تیم های داماش گیلان و دارایی تهران در دیدار رفت فینال پلی آف لیگ دو به مصاف هم می‌روند.

به گزارش وارش اسپرت – رسانه هواداران داماش گیلان، در چارچوب دور رفت فینال پلی آف صعود به لیگ دسته دوم از ساعت ۱۹:۰۰ روز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، داماش گیلان در ورزشگاه سردار جنگل میزبان دارایی تهران خواهد بود. دو تیمی که در مرحله نهایی لیگ دو در یک گروه قرار داشتند و حال قرار است سومین نبرد از چهارگانه نبردهای این فصلشان را برگزار کنند.

وضعیت دو تیم:

فصل طولانی و طاقت فرسای داماش گیلان سرانجام رو به اتمام است. داماش در حالی آخرین بازی خانگی فصلش را برگزار می‌کند که در سراسر فصل هرگز طعم باخت را در دیدارهای خانگی نچشیده است. اما مسیر صعود برای لاجوردی پوشان به هیچ وجه آسان نبود. آنها هم در مرحله نخست لیگ سه و هم در مرحله دوم به لطف پیروزی در هفته پایانی، حضورشان در مرحله بعد را مسجل کردند. در پلی آف صعود به لیگ دو نیز داماش در ابتدا کیا را در تهران با تساوی بدون گل متوقف کرد و در دیدار برگشت با نتیجه دو بر یک، حریف تهرانی اش را شکست داد تا حال در یک قدمی بازگشت به لیگ دو باشند.

در سوی دیگر دارایی تهران که کارش را از مرحله دوم لیگ دسته سه آغاز کرد و از قضا با داماش در یک گروه قرار داشت، بخش زیادی از فصل را در صدر جدول گذراند و به نظر مدعی اول صعود مستقیم به لیگ دسته دوم بود. اما شکست هفته چهاردهم این تیم در برابر پانیک تالش، آغاز روند نزولی این تیم شد و دارایی در نهایت پایین تر از پانیک و بالاتر از داماش در جایگاه دوم قرار گرفت و به مرحله پلی آف راه یافت. در مرحله پلی آف نیز دارایی پس از دو تساوی ۱-۱ در بازی‌های رفت و برگشت در مقابل سپاهان نوین اصفهان، سرانجام در ضربات پنالتی به لطف درخشش هادی زرین ساعد گلر باتجربه این تیم، حریف اصفهانی را از پیش رو برداشت و راهی فینال شد.

نکات آماری:

– دارایی تهران با تنها ۱۱ گل خورده، بهترین آمار دفاعی را در بین تیم های گروه دوم لیگ دسته سوم داشت و همچنین دومین خط دفاع برتر در بین تمام تیم های مرحله نهایی لیگ دسته سوم بود.

– داماش با شکست نخوردن در این بازی، آمار فوق العاده شکست ناپذیری در تمام بازی‌های خانگی یک فصل را ثبت می‌کند که این امر در سالیان اخیر بی سابقه است.

– دارایی در کل فصل تنها دو بار متحمل شکست شد که فقط یک مورد از آنها در دیدارهای خارج از خانه بود.

– هر دو تقابل قبلی داماش و دارایی در مرحله قبل با نتیجه مساوی به اتمام رسید.

 

نگارنده: علی رهبر