وارش اسپرت:

 

تیم والیبال داماش گیلان عصر امروز و از هفته هفتم و پایانی نیم فصل اول رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران در سالن خانه والیبال (حجاب) تهران میزبان تیم سایپا البرز بود که در نهایت توانست در یک بازی زیبا و نفس گیر این تیم را با نتیجه 3 بر 1 شکست دهد تا با پیروزی نیم فصل اول این رقابتها را به پایان ببرد.

 

داماش گیلان گیم های اول ، سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25 بر 18 ، 25 بر 19 و 33 بر 31 از آن خود کرد و تنها گیم دوم مسابقه را با نتیجه بسیار نزدیک 25 بر 23 واگذار کرد.

 

گزارش بازی:

 

*در حالیکه داماش گیلان میزبان این مسابقه بود اما به علت تائید نشدن سالن کارگران رشت که حاصل زحمات آقایان و فدراسیون والیبال بود این بازی در سالن خانه والیبال تهران برگزار شد تا اولین چیزی که بیشتر جلب توجه کند تعداد تماشاگران طرفدار سایپا و هیاهوی آنها باشد. هر چند که تعدادی از این تماشاگران به نوعی اجاره ای بودند اما به هر حال به نظر می رسید که جو سالن را در اختیار دارند.

 

*کرده گزارشگر والیبال شبکه سوم سیما که این مسابقه را گزارش میکرد در کمال تعجب به نوعی نمیتوانست احساسات خود را برای سایپا خرج نکند و در دقایقی از بازی که تیم سایپا امتیازات را از دست میداد افسوس خود را نمایان میکرد و در دقایقی که داماش بر روی بی تجربگی امتیازات را از دست میداد با کلماتی نظیر باریک الله احساسات خود را نمایش میداد. هر چند در دقایق پایانی برای خالی نبودن عریضه چند باری هم برای داماش هورا کشید. خاطر نشان میشود که فصل پیش وی در لفافه از عملکرد حسین معدنی انتقاد میکرد. این نوع گزارش کرده بی شباهت به گزارش مزدک میرزایی در فوتبال ندارد که اگر از شخص یا تیمی بدش بیاید او را تا فرش پایین می آورد!

 

*از نقاط قوت تیم والیبال داماش گیلان میتوان به دفاع های روی تور نادی و محمد کاظم اشاره کرد که به واقع تجربه این دو نفر بود که در لحظات حساس یا بحرانی به داد این تیم میرسید و از نقاط ضعف همیشگی داماش در دو فصل اخیر میتوان به دریافت های بد در مواقع حساس اشاره کرد که اوج این اشتباهات در گیم چهارم توسط مجتبی عطار پس از برخورد با جدیدی دیده شد. متاسفانه مجتبی عطار اگر چه گاها در دریافت خوب عمل میکند اما نشان داده که در مواقع حساس تحت تاثیر جو قرار میگیرد. و بر عکس در مقابل مثل همیشه فرهاد ظریف نشان داده که از توپ های مرده میتواند چه موقعیت هایی را بسازد.

 

 

*از نکات جالب این مسابقه میتوان به تقابل دو پاسور اول تیم ملی یعنی معروف و مهدوی اشاره کرد که این خود بر جذابیت این مسابقه می افزود. مهدوی که فصل قبل در داماش گیلان بازی می کرد قصد داشت تا در این بازی بیشتر توانایی های خود را نشان بدهد.

 

*داوری مسابقه در امتیازات میانی ست چهارم مسابقه، اعتراض حسین معدنی ، علیرضا نادی( کاپیتان ) و سعید معروف را در پی داشت که همین قضیه باعث شد تا داماش گیلان امتیازات بسیاری را در این لحظات از دست بدهد اما این اختلاف امتیازات برخلاف تصور همگان در امتیازات پایانی ست چهارم جبران شد تا این ست که به شکلی ماراتون گونه انجام شد در نهایت با نتیجه 33 بر 31 به سود داماش گیلان پایان پذیرد تا این بازی با نتیجه 3 بر یک به سود داماش خاتمه یابد…

 

پ.ن: امیدواریم آقایان حالا بیشتر قدر تماشاگران پرشور گیلانی را بدانند. اگر چه این بازی با پیروزی داماش گیلان همراه بود اما شاید اگر این مسابقه در بین تماشاگران رشتی برگزار میشد با نتیجه ای بهتر هم پایان میپذیرفت.

 

 

 

سایر نتایج بازیهای امروز:

 

ارتعاشات صنعتی 0-3 پیشگامان کویر یزد

 

دانشگاه آزاد اسلامی 1-3 برق کرمان

 

باریج اسانس کاشان 3-0 بانک کشاورزی تهران

 

آلومینیوم المهدی بندرعباس 1-3 بازرگانی جواهری گنبد

 

ابومسلم خراسان 3-2 پرسپولیس تهران

 

 

بدین ترتیب تیم والیبال داماش گیلان در پایان نیم فصل اول این رقابتها در رتبه دوم جدول رده بندی لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران قرار گرفت.

بازی بعدی داماش در هفته هشتم این رقابتها در روز یکشنبه 10 بهمن ماه در برابر دانشگاه آزاد تهران و در تهران خواهد بود.