سپیدرود رشت تنها نماینده گیلان است که فصل گذشته توانست سهمیه لیگ‌برتر را کسب کند. این تیم در لیگ یک از بازیکنان بومی زیادی بهره می‌برد ولی پس از صعود به لیگ‌برتر عده‌ای از آنها کنارگذاشته شدند. یکی از این نفرات محمدرضا مهدوی کاپیتان سابق داماش و بازیکن فصل گذشته سپیدرود است که نقش بسزایی در صعود تیمش به لیگ‌برتر داشت. حال این که چرا مهدوی در لیست فعلی سپیدرود قرار ندارد بهتر است از زبان خودش در گفتگو با روزنامه نود بخوانید:

*اوضاع خوب است؟‌
بد نیست و دارم اختصاصی تمرین می‌کنم تا آمادگی بدنی‌ام را حفظ کنم.

*برنامه‌ات برای فصل آینده چیست؟‌
فعلا تمرین می‌کنم تا بدنم افت نکند. از چند تیم پیشنهاد دارم ولی چون تقریبا چند سال آخر فوتبالم است می‌خواهم جایی بازی کنم که حداقل اعتبارم را خراب نکنم. متاسفانه در فوتبال رشت هر موقع که پول نبود سراغ ما آمدند و هر وقت پول بود رفتند سراغ دیگران و غیربومی‌ها. همیشه هواداران از من به عنوان کاپیتان داماش و پگاه انتظار داشتند در هر شرایطی برای تیم بازی کنم ولی نمی‌دانستند که از پول خبری نیست و با چه بدبختی بازی می‌کنیم.

*سپیدرود را با کلی مشکلات بالا آوردید. آیا پولت را گرفتی؟‌
مشکلات زیاد داشتیم و اگر کمک‌های شهرداری و آقای هدایتی نبود شاید اصلا تیم بالا نمی‌آمد. آنها کمک کردند تا مشکلات کمتر شود. در مورد طلبم باید بگویم طلب دارم. زمانی که عضو تیم بودم آقای نظرمحمدی نظرش این بود بازیکنان باسابقه کمتر پول بگیرند چون اعتقاد داشت دستشان به دهن‌شان می‌رسد. او در پرداختی بیشتر سعی می‌کرد به جوان‌ها پول بدهد تا ماها. من در خصوص پرداختی پول حتی با آقای شهاب مومنی مالک تیم صحبت کردم که گفتند پول بیاید طلب همه را می‌دهیم. من شنیدم پول اکثر کسانی را که الان عضو تیم هستند داده‌‌اند ولی پول کسانی مثل من، تیزرو، رستمی، حاجتی، دادرسی و دیگران را نداده‌اند. به هر حال منتظر پول‌مان هستیم که امیدواریم تسویه کنند و کار به شکایت نکشد. این طور که من شنیدم دو میلیارد آقای نوبخت کمک کرده‌اند و یک میلیارد هم شهرداری کمک کرده‌ است. پول آمده و ما هم منتظر تماس هستیم تا برویم و تسویه کنیم.

*فکر می‌کنی با شکایت بشود پول گرفت چون هنوز از داماش طلب دارید؟‌
طلب داماش را آقای عابدینی پذیرفتند که حق با ماست و طلب داریم. قرار است از طریق اموال خسروی پول ما را بدهند.

*از کدام داماش طلب دارید؟‌
داماش اصلی به تهران منتقل شد ولی چون مردم اسم داماش را دوست دارند یک داماش هم در گیلان فعالیت می‌کند که آقای حاجی‌پور مالک آن است و تلاش می‌کند زنده نگه دارد.

*فصل گذشته در حالی سپیدرود سهمیه گرفت که بازیکنان بومی زیادی در آن بودند از جمله خود شما. چطور امسال در لیست تیم قرار نگرفتی؟‌
نمی‌دانم چه بگویم! آقای نظرمحمدی می‌گوید مهدوی سنش بالاست و می‌خواهم تیم را جوان کنم. من نمی‌دانم چطور در عرض یک سال سن من بالا رفت و سن عده‌ای بالا نرفت. اسم آوردن درست نیست. ولی سوال من این است سن دیگر بازیکنان بالا نرفته است؟! یا همین بازیکنانی که جذب کرده جوان هستند. اکثر آنها که بالای 30 سال و 28 سال هستند. به نظرم سن بهانه است و یک بهانه‌ای بود که امثال من را نخواهند. چطور من حساس‌ترین بازی آخر فصل را بازی کردم و پاس گل هم دادم ولی بعد از بازی پیر شدم! به نظرم مربی‌ای که بازیکنی را نمی‌خواهد بهانه نمی‌تراشد و حقیقت را می‌گوید . این که سن او را بهانه قرار دهد توجیه کردن است.

*نمی‌شد شما هم مثل تامینی و حق‌شناس بازیکن مربی در سپیدرود بمانید؟‌
مگر چند نفر می‌شود بازیکن مربی در یک تیم داشت. من معنی بازیکن مربی را نمی‌دانم! یک آدم یا باید بازی کند یا مربیگری کند. خود علی نظر‌محمدی یک زمانی می‌خواست بازی کند ولی آقای عابدینی گفت به عنوان بازیکن تو را نمی‌خواهم و اگر می‌خواهی مربیگری کنی با تیم ادامه بده که چون تیم پیدا نکرد. پذیرفت به عنوان مربی فعالیت کند.

*فکر می‌کنی دلیل نخواستن شما چه بود؟
گفتم همه چیز بهانه بود و شاید باورتان نشود که خود علی نظرمحمدی بارها گفت رضا مهدوی از بازیکنان جوان هم بهتر تمرین می‌کند و آماده‌تر است. حال چطور شد که من سنم رفت بالا و به درد تیم نمی‌خورم! من فکر می‌کنم چون در این یکی دو سال اخیر رفاقتی ما با هم خوب نبود همین باعث شد اوضاع خوب پیش نرود. حتی من شنیدم بلافاصله پس از صعود تیم به لیگ‌برتر جایی گفته بود مهدوی سال آینده نباشد. ناگفته نماند یک مشکل دیگری هم بود که اگر آن را باز نکنم بهتر است!

*اکثر بازی ها را در لیگ یک فیکس بودی؟‌
من اکثر بازی‌ها را به میدان رفتم و بازی کردم . این آقا فکر می‌کرد در رشت به زور حمایت هواداران هم بازی ها را خواهد برد ولی تا این اتفاق رخ نداد گفت به تجربه بازیکنان بزرگ نیاز دارم و باید آنها بازی کنند. هر جا گیر کرد مجبور شد به ما بازی دهد.

*نمی‌خواهی فوتبالت را در داماش به پایان برسانی؟‌
من داماش را خیلی دوست دارم. درست است که فوتبالم را از استقلال شهرداری رشت شروع کردم و بعد این تیم به پگاه و داماش تغییر نام پیدا کرد اما هنوز هم این تیم را فراموش نکرده‌ام. الان هر افتخاری فوتبال رشت آورده با نام پگاه و داماش بوده که امیدوارم سپیدرود هم به آن برسد چون تیم مردمی و ریشه دار است . شاید اگر نام سپیدرود هم در این چند سال یک بار تغییر می‌کرد الان این تیم هم مثل داماش می‌شد.

 

*قبول داری بعد از نسل شما دیگر آن نسل تکرار نشده .
یک دوره ای بود که من ، چاووشی، نظیف‌کار، آبشک و چند نفر دیگر چند سالی کنار هم بازی کردیم ولی دیگر از رشت استعدادی کشف نشد. محمد آبشک قدر خودش را ندانست وگرنه می‌توانستم سال ها در تیم‌‌ملی بازی کند.

*پس احتمال دارد به داماش بروی؟‌
من یکی دو بار با آقای حاجی‌پور صحبت کردم ولی هنوز تصمیمی برای قرارداد بستن نگرفته‌ام. حالا یک بحثی هم وجود دارد که ترجیج می‌دهم آن را مطرح نکنم.

*راستی جهانبخش نمی‌تواند به داماش کمک کند چون الان که در اروپا خوب پول می‌گیرد.
علی هم یک سر دارد و هزار تا سودا! او مشکلات خودش را دارد و همه توقع دارند به آنها کمک کند. البته فکر نمی‌کنم او هنوز پول خوبی از اروپا گرفته باشد.

مصاحبه: علی مسعودی-روزنامه نود