و این دلیل نمی شود که خودش هم راننده تاکسی باشد! بازیکن ها زیادی را می شناسم که تاکسی دارند و می دهند مردم کار کنند .به این افراد نمیگویند راننده تاکسی !!در ضمن ایشان مدت زیادی در دانمارک و آلمان مربی بودن.بعضی ها قصد داشتند با کوچک کردن دیگران خودرا بزرگ کنند غافل از اینکه خود را کوچک کردند.

 

varesh-sport.com : داشتیددر مورد بازیکن ها توضیح می دادید؟

راجع به گرفتن بازیکن ها،در هر زمینه ای از من نظر می خواستند، اماهیچ عنوان هیچ اصرار وتاکیدی وجود نداشت ولی در مورد بازیکنهای گیلانی با قدرت جلوی تهرانی ها می ایستادم. برای شما مثال می زنم … روزی آقای رسول صالحی ،برادر آقای مرتضی صالحی که لیبرو سوم تیم ما بود را می خواستند از تیم خارج کنند،من به تنهایی با قدرت در مقابل چهار نفر از مسئولین تهران،اقای محمدزاده،برادران اسکویی و مربی تیم ایستادم چون که وظیفه من گیلانی بود و من باید از ایشان دفاع میکردم .

ما تا جایی که می توانستیم بازیکن های گیلانی گرفتیم وچند نفر هم به دلایلی جذب تیم نشدند که این مسئله باعث شد بازیکنان دیگری از تهران وشهرستانهای دیگر بیایند در داماش گیلان و پایشان اینجا باز شود.همین بازیکنان بودند که ما داشتیم کارشان را انجام می دادیم البته با مشورت باشگاه و آقای عدالتخواه که آن زمان تام الاختیار بودند اما متاسفانه افرادی که از تیم کنار مانده بودند سنگ اندازی میکردند، به طور مثال آقای آخوندزاده که من بشخصه رفتم و با ایشان صحبت کردم که تشریف بیاورید و کمک اقای کاظمی باشید و ایشان به من گفتند که آقای کاظمی در حدی نیستند که من بیایم و کمکشان باشم!

 

بنده تعجب کردم وبه ما گفتند که شما باید فریبرز رمزی را که برای من و شما و والیبال گیلان زحمت کشید را انتخاب می کردید و من به عنوان کمکش فعالیت میکردم. من در جواب گفتم که آقای آخوندزاده،آقای فریبرز رمزی بزرگ والیبال گیلان است و هرکس که در گیلان بازیکن خوبی بوده شاگرد ایشان بوده و هیچ شکی در این نیست ولی اقای رمزی بدلیل نداشتن کارت بین المللی به عنوان سرمربی یک تیم لیگ برتری نمی تواند فعالیت داشته باشد . من گفتم شما به عنوان کمک آقای کاظمی تشریف بیاورید و آقای رمزی را به عنوان مربی اختصاصی پاسور ها می آوریم، چون ایشان خودشان یکی از بهترین پاسورهای ایران بودند و ایشان گفتند میروم و فکر هایم را می کنم،اما ایشان به هر دلیلی نیامدند .

 

varesh-sport.com : آقای شیاری شما گفتید من هیچ دخالتی در تیم نداشتم ولی شما گفتید که فریبرز رمزی را برای تیم می آورم!

بله الان هم میگویم،فریبرز رمزی را بعنوان مربی اختصاصی پاسورها

 

varesh-sport.com : یعنی پیشنهاد میدادید ؟

فقط پیشنهاد می دادم. به من اطمینان داشتند و من می خواهم این را بگویم که چرا اطمینان باشگاه از من سلب شد و چطور شد که باشگاه به من و آقای عدالتخواه اطمینان نکرد؟ مایی که امتیاز را خریدیم،مایی که دنبال بازیکن رفتیم و همه کارها را من و آقای عدالتخواه انجام دادیم،چه شد که اینها گفتند عدالتخواه بیرون و مرتضی شیاری بد !؟

افرادی که از تیم به هر دلیلی بیرون ماندند، یا نیامدند و یا آنها را نخواستند…این افراد شروع کردند به جو سازی و می رفتند دفتر آقای عابدینی بر این مبنا که آقای عابدینی شما که آقای عدالتخواه را گذاشتید به عنوان سرپرست تام الاختیار تیم،اما ایشان اینگونه است و آنگونه است… و مرتضی شیاری اینطوری است و آنطوری است! هر روز به دفتر اقای عابدینی از گیلان چنین تماسهایی گرفته می شد که سه نفر از گیلان این تماس ها را می گرفتند، که من هر سه نفر آنها را کاملا می شناسم. دوست ندارم اسمی بیاورم چون دو نفرشون آدمهای بزرگی در والیبال گیلان بودند و متاسفانه من الان متوجه شدم که آدم های کوچکی بودند .آقای عابدینی هم وقتی دید که اوضاع خیلی خراب و جو مسموم است،آمدند در یک اقدامی عجیب آقای محمدزاده را بعنوان مشاور تیم انتخاب کردند! و وقتی که آقای محمدزاده پایش به این تیم باز شد برادر خانمش راکه آقای مجید اسکویی باشندرا بعنوان مدیر فنی وارد تیم کرد. اینکه میگویند ریش و قیچی دست ما بود اصلا چنین چیزی نبود،مگر ما داشتیم تیم را بد می بستیم ؟ اگر ریش و قیچی دست ما بود سال اول تیم داماش گیلان هفت،هشت تا بازیکن گیلانی داشت،دو نفراز اعضای کادر فنی گیلانی بودند؛ سال بعد هم شش تا گیلانی، چه شد که سال سوم و چهارم تیم داماش گیلان،گیلانی نداشت و در تهران بازی کرد؟ چطور می شود که تیم داماش گیلان در هیئت والیبال گیلان قرار دادش را ثبت می کند اما در تهران بازی می کنند ؟ آیا این مسائل را آقایان عنوان می کنند؟

 

*** از اینجا به بعد مرتضی شیاری به صحبت های آقای فرید آخوندزاده پاسخ می دهند که ما نیز عینا و بنا بر رسالت خود و تاکید ایشان نقل قول می کنیم***

آقای فرید آخوندزاده در قسمتی از مصاحبه ای که با وارش اسپرت داشتند فرمودند که اگر 150 میلیون به من بدهند، تیم را سر پا نگه می دارم.من این سوال را از آقای آخوندزاده دارم که آیا واقعا کاراکتر والیبال گیلان 150 میلیون تومان است؟! قرارداد کمترین بازیکن که در فصل قبل حضور داشت 150 میلیون تومان بود…قرار داد یک بازکن تهرانی درجه دوم و حالا درجه یک هم نه، 150 میلیون تومان بوده است و بعد حالا شما می خواهید والیبال گیلان را با بازیکن های گیلانی با 150 میلیون تومان ببندید؟! حالا شاید منظورتان این است که داماش 150 میلیون تومان به ما بدهد،50 میلیون هم از جای دیگه کمک می گیریم که تیم را نگه داریم ،ولی دیگر به این تیم داماش نمی گویند که ! پس چرا شما دنبال داماش هستید؟ اگر شما واقعا می توانید 50 میلیون از این طرف وآن طرف بگیرید تیم را به اسم هیئت والیبال استان گیلان بدهید ،چرا به اسم داماش می دهید؟

150 میلیون تومان که پولی نیست! شما در مصاحبه تان گفتید که می خواهم 16 تا بازیکن بگیرم یعنی نفری 9 میلیون می خواهید به اینها بدهید؟!،کادرفنی چه می شود؟هزینه سفرهایتان چه می شود؟ و… .

 

من به عنوان یک مدیر عامل یک باشگاه وقتی کسی می آید و می گوید که 150 میلیون تومان به من بدهید که من تیم را سرپا نگه می دارم ،اولین چیزی که به ذهنم خطور می کند این است که این شخص تنها قصدش این است که فقط یک پولی بگیرد، شما الان بیایید از بازیکن های داخل گیلان از ضعیفترینشان سوال کنید زیر 10 میلیون تومان نمیگیرند پس چرا بیاییم و بگوییم بازیکن گیلانی 10 میلیون تومان بگیرد ولی بازیکن تهرانی ،پسر آقای اسکویی که فوتبالیست بوده و آمده دیده اینجا تنور داغ است،آمده شده والیبالیست و 25 تا 30 میلیون تومان پول می گیرد !برای چه!!؟؟ بازیکن گیلانی دارد در تیمهای دیگر بازی می کند،تیمهای لیگ برتر و دسته یک بازی می کند 30 تا 40 میلیون تومان پول می گیرد .سال اول که داماش شکل گرفت من برای بازیکن های گیلانی سه سال پیش 25 میلیون تومان پول گرفتم.بعد شما میاید و می گویید 150 میلیون تومان!؟ سه سال پیش بودجه داماش 580 میلیون تومان بود که با هزینه ایاب و ذهاب وخرد و خوراک نزدیک 800 میلیون تومان شد.

 

varesh-sport.com : آقا مرتضی شما الان لابه لای حرفها یتان گفتید من نگرفتم این من یعنی چه؟!

آقای عابدینی آمدند و به ما گفتند که شما به ما برآورد هزینه بدهید. و ما می آییم و می گوییم به طور مثال آقای فلانی بعنوان بازیکن 20 تا 30 میلیون تومان.از ما براورد هزینه خواست که به عنوان مثال هزینه سفر اینقدر است و هزینه لباس اینقدرو هزینه خوراک و… هم اینقدر؛ ما حدود برآورد هزینه را به آقای عابدینی دادیم و بعد اقای عابدینی از طریق آقای محمدزاده با بازیکن ها قرار داد بست.

 

varesh-sport.com : یعنی شما بعنوان یک بازیکن با تجربه استان، تقریبا بعنوان یک مشاور عمل می کردید؟

من دقیقا بعنوان کسی که مشاوره می دهد حضور داشتم و آقای عدالتخواه.من و آقای عدالتخواه بعوان یک مشاور سعی کردیم که شان بازیکنهای گیلانی را در سال اول حفظ کنیم…هم از نظر مبلغ قرار داد و هم امکانات.شما بروید بپرسید که سال اول امکانات تیم داماش گیلان بیشتر بود یا پارسال؟.سال اول تیم داماش،بازیکن های گیلانی به اضافه تهرانی همه در رستوران تک غذا می خوردند ولی سالهای دوم و سوم تیم داماش در باشگاه و یا مهمانسرا غذا می خوردند و یا اصلا غذا نمی دادند و یا شما بروید وضع لباسشان را ببینید.ما سعی کردم بعنوان کسانی که سالیان سال در بهترین باشگاه های ایران بازی کردند، شخصیت بازیکنهای داماش و کادر فنی را حفظ کنیم .اینکه می گویم اینقدر گرفتم به این منظور نیست که رفتم و یقه باشگاه را گرفتم که به فلان بازیکن اینقدر بدهید. آقای عابدینی از من و آقای عدالتخواه برآورد هزینه خواست و ما برآورد هزینه کردیم. شاید شما ندانید که قرار داد مرتضی شیاری پارسال چقدر بود ولی من میدانم که قرار داد فلان بازیکن حدودا چقدر بود،این حدود را شما در نظر می گیرید و به باشگاه منتقل میکنید و باشگاه با بازیکن مذاکره می کند. شاید یک بازیکن پارسال 20 میلیون گرفته باشد برود باشگاه و بگوید من پارسال 200 میلیون گرفتم ولی آقای عابدینی به مااطمینان داشت، من و اقای عدالتخواه باید اعتماد ایشان را جلب می کردیم.اینکه می گویند اعتماد آقایان را جلب نکردید به این دلیل بود که خودشان برای ما زدند چون خودشان در تیم نبودند.
این را من داشتم خدمتتان عرض می کردم که شما با 150 میلیون تومان که نه با 250 میلیون تومان هم در لیگ برتر نمی توانید تیم داری بکنید حتی با بازیکن های بومیتان.اگر می بینید این حرف ها زده می شود مسائلی پشت پرده خوابیده است و هیچ چیزی غیر از این نیست.چون هیچ بازیکنی حاظر نیست که 5 میلیون تومان،10 میلیون تومان بگیرد و در لیگ برتر بازی بکند.

 

قسمت بعدی که من می خواهم در موردش صحبت کنم این است که آقای آخوندزاده می گویند که اگر تیم را به من می دادند ششم تا دهم می کردم .

من میگوم همین الان هم تیم داماش گیلان را با تمام بازیکن های گیلانی ببندید و حتی یک بازیکن خارج ازاستان هم در تیم نباشد، مطمئن باشید جز ده تا تیم ایران می شود. ولی آقای آخوندزاده می گویند که اگر چند تا بازیکن غیر بومی به من بدهند که در آن ضعف داریم،حتما میتوانیم جز ده تا تیم باشیم!!.شما در تیمتان چه ضعفی دارید؟ تیمی که می آید و دهم می شود خوب معلوم است در آن تیم ضعف وجود دارد.شما می خواهید بازیکن از خارج استان بیاورید ولی باز هم دهم بشوید؟! و بعد با 150 میلیون تومان؟!!.شما الان به کوچکترین بازیکن غیر گیلانی بگویید اینجا بازی کن زیر سی میلیون تومان پول نمی گیرد،اصلا بیست میلیون تومان هم نمیگیرد.پس ببینید که چقدر حرف ها ضد و نقیض است و چقدر تناقض وجود دارد!

 

قسمت بعدی صحبت اینکه، ما شانزده تا بازیکن می خواهیم که احتمالا در این بین 5 نفر غیر بومی هستند.من از شما سوال می کنم ،16 تا بازیکن،یک سر مربی ،یک کمک مربی،یک بدن سازو یک تدارکات، میشود جمعا 20نفر،حالا بقیه را کار نداریم،یعنی نفری 10 میلیون تومان می گیرند؟!!

حالا ما میگوییم 200 میلیون تومان با این توضیح که آیا بازیکن های غیر بومی شما هم نفری 10 میلیون تومان می گیرند؟! چنین چیزی امکان ندارد.اینها همه نشان دهنده این است که اشخاص می خواهند خودشان را با داشتن یک تیم مطرح کنند. قسمت دیگری که وجود دارد این است که،سوال شد از ایشان که آیا آقای محمدزاده و اسکویی ها به تیم خیانت کردند و تیم را تهران نگه داشتند و برای مثال گفتند که اگر تیم درتهران باشد و هزینه ها کمتر می شود و…؟ پس شما آگاهی داشتید که تیم قراراست در تهران بماند!؟ اگر شما اگاهی داشتید که تیم قرار است در تهران بماند و خانواده هایشان در تهران هستند به همین دلیل نیز تیم را تهران نگه دارند،پس چرا قرار داد بازیکن ها را در هیئت والیبال استان گیلان ثبت کردید؟!! خیانتی که در این قسمت صورت گرفته هرگز قابل بخشش نیست.من میدانم که تیم داماش قرار است در تهران بازی کند ولی قرارداد ها را در هیئت والیبال گیلان ثبت می کنم ، علت چه بوده؟.آقایان رفتند و در هیئت والیبال تهران تا قرارداد بازیکن ها را در هیئت والیبال تهران ثبت کنند اما به آنها گفتند چون سهمیه تهران پر است امکانپذیر نیست،اینها برگشتند و در هیئت والیبال گیلان و در هیئت والیبال گیلان نه و در جای دیگه که من با چشم خودم دیدم،قرارداد ها را ثبت کردند وسرانجام تیم در تهران بازی کرد . چرا هیئت والیبال گیلان چنین خیانتی کرد؟ واضح است و همه هم این قضیه را می دانند.

 

چرا ایشان می آیند و مصاحبه می کنند و خودشان،خودشان را محکوم می کنند؟.خودشان دارند می گویند که ما می دانستیم که خانواده هایشان در تهران هستند وبا این کارهزینه ها کمتر می شود ،فقط یک دلیل می تواند وجود داشته باشد و دلیلش هم این بود که اقای معدنی گفته بود به هیچ وجه ممکن با آقای آخوندزاده کار نمی کنم .آیا در مصاحبه اینها را کسی جرات کرده بگوید؟.پس اگر ریش و قیچی دست من بود سال اول که چنین چیزی نبوده،سال گذشته که تمام تشکیلات داماش به شما نیاز داشتند ،تمام تشکیلات داماش به هیئت والیبال استان گیلان نیاز داشتند،چرا پس شما چنین خیانتی کردید ؟!! چرا شما آمدید چنین باجی دادید ؟! که فقط شخص آقای آخوندراده ورود بکند در تیم والیبال داماش !.ایا این خیانت قابل بخشیدن است؟! این خیانت به والیبال گیلان نیست ؟ .این چه خیانتی بود که هیئت والیبال گیلان به والیبالیست های گیلانی کرد ؟! هرگز این خیانت قابل بخشش نیست حتی اگر هیئت والیبال این قضیه را نمی دانست فقط کافی بود یک شکایت به بازرسی سازمان تربیت بدنی،به بازرسی هیئت والیبال بنویسد و آقای مفیدی بازرس سازمان تربیت بدنی کافی بود یک شکایت بنویسد که بازیکن های داماش در هیئت والیبال گیلان ثبت کردند و در تهران بازی می کنند ،ولی بخاطر اینکه آقای آخوندزاده در تیم حضور داشت،(داماد اقای دکتر سمیعی) هرگز چنین شکایتی نوشته نشد!

 

در قسمتی دیگه گفته شده که یک سری مسائل وجود داشت مثل عدم وجود سالن مناسب و یا اینکه بازیکن های ملی پوش در تیم حضور داشتند و خیلی مسائل دیگر که باعث شد تیم برود به تهران.من همیشه این حرف را زدم و باز هم این حرف را می زنم که در کل والیبال ایران،ما دو تا سالن استاندارد بیشتر نداریم که یکی برای پتروشیمی ماهشهر است و دیگری سالن استادیوم آزادی که آن هم مخصوص تیم های ملی است و بقیه سالن های ایران هیچ کدام استاندارد نیستند و به مراتب افتضاح تر از سالن تختی هستند. چرا ما که بیست سال در سالن تختی بازی می کنیم هیچ آسیبی نمی بینیم؟! اگر فلان بازیکن که هفت سال پیش مینیسک زانویش را عمل کرده و مینیسک ندارد و حتی راه هم برود مفصلهایش روی هم سایده می شوند ، باید بیاید درد زانوش را بندازد گردن سالن؟ پس اینها همه بهانه است.اینها همه بهانه هایی است که من بارها و بارها گفتم ولی کسی توجه نکرد!

 

شما در بخشی از آقای آخوندزاده سوال کردید وقتی که داشتند سالن کارگران را درست می کردند چرا فکرش را نکرده بودند.ببینید اصلا این حرفها نیست و همه فکرهاشان را کرده بودند،اینها می خواستند والیبال را به خاطر اینکه در سر تمرینات تیم مردم می آمدند و نگاه می کردند از مرکز شهر دور نگه دارند و اینقدر نادان بودند که نمی دانستند که یکی از پوئن های بزرگ تیم والیبال داماش هوادارنش هستند. اینها با بردن داماش به سالن کارگران بزرگترین امتیاز خودشان را که هوادار بود را از دست دادند در صورتی که این تیم در تختی تمرین می کرد، هر روز هم درتمرین هوادار داشت و هم روز مسابقه سالن پر بود و اینقدر پر بود که تعداد زیادی از مردم بیرون می ماندند.اینها همه نادانی افرادی هستند که از والیبال دورند… کسی که بیست سال از والیبال دور باشد هرگز این قضایا را نمی فهمد.

 

در قسمتی دیگه از مصاحبه آقای آخوندزاده حرف هایی زده شده که من تعجب می کنم آقای آخوندزاده چطور این حرف ها را می زنند! یا ایشان در باغ نیستند،ببخشید من این جمله را به کار می برم و یا خودشان را زدند به کوچه علی چپ یا می خواهد خودش را توجیه کند و بقیه را خراب کند. ببینید والیبال گیلان 15 سال دچار رکود بود،15 سال نبوده و هفده ،هجده سال بود.من از آقای آخوندزاده سوال می پرسم تو این هفده،هجده شما کجا بودید؟ 17-18 سال گیلان تیم نداشته شما خودتان هم می دانید دچار رکود بوده،شما خودتان کجا بودید؟ چه فعالیتی برای والیبال گیلان در این 17-18 سال نشان دادید؟ واز روزی که والیبال داماش آمد شما دوباره پیدایتان شد.شما در این 17-18 سال اخیر دنبال پرورش ماهی ، گلخانه و کارهای دیگر بودید و حتی یک سر به هیئت والیبال نمی زدید.به این دلیل که بگویید هیئت والیبال آدم های کوچکی درونش بودند و یا ادم های درستی نبودند؟ هیچ ربطی ندارد،منی که به والیبال استانم مدیونم و تعصب دارم هرکسی که به عنوان رئیس هیئت والیبال باشد وظیفه دارم دینم را ادا کنم.پس این حرف ها واقعا زشت است که آدم بیاید در یک رسانه حرف بزند و خودش ،خودش را محکوم کند.شما در این 17-18 سال کجا بودید؟

 

شما که میاید میگویید که سال قبل مربی تیم گیلانی ها را در تیم جا نداد و من معتقدم بازیکنهای گیلانی هم بی تاثیر نبودند ،چطور خودت بعنوان یک گیلانی ،گیلانی دیگر را محکوم می کنید ؟! من کاری به برخی ها ندارم ولی علت اینکه مرتضی شیاری در تیم نبود سرمربی بود؟اینها برای من مهم نیست و اهمیتی ندارد و من هیچ ضرری نکردم بلکه تیم ضرر کرد . بارها و بارها آمدند خودشان گفتند که جای فلانی در این تیم خالی است و دقیقا همان پستی که فلانی بازی می کنه بازیکن نداریم.

در سال اول ریش و قیچی دست بازیکنهای گیلانی بود ولی یک مدیر مناسب بالای سر بچه ها نداشتیم و چند تا از بچه ها درون زمین داشتند همدیگر را تیکه و پاره می کردند،آقای آخوند زاده من منظور شما را خوب میدانم، بعد از تمرین تیم داماش،دو تا سه تا از بازیکن های تیم بدون استثنا مستقیم در منزل جنابعالی بودند و شما به این ها خط می دادید.علت اینکه داشتند تو زمین همدیگر را تیکه و پاره می کردند و با من درگیر بودند،خط هایی بود که شما می دادید. به عنوان مثال روزی که حسین معدنی از تهران بعنوان سرمربی تیم ملی آمد که بازی داماش را نگاه کند که بازیکن برای تیم ملی انتخاب کند اسم من را برای اردوی تیم ملی داد اما شما به مرتضی صالحی گفتید که،حسین معدنی اسم تو را می خواست برای تیم ملی بدهد نمی دانم مرتضی شیاری چه کار کرد که معدنی اسم تو را خط زده و اسم خودش را در فهرست تیم ملی جای داده!اینها خط هایی بود که شما در منزل ات می دادید که اینها بیایند در زمین همدیگر را تیکه و پاره بکنند چون خودت در این تیم نبودی . دیدند تیم ما در سال اول با کلی بازیکن گیلانی نهم شد و سال بعد بازیکن های گیلانی در تیم بود با کلی بازیکن تهرانی چهارم شد پس آن موقع والیبال ما دچار رکود نشده بود.دقیقا تیم زمانی دچار رکود و تنش شد که شما پایت به والیبال داماش باز شد و وارد تیم شدید و پشت پرده اتفاقاتی افتاد ، باج هایی داده شد و شروع به تخریب باریکنهای گیلانی کردید و هرکسی شروع به تخریب دیگری کرد تا خودش در تیم باشد.یواش یواش تهرانی ها پایشان به این تیم باز شد یعنی چه؟! تهرانی ها از همان روز اول هم در این تیم بودند هم مجید اسکویی بود هم مهرداد اسکویی بود و هم محمدزاده! شما همچنان بودید و سال بعدش هم بودید و فقط بازیکن های گیلانی کنار گذاشته شده بودند و هیچکسی از تهران تازه وارد نشد و اکثرا سال اول بودند و دوم هم بودند.

 

حال که بعد از دوسال تیم داماش با افراد غیربومی نتیجه نگرفت مسئولان داماش به خودشان آمدند و گفتند یک بار دیگر تیم رو به بومی ها بدهیم ولی با افراد مناسب،یعنی چه؟ پس چرا الان ندادند به شما؟! . سیاست باشگاه داماش در این بود تا زمانی که تیم فوتبال داماش به لیگ برتر راه پیدا بکند از طریق والیبال فقط خودشان را مطرح کنند و دنبال نتیجه نبودند و فقط قصد مطرح شدن داشتند. حالا که فوتبال به لیگ برتر آمده دیگر نه والیبال،نه بسکتبال و نه چیز دیگری برایشان اهمیت ندارد د؟! آقای آخوند زاده چرا میگویید 150 میلیون تومان؟! اگر جنابعالی آدم مناسبی هستید برو یدبگویید آقای عابدینی من 500 میلیون تومان می خواهم .شماکه میگویی من آدم مناسبی هستم،هیکل والیبال گیلان 150 میلیون تومان است؟!! من واقعا متاسفم که نتوانستیم سال اول اعتماد مسئولین داماش را جذب کنیم تا تیم بومی باقی بماند،من علت را به شما گفتم .بارها و بارها ،تلفن ها و گزارشات مکرر و دفتر آقای عابدینی در رشت و تهران می رفتند و می گفتند که عدالتخواه اینطوری شیاری اونطوری ،فلانی اینطوری فلانی اونطوری ، اینها باعث شد که اعتماد داماش به ما از بین برود وگرنه امیر عابدینی من را به اندازه پسر خودش دوست داشت به من می گفت شیاری تو ستون والیبال گیلانی روزی اگربخواهی از این تیم بروی من اجازه نمیدم که بروی. می دانم آقای آخوندزاده پارسال رفت در باشگاه داماش بارها و بارها از من حمایت کرد ولی حمایت بعد از تخریب هیچ ارزشی ندارد .شما سال اول تیشه به ریشه من زدید سپس آمدید از من حمایت کردید!! حمایتی که هیچ تاثیری نداشت .

 

اینهم راجع به قسمتی که واقعا به من یکی بسیار توهین شد و من علت اینکه این صحبت ها را کردم فقط همین مورد بود وگرنه هرگز این حرفهارا نمی زدم .چون آقای آخوندزاده میگوید من میدانم سال اول ریش و قیچی دست بازیکن های بومی بود و انگیزه ای در بین آنها نبود و تنها انگیزه انها بخاطر مسائل مالی بود و فقط می خواستند از هم سبقت مالی بگیرند بچه هایی که فکر کنم الان به اشتباه خودشان پی بردند و در تیم حضور ندارند. آقای فرید آخوندزاده عزیز،شما که این جمله را بکار می برید، 18 سال در والیبال گیلان نبودید ولی من بودم ،بنده در باشگاه داماش سفید امضا کردم و مبلغ قرارداد من را خودشان اعلام کردند با این توضیح که 48 میلیون تومان قرارداد من سال اول با تیم والیبال داماش بود،66 میلیون تومان سال قبلش از پردیس قزوین پول گرفتم ،55 میلیون تومان از باشگاه برق تهران گرفتم.پس من نیامدم اینجا که پول بگیرم؟! چطور شما این حرفهارا در سایت می زنید یا یک رسانه ملی می زنید که من انگیزه بازی نداشتم و آمدم سبقت مالی بگیرم؟! مگر سال اول دوم والیبالم است ؟! ولی آقای فرید آخوندزاده جنابعالی که 18 سال در والیبال گیلان نبودید و به محض اینکه داماش تیمداری کرد پیدایتان شد و حاضر شدید 20 تا 25 میلیون تومان پول بگیرید که 10 درصد و 20 درصدش هم جریمه بشید اما روی سکوی تماشاچیان بشینی!! پس من بدنبال پول نبودم و احتمالا شما بدنبال پول بودید!. شما حاضر شدید برای اینکه به تیم داماش گیلان ورود کنید قرارداد بازیکن ها را به طور خلاف در هیئت والیبال گیلان ثبت بکنید ،بازیکن های گیلانی را تخریب بکنید،بروی در باشگاه داماش اسم 12 تا بازیکن بدهی در حالی که اسم یک نفر گیلانی هم نبود !! اینها یعنی خیانت و دروغ؟! من زمانی که از شما سوال کردم که چرا اسم بازیکن های گیلانی را نمی دهید؟گفتید: اگر اسم بازیکن های گیلانی را بدهم موقعیت خودم به خطر می افتد که درجواب گفتم شما با این کار حیثیت والیبال گیلان را فروختید،در جواب به من گفتید من برای خود اهدافی دارم می خواهم اهدافم برسم ! اهداف شما این بود که به هر قیمتی بشوید سرمربی این تیم ؟! چرا نشدید پس؟!

 

ایشان چطور چنین حرفی را می زنند وقتی که می گویند ریش و قیچی دست ما بوده ؟ مرتضی صالحی که کاره ای نبود تو والیبال،رضا خداپرست که کاره ای نبود ،توانایی که کاره ای نبوده،این من و عدالتخواه بودیم که به دنبال کار بازیکن ها و تیم بودیم . اینجا که ایشون میگه ریش و قیچی دست بازیکنهای بومی بوده دارند از کلمه سیاستی استفاده می کنند و من می دانم این کلمه سیاستی را چه کسی به ایشان یاد داده و مشخص بود که منظور ایشان به چه کسی است، برای من مهم نیست که ایشون همچین مصاحبه ای می کند، مصاحبه من به این علت بود که ایشان گفتند که کار مافقط بخاطر مسائل مالی بود و هیچ انگیزه دیگری نداشتیم ومیگویند آنها که به اشتباه خوشان پی بردند و الان در تیم حضور ندارند که یکی از آنها من هستم ،آقای آخوندزاده شما که می آیید و میگویید که من بخاطر مسائل مالی آمدم، باید بدانید که در حال حاضردارم یک کارخانه احداث می کنم که حداقل 12 میلیارد تومان هزینه دارد.بنده به دنبال مسائل مالی نیستم .بنده به جرات میگویم اگر کار من راه بیفتد تا دو یا سه سال دیگه خودم یک تیم می زنم برای گیلان.ولی هرگز به خودت اجازه نده برای اینکه خودت را توجیه کنی دیگران راخراب کنی . دو نفر این مطلب را می خوانند و می گویند که بله مرتضی شیاری چون اخر والیبالش بوده و حتما به خاطر مسائل مالی چنین کار هایی را کرده.اگر من دنبال پول بودم برای یک ماه و نیم 50 میلیون تومان پول می گرفتم، من حداقل 120 میلیون تومان پارسال پول می گرفتم ولی من چون کاری نکردم هرگز نیامدم بگم کاری کردم من هیچ خطایی نکردم . روی حرف خودم ایستادم و 100 تا 120 میلیون تومان ضرر کردم،50 میلیون از باریج اسانس می تونستم پول بگیرم اما این کار را نکردم برای اینکه ثابت کنم من عاشق والیبال و گیلان هستم .

 

همین الان من 100 تا 150 نفر شاگرد دارم و آموزش والیبال می دهم بروید و بپرسید که چقدر به من می دهند،1000 تومان هم کسی به من نمی دهد ولی آقای آخوندزاده سال گذشته کلاس آموزش والیبال داشته، بروید بپرسید چقدر گرفته؟ با این توضیح که خودش بالا سر تیم نبود و اشخاص دیگری آموزش می دادند ولی اینجا من به شخصه بالای سر این تیم هستم و آموزش میدهم، بروید بپرسید چقدر می گیرم . پس من عاشق والیبال و والیبال گیلان هستم و هرگز کسی به خودش اجازه ندهد که من را متهم به مسائل مالی بکند.سال اول آمدند گفتند مرتضی شیاری از هر بازیکن گیلانی که قرار داد می بندد دو میلیون میگیرد اگر من چنین کاری می کردم در این 18 سال والیبال شاید 50 تا بازیکن به این تیم و اون تیم معرفی کردم و از هرکسی می خواستم دو میلیون بگیرم الان میلیاردر یا تیلیاردر بودم چرا دیگر والیبال بازی می کردم ؟!  بنده هرگز چنین کاری نکردم ، اگر یک بازیکن آمد و حتی اسمش را هم نبرد وگفت من به مرتضی شیاری بابت اینکه من را به یک تیمی فرستاده حتی 1000 تومان داده ام من برای همیشه والیبال را میزارم کنار.

 

در قسمت دیگری صحبت کردند که آقای صالحی بدلیل مشکلاتشان با فدراسیون نمی تواند بازی کند که خوب همه می دانند مشکل ایشان چیست.مرتضی شیاری باشگاه داماش باهاش مشکل دارد که الان توضیح دادم که باشگاه داماش با من مشکل نداشت بلکه امثال شما باعث شدید که باشگاه داماش با من دچار مشکل بشود باز هم من به شما میگویم که باشگاه داماش با من آنچنان مشکلی ندارد. آقای خداپرست هم تا به حال مراجعه نکرده و می تواند بیاید تست بدهد!! واقعا جای تعجب دارد . آقای خداپرست که سال اول در داماش بوده سال دوم هم بوده سال سوم رفته در تیم دانشگاه ازاد بازی کرده و الان بیاید در اینجا تست بدهد! این حرفها یعنی چه؟!! یعنی شما اینقدر تیم بزرگی دارید و اینقدر مربی بزرگی هستید که یک بازیکن بیاید پیش شما تست بدهد که با وی قرارداد ببندید؟! تا به حال نشنیده بودم که بازیکن لیگ برتری هم تست بدهد! اینجا مگر اردوی تیم ملی است؟؟!!

 

ایشان گفتند ما به هیچ کدام از بچه ها پیشنهاد ندادیم و هرکسی دوست دارد می تواند بیاید تست بدهد! نمی فهمم یعنی چه! واقعا نمی فهمم .یعنی این آقا نمی تواند بعنوان یک سرمربی تشخیص دهد که پانزده بازیکنش را چگونه انتخاب کند؟! من واقعا متوجه این جملات نمی شوم! من تا به حال چنین کلماتی به گوشم نخورده است! به نظرمن شما باید 60 تا علامت تعجب بعد از این سوالتان (تست بدهند یعنی چه) می گذاشتید.

ایشان در جواب شما گفتند: که هرکدام از بازیکنهای گیلانی فکر می کنند میتوانند در تیم جا داشته باشند می آیندو تست میدهند و اگر نظر مرا جلب کردند در تیم عضو میشوند.مگه اینجا تیم منتخب استان است؟! تیم باشگاهی و هر بازیکنی حدودا یک قیمتی دارد که با باشگاه توافق می کند.این آقا اینجا را با تیم ملی و منتخب گیلان اشتباه گرفته و تقصیری هم ندارند ،ایشان 17-18 سال در والیبال نبوده بخاطر همین است .

 

ایشان میگویندشاید آقای خداپرست یک سقف قرارداد بالابگویند که مسئولین باشگاه بگویند ما نتوانستیم بدهیم.شما که می دانید 150 تا 250 میلیون پول داری باید این راحدس بزنی که به آقای خداپرست چقدر باید پول بدهی .آقای خداپرست که سال قبل 30-40-50 حالا هرچقدر پول گرفته که آیا حاضر است بیایداینجا 15 میلیون تومان بگیرد؟! فکر نمی کنم.

شما از آقای آخوندزاده پرسیدید همیشه از اقای رمزی به نیکی یاد می کردید آیا ایشان در تیم امسالتان جای ندارد؟که ایشان گفتند:آقای رمزی رئیس بنده است و من به ایشان علاقه زیادی دارم وبه ایشان پیشنهاد کردم ولی گویا مشکلات دارند اما هر وقتی که ایشان بخواهتند من جای خودم را به ایشان می دهم. چرا دروغ؟!! چرا سیاست بازی؟!! ایا شما می توانید جای خودت را به آقای رمزی بدهی؟!! ایشان اینقدر توانایی در والیبال دارند که اگر 50 سال هم از والیبال دور باشند و بیاید در زمین والیبال باز هم کارش را بلد هست ولی ایشان بدلیل نداشتن کارت بین المللی نمی تواند مربیگری کند یعنی فدراسیون اجازه نمی دهد . این تعارفات یعنی چه؟!!

 

علت نتیجه نگرفتن گیلانی ها در تیم داماش فقط اختلاف بوده و این اختلاف روز به روز هم دارد بیشتر میشود، بخاطر همین مصاحبه ها بنده بارها با دکتر سمیعی تماس گرفتم و گفتم که آقای آخوندزاده پشت سر من حرف میزند ،پس این مصاحبه با سایت رسمی وارش اسپرت یعنی چه؟!پس نشان میدهد که ایشان با من خیلی مشکل دارد! و منم مجبورم برای این صحبتها از خودم دفاع بکنم .من تا به امروز هرگز صحبت نکردم و سه سال سکوت کردم چون بارها به من گفتند حرف نزن و من هم چیزی نگفتم. ولی این برای من غیر قابل تحمل بود!.آقای آخوندزاده شما مگر گیلانی نیستید؟! چرا برای اینکه خودتان را خوب جلوه بدهید می آییدو گیلانی ها را خراب می کنی؟!! برای چه؟!!شما میگویید سال اول ریش و قیچی دست گیلانی ها بود،شما مگر خودت گیلانی نیستی؟!! شما دارید گیلانی را در مقابل غیر گیلانی خراب می کنی!!! به چه قیمتی؟! به قیمت 30 میلیون تومان پول واینکه فقط سرمربی این تیم باشی؟!! اینکه کمک مربی تیم باشی؟! شما اگر راستگو بودی سال گذشته وقتی آقای حسین معدنی سه بازی شما را سکو نشین کرداز تیم می آمدی بیرون آنموقع من می گفتم که شما واقعا تعصب داری، ولی شما تا لحظه آخر روی سکو نشستی که آقای عابدینی امسال تو را سرمربی تیم قرار بدهد ! این را از من به یادگار داشته باشید هرگز آقای عابدینی فرید آخوندزاده را بعنوان سرمربی تیم لیگ برتری نمی گذاشت چون آقای عابدینی یک سری خصوصیات اخلاقی و یک سری سیاستهای خاصی دارند که من نمی خواهم اینجا بکار ببرم و هرگز چنین اتفاقاتی نمی افتاد.

 

سوال شده که تیم از لیگ برتر کنار مانده و گفتند که یک سری شیطنت ها از سمت کسانی که قبلا سرپرست تیم بودند انجام شده.این بچه بازی ها یعنی چه؟!مگرچنین چیزی میشود ؟! نامه از فدراسیون به باشگاه فکس میشود نه به شخص !! به گفته آقای داورزنی همین الان هم اگر تیمی توانایی داشته باشد می تواند در لیگ برتر بازی کند.

 

varesh-sport.com : مثل اینکه یک تیم از دوباره از لیگ کنار گذاشته شده است

بله تیم مشهد.همین الان هم اگر تیمی توانایی مالی داشته باشد فدراسیون آن را ساپورت می کند.می دانید چند تا بازیکن بیرون مانده؟!بعد فدراسیون والیبال می آید میگوید این همه بازیکن بیرون بماند!؟ اگر این همه بازیکن بیرون بماند والیبال ایران لطمه خواهد خورد، پس هرگز فدراسیون چنین کاری نمی کند . فدراسیون زمانی که تعداد تیمها زیاد شود میگوید که یکسری تیمها که در حد دسته یک هستند اجازه شرکت در لیگ برتر راندارند ولی وقتی الان 12 تا تیم هستش و نزدیک به 200 تا بازیکن بیرون مانده فدراسیون هیچ وقت نه نمی گوید، اینها همه کلک است . شیطنت یعنی چه؟!!

 

varesh-sport.com :  درطول مدت یک سال سایت وارش اسپرت به بزرگترین تارنمای ورزشی شمال کشو?