وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : کنفرانس خبری پس از بازی تیم های داماش گیلان و پرسپولیس تهران که با نتیجه یک بر صفر به سود داماش خاتمه یافته است با حضور امید هرندی سرمربی داماش گیلان و مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی پرسپولیس برگزار شد .

 

هرندی : اشک هایم به خاطر هواداران بود/ با 10 بازیکن شاهکار کردیم

 

امید هرندی پس از پیروزی یک بر صفر داماش برابر پرسپولیس هنگام ورود به نشست خبری با تشویق هواداران گیلانی روبرو شد و گفت: این برد متعلق به شماست و اگر شما نبودید بازی در عضدی برگزار نمی‌شد و ما نتیجه نمی‌گرفتیم.

 

وی در مورد اینکه تیمش با وجود 10 نفره شدن پرسپولیس را شکست داد عنوان کرد: با وجود اخراج یک بازیکن تعویض های هجومی انجام دادیم و با تغییر سیستم به خواسته خود رسیدیم.چهار موقعیت گل داشتیم و پرسپولیس فرصت گلزنی نداشت.

 

هرندی خاطرنشان کرد: پرسپولیس تیم بزرگ و قابل احترامی است و مطمئن باشید این تیم در آینده بهتر خواهد شد. من زمانی‌که پیکان را بردیم گفتم این تیم درست خواهد شد و این‌طور نیز شد اکنون نیز می‌گویم پرسپولیس که مربی بزرگی دارد اگر نفرات خود را بشناسد شک نکنید که برای قهرمانی خواهد جنگید.

سرمربی داماش در پاسخ به این سوال که ترکیب تیم‌تان هجومی نبود اظهار داشت: این موضوع را قبول ندارم، زمانی که 10 نفره شدیم موقعیت‌های خوبی داشتیم و مقابل پرسپولیس از ابتدای بازی با توجه به داشته‌ها و پتانسیل مان وارد زمین شدیم. هیچ مربی جرات نمی‌کند وقتی تیمش 10 نفره شد مهاجم بیاورد ولی من این کار را انجام دادم.

 

هرندی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای این موضوع که بازیکنان‌تان در باد این بازی نخوابند می‌اندیشید، تصریح کرد: پس از برد مقابل پیکان برابر سایپا نمایش خوبی داشتیم و حقمان شکست نبود،‌فوتبال برد و باخت دارد و من قول می‌دهم که داماش در تمام مسابقاتش تهاجمی بازی کند اما شما داشته‌های ما را هم ببینید.

 

وی ادامه داد: ما حتی برای تعویض کردن هم مشکل داریم؛‌مهدی و چاوشی قبل از بازی با پرسپولیس فقط یک جلسه تمرین کرده بودند. بازی با پرسپولیس از نظر بازیکن جنگ دارا و ندار بود.

هرندی در پاسخ به این سوال که بهترین بازیکن تیم‌تان چه کسی بود گفت:‌بهترین بازیکن تیم من تماشاگران بودند.

 

وی عنوان کرد: پس از اینکه 10 نفره شدیم توپ‌گیری و استفاده از شکاف بین بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس را در دستور کار قرار دادیم و با این روش حتی می‌توانستیم گل دوم را نیز بزنیم اما شانس با ما یار نبود من بیشتر به خاطر مردم شهرم خوشحالم چون به آنها بدهکار هستم.

 

 

هرندی در پاسخ به سوال خبرنگار وارش اسپرت که اشک‌های پس از پایان بازی‌اش اشک شوق بود و یا به خاطر حرف و حدیث‌ها و حاشیه سازی های روزهای اخیر حول محور تغییرات روی نیمکت ،‌اظهار داشت: من با یک ساک آمده‌ام و با یک ساک هم می‌روم. 6 سال بیرون بودم و اصلا برایم مهم نیست که بمانم یا نمانم اگر ناراحت بودم برای مردم شهرم ناراحتم و نه خودم ، امشب هم به خاطر خوشحالی هواداران و مردم شهر اشک ریختم.

 

وی ادامه داد : روز گذشته شاهکار کردیم و 10 نفره پرسپولیس را بردیم شما ببینید تیم‌های نظیر پیکان، ملوان و سایپا چه مهره‌هایی دارند. ملوان در این فصل 8 بازیکن گرفته اما ما 8 بازیکن از دست دادیم این غیرت و تعصب بچه ها بود که باعث شد ببریم در نیم فصل می‌توانیم بازیکن بگیریم و این کار را خواهیم کرد.

هرندی یادآور شد: اگر می‌خواستم کمک‌مربی باشم در 6 سالی که بیرون بودم این کار را می‌کردم مطمئن باشید تا زمانی که مرا بخواهند می‌مانم و اگر احساس کنم نمی‌توانم خودم می‌روم عابدینی به خوبی حمایت کرده و هر بازیکنی را می‌خواستیم با دست خالی جذب کرد.

 

وی گفت: هفته گذشته یک بازیکن خارجی را به ما معرفی کردند و گفتند در پورتو و براگا پرتغال بازی کرده اما گفتم باید او را ببینم زمانی که یک جلسه در تمرین ما شرکت کرد گفتم به درد ما نمی‌خورد و گفتم اگر بیاید باید نیمکت نشین شود.

 

 

ژوزه: می‌خواهید من هم بمیرم!/ بازیکنان هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند

 

مانوئل ژوزه پس از شکست یک بر صفر پرسپولیس مقابل داماش در نشست خبری اظهار داشت: نیمه اول را خوب شروع کردیم. بازی در دست ما بود و شانس گل داشتیم که استفاده نکردیم. بازی خیلی خوبی نبود، اما قابل قبول بود. این مسابقه کیفیت داشت. داماش در اوایل نیمه دوم کار خاصی نکرد. شماره 8 و 16 آنها کارت زرد داشتند و چون سرعتی نبودند علی کریمی را آوردیم تا از آنها استفاده کنیم. مدافعان داماش سرعتی نبودند. تعداد بیشتر بازیکنان پرسپولیس مسئولیت ما را بیشتر کرد و می توانستیم ببریم اما نشد و همین موضوع مرا اذیت می کند. برای بار چندم است که گل را تقدیم حریف کردیم. به بازیکنان گفته بودم تیمی که می خواهد قهرمان شود این گل خوردن و این مدل قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: وقتی گل می خوریم تیم از نظر ذهنی دور می شود. ما برد را به حریفان تقدیم می کنیم. با ذهن بازتر می توانستیم بازی کنیم. بابت اتفاقات فصل پیش پرسپولیس خیلی ضربه خورده او به همین دلیل بازیکنان جدید سخت می توانند خود را هماهنگ کنند. امروز خیلی ناراحتم چون باید می بردیم و به خاطر اشتباه خودمان باختیم. باید فکر و ذهن باشگاه عوض شود و به آینده فکر کنیم. این تیم با عجله ساخته شده  و البته بد. باید تیم را برای آینده آماده کنیم. این باخت برای ما خیلی گران تمام شد.

 

ژوزه در خصوص اینکه گفته می شود که پرسپولیس بیمار است و شما توجیه می کنید و چرا این شرایط را قبول کردی، گفت: چند بار گفته ام که بد شروع کردیم. باید روی ذهن بچه ها کار کنیم. این بستگی به شرایط روحی بچه ها دارد. من جادوگر نیستم. مشکل پرسپولیس ذهنی و فکری است. تیم درست شده، اما در جاهای مختلف تعادل ندارد. این مسئولیت با من است و تقصیر خودم است که قبول کردم این شرایط را بپذیرم. این شرایط برای هیچ کس خوب نیست. شرایطی که اکنون دارم دو ماه قبل نداشتم. می خواهم بهترین کار را برای پرسپولیس انجام دهم.

وی در خصوص اینکه گفته‌اید تیم بد بسته شده در حالی که این بازیکنان بهترین های نقل و انتقالات بودند، تصریح کرد: تیم در نقل و انتقالات به تعادل نرسیده و جواب این سوال را قبلا دادم. من مسئولیت را می پذیرم اما تیم را نمی توان این طوری بست. بچه ها باید بخواهند که موفق شوند. ما کمبود خواستن داریم.

سرمربی پرسپولیس در باره اینکه قبلا گفته بود این تیم را دوازدهم نمی کنید ولی اکنون شرایط سختی دارید، تصریح کرد: عجله دارید؟ اکنون خیلی زود است در مورد این مسئله صحبت کنیم.

 

وی در مورد اینکه پرسپولیس در ضد حمله اسیر شده و برنامه ای برای رفع آن داشته اید، عنوان کرد: ما شرایط ضد حمله را برای حریف درست می کنیم. در فضای کوچک این اتفاق رخ می دهد. سرمان را می گیریم پایمان در می‌رود و فرصت زیاد داریم اما استفاده نمی کنیم. بچه ها باید عادت کنند که شرایط را درک کنند. با این شرایط به قهرمان شدن سخت است.

ژوزه در مورد کم تحملی هواداران و اینکه شعار می دادند خداحافظ ژوزه، خاطر نشان کرد: من در طی 36 سال فعالیتم سه بار اخراج شدم و این خیلی خوب است. آخرین بار 15 سال پیش اخراج شدم . این بخشی از زندگی کاری ماست. من جام های زیادی هم آورده ام و باید این جام ها هم دیده شود. در باشگاه بزرگ هیچ کسی صبر ندارد. تماشاگر حق دارد ناراحت باشد. اگر بخواهم بروم با سری بالا می روم و کارم را انجام می دهم. کسی جای من بیاید بهتر از من نمی تواند کاری انجام دهد و این بدترین تصمیم باشگاه است که کس دیگری برود و این یک قدم عقب رفتن  به جای جلو رفتن است. ما باید آینده را آماده کنیم. کسی را مقصر نمی دانم. همه گفتند با این شرایط چرا پرسپولیس را قبول کردی من به خاطر مدیرعامل باشگاه که می خواست تیم را عوض کند قبول کردم. چون تیم بد آماده شده و وقت کمی داشتیم و باید صبر کرد.

خبرنگاری در خصوص اینکه گفته می شود بازیکنان دست به دست هم داده اند تا تیم ببازد و سپس ادامه داد که در ایران مربی‌ای بود به نام ناصر حجازی که فوت کرده است و وقتی سرمربی  استقلال بود تیمش بازی 3 بر صفر برده را 4 بر 3 باخت، که ژوزه در پاسخ گفت: می خواهید من هم بمیرم. بازیکنان کاری که بخواهند انجام می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ترکیب پرسپولیس تغییر می کند و امروز کریمی و قاضی روی نیمکت بودند، اظهار داشت: دلیل خاصی ندارد و فقط به مسائل تاکتیکی بر می گردد. یکسری خوب تمرین کرده و آماده بودند و این دلیل انتخابم بود. بازیکنان با تجربه ای هم داشتیم اما در این مسابقه روی اشتباه گل خوردیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه این تیم 8 ملی پوش داشت اما داماش نداشت و انتظار می رفت سرخ‌پوشان بهتر بازی کنند، تصریح کرد: ما 2 هفته در حال تمرین بودیم و این بازیکنانی که همراه تیم ملی بودند فقط فرصت ریکاوری داشتند آنها بازی کردند و از مسافرت آمدند و فقط دو روز فرصت داشتند. من هیچ جای دنیا ندیدم این اتفاق رخ دهد. گفتیم بازی را عقب تر بیندازند. بازیکنان جمعه رسیدند و این برای ما بد شد. 8ملی پوش بیشتر برای ما بد شد چون وقت آماده سازی نداشتیم. فقط دیروز ملی پوشان با ما 20 دقیقه تمرین کردند و این طور که شما فکر می کنید نیست.

 

ژوزه در مورد اعتراض برخی بازیکنان به فشنگچی بعد از گل داماش گفت: این گل تقصیر همه بود و مسئولیت با من است. دفعه اول و دوم نبود که اشتباه می کردیم.

 

 

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید