دور رفت از مرحله اول پلی آف لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران عصر امروز چهارشنبه برگزار شد و در طی آن تیم والیبال داماش گیلان در سالن پیامبر اعظم آمل میهمان تیم والیبال کاله آمل بود که در نهایت این دیدار را با نتیجه 3 بر صفر به این تیم واگذار کرد.

شاگردان حسین معدنی در یک بازی بسیار ضعیف در سه ست پیاپی و با نتایج مشابه 25 بر 22 بازی را به شاگردان بهروز عطایی واگذار کردند تا امیدهای خود را در بازی برگشت در رشت و در صورت پیروزی بازی سوم در آمل جستجو کنند.

 

داماش گیلان این مسابقه را عالی آغاز کرد به نحوی که دو امتیاز ابتدایی بر روی دو سرویس برای  داماش بدست آمد، این شروع تا امتیاز 15 بر 11 به سود داماش بود اما رفته رفته جو سنگین آمل بر روی تیم داماش تاثیر خود را گذاشت و این تیم کاله بود که توانست بر روی داماش تسلط پیدا کند تا در نهایت در امتیاز 18 از این تیم پیشی بگیرد و ست را نیز با امتیاز 25 بر 22 از آن خود کند.

 

در ست ها دوم و سوم مسابقه کاله از همان ابتدا روند خود برتری خود را تا به پایان بدون نوسان ادامه داد و هر دو ست را با همان نتایج مشابه 25 بر 22 از آن خود کرد تا در نهایت این مسابقه حساس را به نفع خود به پایان برساند.

 

تحلیل بیشتر،حاشیه +سایر نتایج در ادامه مطلب…

 

 

*عدم حضور محمد محمدکاظم که به علت مصدومیت این دیدار را از دست داده بود کاملا مشهود بود. ضمن اینکه علارغم اینکه به نظر میرسد حسین معدنی چندان به الکسی بازیکن خارجی داماش اعتقاد ندارد اما باز هم از وی در این دیدار استفاده کرد.

 

*احمد بابایی در این مسابقه بهتر از سایر بازیکنان داماش گیلان بازی کرد. او بر خلاف چند بازیکن داماش هرگز تحت تاثیر جو مسابقه قرار نگرفت و بازی بدون نوسانی را پشت سر گذاشت.

 

*از نکات جالب در طول گزارش تلویزیونی مسابقه، کری خوانی دو گزارشگر مازنی این دیدار بود که گهگاه جملات جالبی را بیان میکرد.وی در یکی از جملات خود تیمهای والیبال مازندارن را در گیلان اکثرا موفق میدانست تا بدینوسیله پیروزی در دیدار برگشت در رشت را به نوعی پیش بینی کرده باشد.

 

*بازی برگشت دو تیم در روز یکشنبه 21 فروردین در سالن کارگران رشت برگزار خواهد شد و در صورتی که این دیدار به سود داماش خاتمه پذیرد ، مسابقه سوم در روز چهارشنبه 24 فروردین در آمل برگزار خواهد شد تا تکلیف تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مشخص شود.

 

*نتایج سایر مسابقات مرحله یک چهارم نهایی:

 

سایپا البرز  3-0 ارومیه

 

باریج اسانس کاشان 3-1 ابومسلم مشهد

 

پیکان تهران 3-1 هیئت کرمان