وارش اسپرت:

تیم فوتبال داماش گیلان عصر امروز و از ساعت 16:05 و در هوایی مطبوع در استادیوم سردار جنگل رشت در دیداری دوستانه به مصاف تیم فوتبال نساجی قائمشهر رفت که در پایان 90 دقیقه تلاش دو تیم به تساوی دو بر دو رسیدند.

گلهای داماش گیلان در این مسابقه را افشه در دقیقه 88 و آدمیر بازیکن تازه وارد خارجی داماش در دقیقه 90 به ثمر رساندند.گل دوم نساجی نیز بر روی یک ضربه پنالتی به دست آمد. اکنون گزارش کامل مسابقه را بخوانید:

گزارش و در حاشیه:

*بازی از ساعت 16:05 آغاز شد و داماش با لباس های آبی رنگ تمرینی خود و با ترکیب اولیه: درزوویچ(دروازه بان)، دهقان، مختاری، نظیف کار، میرترابی، لوینیان، مهدوی، میختاریان، چاوشی، امیری، افشه

و نساجی با لباسهای زرد و طوسی سیر و با ترکیب: لوئیز، شیری، قاسمی، پورحاجی، رحیمی، جاکیته ، رضی، هوتن ، حاجتی، حسینی، خدادادی به میدان آمدند.

*به دلیل اطلاع رسانی ضعیف از این مسابقه استقبالی نشد و تنها 150 نفر به ورزشگاه خارج از شهر سردار جنگل آمدند. ابتدا قرار بود که این مسابقه در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شود که به علت برگزاری مسابقات و احتمالا دلایل دیگر این مسابقه دیروز به سردارجنگل منتقل شد!!

*رضا مهدوی بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود هر چند در طول بازی افراد زیادی این بازوبند را دست به دست کردند که به علی نظر محمدی و چاوشی میتوان اشاره کرد.در 15 دقیقه اول دو تیم بیشتر در حال محک زدن یکدیگر بودند و موقعیت خاصی بر روی هیچکدام از دو دروازه خلق نشد. نوع چیدمان بازیکنان چندان مناسب به نظر نمیرسد.

به ادامه گزارش و حاشیه های این مسابقه در ادامه مطلب مراجعه کنید…

*15 تا 30: یک شوکت سرکش از علی محمد دهقان به سمت دروازه نساجی شلیک شد که از بالای دروازه به بیرون رفت. یک موقعیت خطرناک برای علی امیری در داخل محوطه جریمه بدست آمد که از دست رفت. ضمن آنکه نساجی ها نیز یک موقعیت تک به تک با درزویچ را از دست دادند و به دستان او کوبیدند.

*30 تا 45:در دقیقه 35 مسابقه یک ضربه ایستگاهی برای تیم نساجی گرفته شد که به دیوار دفاعی برخورد کرد،در برگشت این توپ چند موقعیت نصفه و نیمه برای نساجی ها بدست آمد که توسط داماشی ها بلوکه شد و در یک ضد حمله خطرناک علی امیری بار دیگر با دروازه بان تک به تک شد که با خطایی از سوی مدافع نساجی در داخل محوطه متوقف شد که داور این خطا را پنالتی ندانست. در ادامه و در دقیقه 44 ضربه افشین چاوشی به سمت دروازه نساجی نیز توسط دروازه بان مهار شد.

گل اول نساجی: طی یک حرکت تاکتیکی خدادادی بازیکن نساجی صاحب توپ شد و در نزدیکی کنج راست محوطه شش قدم توپ را برخلاف حرکت دروازه بان به داخل دروازه فرستاد.

*از نکات جالب این مسابقه تعویض آزاد بودن آن بود که فکر میکنم تیم به طور کامل یک بار عوض شد از تعویض هایی که در یادم مانده میتوان به ورود نظرمحمدی(دروازه)، سعادتی، رضایی، آدمیر، آبشک، حسینی،حاجتی و… اشاره کرد.

*45-60: هر دو تیم با نگرشی هجومی وارد میدان شده اند و در این 15 دقیقه هر کدام دو موقعیت خطرناک بر روی هر دو دروازه خلق کرده اند. ماریان پوشنیک از روی نیمکت بلند نمیشود و با فریاد های خود از روی نیمکت قصد دارد تا تیم خود را راهنمایی کند!!

*60-75:در دقیقه 65 علی نظرمحمدی وارد دروازه داماش شد و توانست دو موقعیت خطرناک تیم نساجی را از این تیم بگیرد اما در دقیقه 75 و در موقعیتی تک به تک مرتکب یک خطای پنالتی شد که داور مسابقه او را اخراج کرد. البته با توافق کادر فنی هر دوتیم و با توجه با آنکه این مسابقه جهت محک هر دو تیم بود بار دیگر دروازه بان خارجی که تعویض شده بود به ترکیب تیم بازگشت! در این 15 دقیقه یکبار نیز افشه با دروازه بان حریف تک به تک شد که این موقعیت به راحتی برای داماش از دست رفت. ضمن اینکه شوت سرکش امین ترکاشوند هم گلی برای داماش در بر نداشت.

گل دوم نساجی: پنالتی دقیقه 75 نساجی به وسط دروازه زده شد که با فریب دروازه بان این ضربه پنالتی به گل تبدیل شد.

*75-90:در دقیقه 77 باز هم داماشی یک موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند. در دقیقه 80 نساجی یک گل دیگر به ثمر رساند که از سوی داور آفساید اعلام شد.در دقیقه 90 یک ضربه دو ضرب ایستگاهی در درون محوطه جریمه برای داماش ایجاد شد که محمد آبشک به پاهای بازیکنان دیواره دفاعی نساجی که بر روی خط دروازه قرار داشتند کوبید. چند ثانیه بعد باز هم یک موقعیت دیگر توسط داماشی ها از دست رفت تا داماش نشان دهد که مثل فصل قبل تازه در دقایق آخر است که یادش می افتد باید گل زد!!

گل اول داماش: در دقیقه 88 در موقعیتی شبیه به موقعیت گل اول تیم نساجی قائمشهر بهنام افشه صاحب توپ شد و توپ را به کنج دروازه تیم نساجی دوخت!

گل دوم داماش: روی یک حرکت زیبای تاکتیکی در دقیقه 91 مسابقه محمد آبشک با یک شوت زیبا دروازه بان نساجی را وادار به واکنش کرد که در ادامه آدمیر مهاجم خارجی جدید داماش با یک ضربه توپ را به دروازه نساجی کوبید تا گل دوم داماش نیز به ثمر برسد.

پ.ن: با بهزاد داداش زاده مربی داماش گیلان در مورد نوع چینش و ارنج تیم پرسیدیم و اینکه چرا تیم به این شکل ارنج میشود که وی در پاسخ به ما گفت که نگران نباشیم و پوشنیک در حال محک زدن بازیکنان است. پرسیدیم آیا واقعا ماریان پوشنیک سرمربی تیم جوانان اسلوونی بوده که وی تائید کرد و گفت بله بیوگرافی او موجود است. در پایان از او درخواست کردیم تا در مورد ترکیب تیم و نوع ارنج کمک مربیان داماش به پوشنیک مشاوره بیشتری دهند تا مثلا از اشخاصی مثل افشین چاوشی و آبشک و مهدوی و… استفاده بهینه و درست تری شود و در پست های اصلی آنها مورد استفاده قرار گیرند.